Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: aanzuren van water

Banned
    Thanks
    0

aanzuren van water

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    het valt niet onder voedsel en wildzang heeft er het meest last van ,dus daarom hier.Ik weet niet in hoever het bekend is, maar ik heb er sukses mee.ik zuur namelijk elke dag mijn water aan.Dit kan op verschillende manieren.Het maakt eigenlijk niet uit hoe je het doet maar het gaat er mij om of je er ook sukses mee heb.ik kuur nooit en had altijd een redelijk uitval met de putters en de goudvinken en de barmsijsen ,maar sinds ik het water aanzuur heb ik geen uitval meer .laat eens wt weten als jij daar ook sukses mee heb.AANZUREN KOST HAAST NIETS en als je daarbij ook nog gezonde vogels heb is dat een bonus

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    ik geef in het weekend (2 dagen)thee getrokken van brandnetels en paardebloem, de vogels doen het perfect en ook bijna geen uitval( ik kuur wel 1 x voor de kweek en 1x voor de rui).

verder wil ik aanhalen dat in het boekje van de b.e.c ( een tijdje geleden)een stukje stond over het water aanzuren, het kwam erop neer dat aanzuren eigenlijk niet zo goed was, omdat de vogel dan zelf minder zuur aanmaakt in de krop, en als deze dan geen aangezuurd water meer kreeg daardoor in de problemen kwam.

maar ik moet toegeven toen ik begon met aanzuren(appelazijn) zaten de vogels er ook beter bij, zoals gezegd ik doe het niet meer en geef ze de bovenstaande thee. en dat bevalt mij beter (wat zit de natuur toch mooi inelkaar)

deze thee is heilzaam voor de krop ,darmen, lever, urine afdrijvend, en goed voor de luchtwegen, eerst plukte ik het zelf maar in de reform winkel kun je het gedroogd kopen.( gemak diend de mens)

er zijn vele mogelijkheden voor aanzuren zoals bv. appelazijn, citroenzuur, med. zoutzuur, mierenzuur, combi-mix, biochol, ecocure, de 1 is goedkoop de ander is duur, het is zeker dat de vogels op korte termijn er beter bij zitten , maar op lange termijn is nog maar weinig bekend.

wie heeft nog meer info/ ervaring over aanzuren van het drinkwater?

twee dagen schoon water-twee dagen aangezuurd water (natuurazijn)
    en zo maar door, uitval is tot minimum beperkt

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    gebruik al lang appelazijn met honing en knoflook, nou ik moet toegeven dat de vogels er gezond bij zitten hoor.
    het zijn gouldamadines de jongen hebben zelfs afgelopen winter gewoon buiten gezeten net of er niets aan de hand was.
    zonder bij verwarming.
    ook de kanaries doen het er goed op geen uitval onder de jongen en oude.
    groetjes petra.

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik gebruik nu een jaar Combi Mix dagelijks in het drinkwater.
    Sinds ik dit gebruik heb ik geen uitval meer gehad.

Senior lid
    Thanks
    0
    Zomaar een vraag die bij mij opkomt. Hoe doen jullie het dan met het badwater?? Ik vind het belangrijk dat mijn vogels dagelijks kunnen baden. Wordt het badwater dan ook aangezuurd of hoe doen jullie het??

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    Ja je kunt een lepeltje azijn aan het badwater toe voegen of wat ik ook wel doe is een lepeltje knoflook water wat ik al van te voren heb getrokken er door heen.
    gaat heel goed hoor.
    groetjes petra.

Senior lid Lucky's Avatar
    Thanks
    1
    Hallo allemaal , Gebruik al zeker 10 jaar appelazijn bij mijn EC (zaadeters) om het drinkwater aan te zuren. Doordeweekse dagen aangezuurd en in weekend gewoon water. Het badwater gaat er bij mij na 10 min. weer uit. Dan heeft iedere vogel bij mij zijn dagelijks bad gehad. Kwestie van aanleren!

Greetings Lucky

ps Het aanzuren van water bij insecteneters schijnt overbodig te zijn.

Junior lid leo's Avatar
    Thanks
    0

aanzuren

Aanzuren nog nooit gedaan, nu bijna 50 goudvinken op stok en geen een dood. eerste gaan kleuren.

Senior lid
    Thanks
    0
    Mij is verteld(door een voedingsdeskundige) dat aanzuren geen waarde heeft omdat het aangezuurde water een lagere zuurgraad heeft dan de krop.

Wat is waar?

Ik zou het niet weten,misschien iemand anders?

Groeten Rene

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten