Mededeling

Collapse
No announcement yet.

barmsijs vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • barmsijs vraag

    hoi ik heb een barmsijs en de veren waren rood op de borst nu is hij in de rui geweest en de veren blijven grijs nu is mij vertelt dat dit zo blijft ?
    graag een antwoord aub
    gr cindy

  • #2
    bij veel vogels lopen de kleuren in gevangenschap terug in intensiteit,zo ook bij de barmsijs,als je de kleur op peil wilt houden zal je ze moeten opkleuren met een kleurstof in voer of in water vermengt.
    mvg

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        ok dank je ga het eens proberen

        Opmerking


        • #5
          Het zal wel werken maar met een veel mindere kleur bovendien kan je de mannen zo slecht onderscheiden van de poppen dus ik gebruik altijd roodvoer door het water net voor de rui

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Hallo Lucky

              'k zou zeggen (schrijven): probeer het eens, zet eens een mannetje apart met bruidsluier. Poten worden zwarter, de gehele kleur wordt bruiner, borst en petje worden rood en de snavel blijft geel. Niet proberen met de Noorse variant, deze wordt te bruin voor tt's.

              Laat je bevinden eens weten binnen enkele maanden.

              Wanneer ik aangekochte roodstimulatie verstrek doe ik dit steeds onder het eivoer. In het drinkfonteintje proberen vogels zich wel eens te wassen en dan hangt je kooi/vlucht vol met rode stippen. Wanneer je het wat te lang laat staan begint het ook nog eens onaangenaam te ruiken.

              mvg

              Opmerking


              • #8
                Hallo, zal ik doen. Helaas kan ik het alleen uitproberen op groenlandse barmsijzen. Noordse , ijslandse en witstuiten lijken mij zoals je al opmerkte te warm te worden. En cabaret heb ik niet meer in mijn bestand.

                Greetings Lucky

                Opmerking


                • #9
                  Rood of Oranje???

                  En Lucky

                  Al enig resultaat?

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo barmsijscabaret, Ik moet je bekennen dat ik het door tijdgebrek en te weinig jongen , het was voor mij een zeer slecht zo niet het slechste kweekseizoen, niet heb uitprobeert. Heb het op mijn oude manier gedaan. Maar zal het zeker terzijne tijd uitproberen.

                    Greetings Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      barmsijsvraag

                      Met spirulina, een natuurlijk product door het (ei)voer word de borst en pet ook mooi rood zonder dat het snaveltje oranje word.
                      succes, Ad

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ajo
                        Met spirulina, een natuurlijk product door het (ei)voer word de borst en pet ook mooi rood zonder dat het snaveltje oranje word.
                        succes, Ad
                        Kan me er iets bij voorstellen, maar hoeveel spirulina dan?
                        Een kilo groene smurrie op een kilo eivoer ??
                        Wel volledig zijn he Ad
                        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Spirulina helpt goed om vogels welke van nature al rood hebben dit dieper te maken ook het geel wordt dieper,ik zelf deed dagelijks een theelepel door het eivoer voor zo ruim 200 vogels,het nadeel van spirulina is dat het eivoer groen wordt wanneer je teveel gebruikt en dat er een lucht aan komt wat de vogels niet lekker vinden en daardoor minder op zich nemen.
                          Over de bruidsluier hier had ik ook al enkele jaren terug van gehoord dat dit de hoorndelen waar eumelanine in zit dieper zwart maakt,maar ook hier werd mij verteld van een negatieve bijwerking de vogels zouden minder vruchtbaar worden. Ik weet het niet gezien ik het nooit gebruikt heb,maar misschien kunnen andere hier hun bevindingen melden ?
                          Wel vreemd ,bruidsluier en minder of totaal onvruchtbaar van worden,zal de paus ook niet leuk vinden !!!!!!!!!

                          Gr Jan

                          Opmerking


                          • #14
                            Jan,
                            Mijn broer heeft aan de buitenkant van de voliere een bruidsluier voor zijn zwargeel kanaries, deze krijgen dagelijks enkele jonge bladeren hiervan.
                            Zijn hoorndelen zijn hierdoor mooi zwart.
                            Ook in de kweek heeft hij geen problemen met de bevruchting.
                            De kanaries worden bij hem dus niet minder vruchtbaar door de bruidsluier.

                            Gr.
                            Alex Bos

                            Opmerking

                            Working...
                            X