Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeer koppel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verkeer koppel?

    Hallo Iedereen

    Ik kweek al enige tijde tropische vogelsoorten. Nu heb ik een koppel kanaries in mijn broedkooi 60x40x40. Maar het mannetje en het vrouwtje zitten al 2 weken bij elkaar maar ik merk dat ze weinig contact maken. Ook het mannetje heeft nog niet gefloten. Wat kan de reden zijn, of wat kan ik er aan doen.

    Groetjes Bart

  • #2
    misschien ligt het aan de voeding???
    eivoer tot hun beschikking???
    met wat extra meelwormen krijg je ze makkkelijker driftig

    Opmerking


    • #3
      Hallo Bart:

      Ik weet weliswaar weinig van kanaries, maar gaan we niet naar de ruiperiode toe?
      Ik ken vrijwel geen vogels die dan nog gaan broeden.

      Groeten,
      Wessel van der Veen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vogelvriend
        misschien ligt het aan de voeding???
        eivoer tot hun beschikking???
        met wat extra meelwormen krijg je ze makkkelijker driftig
        zeker eivoer aanwezig...

        Opmerking


        • #5
          Hallo Bart!
          Lees even de reactie van Wessel.
          Alles wat je nu nog doet heeft geen zin.
          De broedtijd is voorbij. Nog even dan gaan de kanaries ruien.
          Sommigen verliezen nu al een pen.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            kanaries, meelwormen?????

            Opmerking


            • #7
              Alsjeblieft zeg meelwormen voor kanaries.
              Zeker het verkeerde boek gelezen.
              Nou ja ik blijf lachen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Alsjeblieft zeg meelwormen voor kanaries.
                Zeker het verkeerde boek gelezen.
                Nou ja ik blijf lachen.
                Ik ken bepaalde mensen die hun australische parkieten regelmatig een balletje gehakt geven, je wilt niet weten hoe goed de conditie van die vogels is.
                De kanarie vind zijn oorsprong in het geslacht serinus, weet je hoe lastig het is om jongen van die groep zonder dierlijk voer groot te krijgen.
                Wie het laatst lacht.

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,

                  Even een opmerking "voor wat hij waard is".
                  Mijn kanaries krijgen hetzelfde voedselaanbod als m'n andere vogels, behalve de zgn tropenzaadmengeling.
                  D.w.z. inclusief meelwormen en, onder het eivoer, (diepvries) Pinkies.
                  Ze zijn hier verzot op!

                  Groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        nou , er zullen er toch genoeg zijn.
                        ook in mijn beperkte vogelbestand ( circa 20 kanarie's), worden meelwormen
                        (weliswaar in geknipte toestand genoeg gegeten).
                        ach ja, sceptisch mag je zijn maar beweren dat iemand onzin spreekt , puur door de veronderstelling dat je er zelf niet mee werkt , vind ik een beetje ver gaan

                        Opmerking


                        • #13
                          In een gemengde voliere eten de vogels natuurlijk van alles en nog wat.
                          Heel begrijpelijk! Voor elke soort vogel wat anders.Daar kan je je qua voer op uitleven.
                          In de voliere of vlucht waarin alleen kanaries zijn gehuisvest wordt door de serieuze kanariefokker gewoon gevoerd wat voor de soort geeigend is.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            In een gemengde voliere eten de vogels natuurlijk van alles en nog wat.
                            Heel begrijpelijk! Voor elke soort vogel wat anders.Daar kan je je qua voer op uitleven.
                            In de voliere of vlucht waarin alleen kanaries zijn gehuisvest wordt door de serieuze kanariefokker gewoon gevoerd wat voor de soort geeigend is.
                            Antoni is het niet zo dat de kanarie heden niet anders is als dat wat wij mensen er in de loop der jaren van hebben gemaakt. Wat is voor de soort geeigend voer, idd. het voer wat wij mensen de vogels voorschotelen? De ene zweert bij dit merk en de ander voert alleen dat merk en die toevoeging, wij zijn allemaal zoekende naar de ideale voeding, en zullen we die ooit vinden? Kijk naar de betrekkelijkheid hetgeen jij hier neer zet.
                            Neemt niet weg dat ik jou wel serieus vind.

                            Greetzzz

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
                              Antoni is het niet zo dat de kanarie heden niet anders is als dat wat wij mensen er in de loop der jaren van hebben gemaakt. Wat is voor de soort geeigend voer, idd. het voer wat wij mensen de vogels voorschotelen? De ene zweert bij dit merk en de ander voert alleen dat merk en die toevoeging, wij zijn allemaal zoekende naar de ideale voeding, en zullen we die ooit vinden? Kijk naar de betrekkelijkheid hetgeen jij hier neer zet.
                              Neemt niet weg dat ik jou wel serieus vind.

                              Greetzzz
                              Natuurlijk is allles tot op zekere hoogte betrekkelijk.
                              De zaadmengelingen en eivoeders van de topmerken ontlopen elkaar
                              nauwelijks.Misschien een iets hoger of lager percentage van 1 of andere
                              zaadsoort,maar de totaalanalyse komt zo ongeveer op hetzelfde neer.
                              Dat is de hoofdzaak. Een kleine toevoeging van b.v. wat onkruid aan het zaad
                              of wat broccoli aan het eivoer verandert niet veel aan het totaal.
                              Het -extra- bijvoeren van eiwitrijke produkten komt de gezondheid van kanaries niet ten goede. Vele ziekten zijn hierop dikwijls terug te voeren . Ook de broeddrift wordt soms te veel opgedreven door te eiwitrijke
                              voeding of te sterke verlichting.
                              Zo maar een paar zaken,die mij te binnenschieten,maar waar ik automatisch
                              rekening mee houd.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X