Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinkflesssen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Drinkflesssen

    Hallo Kanariefokkers!
    Wie gebruiken er zowel in de broedkooi als in de vluchten
    drinkflessen van het type bedoeld voor konijnen,cavias,fretten enz.
    Dus die flessen/flesjes met zo'n kogeltje.
    Wat is jullie ervaring? De kanaries.die gewend zijn aan snavelbekflesjes
    of Faunaflessen gaan die gemakkelijk op die kogelflesjes over?
    Zeker in voliere of vlucht zou het wel gemakkelijk zijn,dan kan je water aan de buitenkant geven.
    Ik ben benieuwd want zoals bekend sta ik voor alles open wat de gezondheid
    (altijd schoon water) van de kanaries ten goede komt.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2
    kogelflesjes

    Antoni mijn vader heeft 50broedkooien(+/- 400:jongen) en gebruikt niets anders dan die kogelflesjes.Ik zelf niet waarom weet ik niet.Het was vandaag geen gewone dag laat terug (uitvoerder)een veel geregeld.Niet een dag die ik altijd graag wou.Toch maar even kijken wat voor vragen er zijn . ik kan nu ook het dopje van het flesje krijgen .Waarom het kanarietje niet.
    GRT Teunis:

    Opmerking


    • #3
      Antoni,

      In de broedkooien gebruik ik de cavia drinkflessen niet, wel in de vluchten.
      Wanneer ik een nieuwe vogel bij mijn eigen vogels plaats, kijk ik over dag meerdere keren of deze vogel ook met gespleten ogen zit, dit is een teken dat de vogel een gebrek aan water heeft en dus de nieuwe drinkfles niet kan vinden.
      Maar doordat de vogels van elkaar leren is dit bijna nooit het geval.
      Ze leren dus snel.
      Wanneer men geen vogels heeft die dit systeem kent is het verstandig wanneer men wil oveschakelen op deze drinkflessen om enkele dagen zowel de oude dan de nieuwe flessen in het hok te plaatsen.
      Omdat een kanarie nogal nieuwschierig is zullen ze snel uit de nieuwe flessen
      drinken.
      Men zal zien dat na enkele dagen de vogels liever uit de caviadrinkflessen drinken dan uit de normale drinkflessen.

      Gr.Alex

      Opmerking


      • #4
        Drinkflesjes

        Hallo Teunis en Alex!
        Ik was eerlijk gezegd gewoon verrast door jullie antwoorden.
        Dus de flesjes kunnen zowel in de broedkooien als in de vluchten worden
        gebruikt.
        Vanmorgen moesten we wat boodschappen doen en ben ik gelijk even binnengewipt bij de dierenspeciaalzaak.
        Wat ik daar allemaal aan drinkflesjes zag.
        Die aan een ijzerdraadje hangen leken mij niet geschikt,maar je had ze ook met een houder,die je tussen de tralies kon draaien. Hoef je alleen maar
        het flesje uit de houder te halen.
        Ik vroeg de winkelier of hij ook wel eens had geprobeerd om van die
        kogelflesjes te gebruiken voor de kanaries.Hij antwoordde ontkennend en
        gelooft niet,dat de kanaries,daaruit zouden drinken.
        Als ik te weten kwam of dat werkelijk werkt,dan zou hij er een proef mee doen.
        Ja, idd. kanaries zijn erg nieuwsgierig.
        Hartelijk dank voor jullie antwoorden.Ik zal de winkelier overtuigen.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Drinkflessen

          Hallo Antoni

          Wij hebben elkaar nog nooit via dit unieke medium gesproken, maar ik hou het gesprek van de drinkflesjes goed in de gaten. Ik heb er geen ervaring mee, reden ik heb nog geen vogels, maar ik moet nog ongeveer 100 dagen werken en dan gaat het gebeuren. Ik ben afgelopen week nog bij iemand geweest
          ( leermeester) waar ik veel van leer en die heeft dus vluchten die behoorlijk rood zijn door de spetters van het gekleurde water. Hij denkt over te gaan om de kleurstof in het voer te doen!

          Ik denk dat je de drinkflesjes voor het broedseizoen moet uit proberen. We kennen allemaal het spreekwoord: "zoals ze gebekt zijn, zingen zij" dus moeten de kleintjes het van de ouders overnemen......... hoop ik.

