Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekproblemen

    ik heb een manetje en 3 vrouwtjes het een vrouwtje heeft als eens eitjes gelecht maar de schelpjes van de eitjes waren zeeeer dun bij gevolg dat de eitjes stuk geraakt zijn en sinsdien wil ze geen eitjes meer leggen
    daarom dacht ik eraan om wat tarwekiemolie te geven om en beetere kwaliteit van de eitjes te krijgen en ook dat de volgels weer zin krijgen om eitjes te leggen ze zitten dus met 4 in die kooi ( een man en 3 vrouwtjes )

    men kooi is 90 hoog 80 lang en 40 breed er staan 3 open nestjes in ze krijgen en inktvisschelp sepia grind eigeel en hun gewoon eten dan

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door david
    ik heb een manetje en 3 vrouwtjes het een vrouwtje heeft als eens eitjes gelecht maar de schelpjes van de eitjes waren zeeeer dun bij gevolg dat de eitjes stuk geraakt zijn en sinsdien wil ze geen eitjes meer leggen
    daarom dacht ik eraan om wat tarwekiemolie te geven om en beetere kwaliteit van de eitjes te krijgen en ook dat de volgels weer zin krijgen om eitjes te leggen ze zitten dus met 4 in die kooi ( een man en 3 vrouwtjes )

    men kooi is 90 hoog 80 lang en 40 breed er staan 3 open nestjes in ze krijgen en inktvisschelp sepia grind eigeel en hun gewoon eten dan

    Hallo David ,ik zie grind staan ,bedoel je dit ook of bedoel je grit?
    Als je grind bedoelt dan neem ik aan maagkiezel en dat is niet genoeg je moet er grit bijgeven,dat zet aan tot een dikkere schaal.
    Verder zou ik zelf een pop op een man zetten ,wil je wisselbroed toepassen dan kan dat ook maar daar moeten de kanariekwekers op dit forum maar op
    antwoorden die weten dat beter dan ik.
    Verder hoe oud zijn die poppen,ze kunnen ook nog te jong zijn ,ik hou altijd een jaar aan voor ik ze inzet voor de kweek.
    Ik hoop dat je hier wat mee kunt

    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      1 man 2a3 poppen word we vaker toegepast

      over dat ei om ze exstra kalk geven is het makelijkste door eier schillen fijn te stampen let op doe dit niet met de schil van een gekookt ei maar met een schil die je over houd bij een gebaken ei bv spoel de schil goed af en laat deze drogen bij voor keur even 1 min in de magnetron om bacterien die op de schil zitten kapot te maken even fijn maken en wat in het hok gooien ik mix het ook door mijn grit/maagkiezel heen

      hoop dat je daar iets mee kunt david
      Gr Marcel Levers

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        Hallo David ,ik zie grind staan ,bedoel je dit ook of bedoel je grit?
        Als je grind bedoelt dan neem ik aan maagkiezel en dat is niet genoeg je moet er grit bijgeven,dat zet aan tot een dikkere schaal.
        Verder zou ik zelf een pop op een man zetten ,wil je wisselbroed toepassen dan kan dat ook maar daar moeten de kanariekwekers op dit forum maar op
        antwoorden die weten dat beter dan ik.
        Verder hoe oud zijn die poppen,ze kunnen ook nog te jong zijn ,ik hou altijd een jaar aan voor ik ze inzet voor de kweek.
        Ik hoop dat je hier wat mee kunt

        mvg,
        Kingfisher
        het zijn alemaal kleine steentjes en schelpjes presies ik veronderstel dat da grit is ik heb ze vorig jaar gekocht
        alvast bedankt voor de reactie

        Opmerking


        • #5
          doe dit niet met de schil van een gekookt ei
          Waarom is dit Marcel?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            wat ze mij verteld hebben is dat als je het ei kookt word er door het koken het kalk veel minder goed is kwa kwalitiet dus moeten ze veel meer van eten om het zelfde binnen te krijgen

            zo zit het volgens de geleerden

            mocht dit niet kloppen hoor ik het graag
            Gr Marcel Levers

            Opmerking


            • #7
              Ook vroeger werden de schalen van rauwe eieren gebruikt. Als ik er een aantal
              had gingen ze even de oven in. Nu dus de magnetron.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Ik lees wel van kalk en grit enzo maar niemand die aangeeft dat ook vit.D3 belangrijk is voor de omzetting van calcium. Vit. D3 maakt het lichaam zelf aan onder invloed van zonlicht. Als de vogels binnen zijn gehuisvest zonder direct zonlicht kunnen zij geen vit. D3 aanmaken en zal je dit dus moeten toevoegen (levertraan is een belangrijke bron van vit. D3).

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Vit.A en D3 zitten voldoende in het opfok-c.q. krachtvoer.
                  Gebruikelijk geef ik dat ook na de rui,maar dan i.p.v.elke dag 2x per week.
                  Vroeger gaven we idd. levertraan.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Vroeger gaven we idd. levertraan.
                    Vroeger kregen we zelf ook levertraan voornamelijk als de zon minder lang scheen (winter).

                    Greetzzz

                    Opmerking

                    Working...
                    X