Mededeling

Collapse
No announcement yet.

azuurmees

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • azuurmees

    wie heeft er dit jaar ervaring met azuurmezen.ik heb 6 eieren.ze zitten nooit lang op het nest.alle info is welkom

  • #2
    Is het niet zo dat ze nog aan het leggen zijn omdat de meeste mezen 8 tot 10 eieren leggen?En sommige vogels verlaten het nest als je in de buurt komt ze worden dan gewaarschuwd door de partner als je er dan bij blijft staan gaan ze niet terug in het blok.Er stond voor een paar maanden wel een kweekverslag in het boekje van de B.E.C of S.E.C groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      azuurmees

      na de zesde ei heb ik niet meer gekeken want het nest hangt op een moeilijke plek.het aantal doet er niet zo toe.het gaat mij erom dat ze gezond opgroeien.ik heb gehoord dat ze massa,s aan voedsel geven aan de jongen,maar wat nemen ze het beste op?

      Opmerking


      • #4
        wasmotten

        de azuurmezen zijn dol op wasmotten blijkt.maar eigenlijk lusten ze alles.Als je wasmotten gaat halen let er dan op dat ze niet te groot zijn ivm voeren.Ik zet het hele bakje in het hok en de mezen halen alle motten eruit.Een voor mij goede methode.hiermee hoop ik ook andere te helpen,want ik zag nog iemand met een vraag over azuurmezen. graag aleen reageren als het over azuurmezen gaat.Ruzie zoeken doe je maar in je eigen tijd bvd

        Opmerking


        • #5
          azuurmees

          alles gaat nog goed Nemen alles goed op.wasmotten hebben ze het liefst.daarna de pinkies.meelwormen wat ze graag opnemen laten ze nu een beetje liggen. meer later!

          Opmerking


          • #7
            Lijkt mij ook

            Opmerking


            • #8
              foto azuurmees

              Winterkoning, ik begrijp het niet helemaal. Ik zie niet staan dat het een vogel van hem zelf zou zijn. Of heb ik het mis? Misschien vergeten te vermelden dat deze foto van internet komt?
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #9
                foto azuurmees

                Heb je dat grote bestand nog op de fotokamera staan dan? Want vanaf je harde schijf heb je geen usb kabeltje nodig. Mooi gedaan trouwens met dat sorry aan het begin en aan het eind. Nou steek elkaar de gek niet meer zo aan want die Winterkoning die weet echt heel veel van Europese Cultuurvogels en ook nog wel van daar buiten. Daar kun je echt wel heel wat van opsteken.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #10
                  heel wat

                  Nou ze vliegen zowat van het scherm af hier, zoveel zijn er te zien.

                  Is het misschien een tip om eens te proberen om een foto te maken met de automatische ontspanner? Toestel op een bepaalde plek afstellen en dan afwachten. Misschien is het dan beter om niet te flitsen. Om schrikreakties te voorkomen bij de vogels. Nou misschien is het wel helemaal niks voor je. Mooi fotograferen is nog zo simpel niet.

                  Succes verder.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #11
                    mischien wel een goede reden waarom ik mijn vogels niet fotograveer.ieder zijn vak

                    Opmerking


                    • #12
                      Bijgevoegde Bestanden
                      mvrgr

                      Piet

                      Opmerking


                      • #13
                        Heel mooi

                        Hij is mooi, super!
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #14
                          ik zet die van mij er op maar hij is niet zo mooi.de ouders zijn nu over gegaan op het voeden van meelwormen en morios maar deze nemen ze nog niet goed op ;waarschijnlijk zijn ze nog wat vreemd voor ze en ze hebben genoeg voer.gisteren heb ik ze geringd samen met de zwartkoppen ,heggemussen en de putters.de blauwborsten en rb tapuiten waren bijde onbevrucht.De man zwartkoptuinfluiter voert nog niet zo goed maar hij broed heel erg trouw .Ik heb er nu twee geringd.Hoop dat alles goed gaat,dan gaan we een mooi jaar te gemoet

                          Opmerking


                          • #15
                            er word nog genoeg gevoerd .pinkies die ze normaal veel opnemen blijven nu toch liggen maar de meelwormen zijn niet aan te slepen of ze zijn al weer weg.Gek eigenlijk dat als je nieuwe meelwormen in de voliere gooit deze eerst worden verorberd tewijl er bakken vol in de voliere staan .Zozie je maar weer dat je niet alles uit een boek kan halen.Soms moet je je vogels lezen;hun gedrag onderkennen en daarop inspelen.De azuurs zijn nog niet een keer agresief geweest,een aanwinst voor onze voliere dus!

                            Opmerking

                            Working...
                            X