          Ik ga het in ieder geval komend seizoen proberen, zodra ik de kanaries in huis heb.

          groet

          Robert

          Opmerking


          • #6
            Drinkflessen

            Hallo Robert!
            Leuk hoe je reageert op de drinkflessen met nippel.
            Ook ik heb ze nooit gebruikt. Bij de roodfactorige kanaries vroeger gebruikte ik
            glazen drinkflessen. Kleintjes in de broedkooien en de groten in de vluchten.
            Dan kon maar 1 vogel tegelijk drinken.
            Dus het knoeien viel nog mee. Met de nippelflessen is inmiddels ook bij kanaries kennelijk veel ervaring opgedaan (zie hierboven de berichten van
            Teunis en Alex) en ik denk er hard over ze in de toekomst ook te gebruiken.
            Alleen de bevestiging aan de broedkooi en aan het gaas van mijn voliere.
            Daar ben ik nog niet helemaal uit.
            Nou ja we hebben nog even tijd om rond te kijken.
            Je spreekt over 100 dagen.Ga je dan met pensioen of zo Robert?
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              kogelflesjes

              Voor de broedkooien zijn de flesjes voorzien van twee lipjes die kun je zo tuussen de tralies klemmen en hebben het zelfde formaat als de flesjes voor de tt.Voor de vluchten.je steekt het tuitje door het gaas en een ijzer draadje boven langs en klaar is kees.groot model.
              GRT teunis.

              Opmerking


              • #8
                Drinkflessen

                Dag Teunis!
                Fijn,dat je vertelt waar ik naar moet kijken met betrekking tot
                de ophanging.
                Ik denk,dat ze wel een platte kant moeten hebben,want die ronde flesjes
                draaien misschien.
                Er zijn zo veel soorten.
                Ik zal er naar uitkijken of heb jij misschien een adres?
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Antoni,

                  De flessen draaien niet.
                  Ik heb je een mail gestuurd met een foto van de flessen die ik gebruik, ik kon ze niet op dit forum plaatsen.

                  Gr.Alex

                  Opmerking


                  • #10
                    Deze flesjes ga ik proberen. Niet voor gebruik van kleurstof maar omdat het water er de hele dag schoon in blijft.



                    bron foto: www.geonshopping.nl
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Noem het maar FLO

                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Hallo Robert!
                      Leuk hoe je reageert op de drinkflessen met nippel.
                      Ook ik heb ze nooit gebruikt. Bij de roodfactorige kanaries vroeger gebruikte ik
                      glazen drinkflessen. Kleintjes in de broedkooien en de groten in de vluchten.
                      Dan kon maar 1 vogel tegelijk drinken.
                      Dus het knoeien viel nog mee. Met de nippelflessen is inmiddels ook bij kanaries kennelijk veel ervaring opgedaan (zie hierboven de berichten van
                      Teunis en Alex) en ik denk er hard over ze in de toekomst ook te gebruiken.
                      Alleen de bevestiging aan de broedkooi en aan het gaas van mijn voliere.
                      Daar ben ik nog niet helemaal uit.
                      Nou ja we hebben nog even tijd om rond te kijken.
                      Je spreekt over 100 dagen.Ga je dan met pensioen of zo Robert?
                      1: het gebruik van nippelflessen hebben wij ooit geprobeerd bij cavia's. De beesten hadden daar nog nooit gebruik van gemaakt en na 1 uur hadden ze het door. Nu denk ik dat die beesten water ruiken en dan op genoemde flesjes af komen......

                      2: Nog 100 dagen, dat is een lang verhaal, waar dit medium niet voor bestemd is. Mail mij... verhaaf2@planet.nl

                      Robert

                      Opmerking


                      • #12
                        De fles die Ton heeft geplaatst gebruik ik momenteel.
                        Deze heb ik gekocht in Duitsland,10 voor 22,50 euro.

                        Gr.Alex

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik haal ze bij geonshopping, 1,75 per stuk.
                          Ik ben heel benieuwd of de kleine tropen de flesjes ook snel gaan gebruiken, het lijkt me heel handig.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            De flessen die ik heb gekocht zijn van een groter formaat, voor in de vluchten.
                            Ca 500 ml.Deze zijn ook te verkrijgen in klein TT formaat en andere tussen liggende formaten.

                            Alex

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb een koppel goudvinken wat er ook goed uit drinkt. De zebravinken vertrouw ik er echter niet mee, hoewel het mij wel ideaal lijkt als deze er ook uit gaan drinken. Ik heb er namenlijk een paar exemplaren bij die de drinkflesjes bijna in een keer leeg weten te trekken omdat ze proberen te badderen.
                              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                              Opmerking

                              Working...
                              X