Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: kaalplukken jongen

Junior lid
    Thanks
    0

kaalplukken jongen

Goedendag,
    Ik heb last van het kaalplukken van de jongen door de ouders.Is hier iets tegen te doen eventueel.
    B.V.B.D. Ron.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

kaalplukactie

Hallo Ron,
    Ik neem aan dat je het hier over kanaries hebt, de oudervogels willen een nieuw nestje bouwen en gebruike dat wat er voor de snavel komt. Dus de veren van de jonge vogels. Zet ze in een baby kooi. Met tralies er tussen, dan kunnen de oudervogels weer een nest bouwen en ook de jongen worden dan verder gevoerd en niet meer geplukt.

Senior lid rob 2's Avatar
    Thanks
    0

2e nestje ???

Ron het zou kunnen dat je popje met het 2e nestje bezig is geef haar de gelegenheid om die te maken als de man er nog bij zit zal deze wel verder voeren.Door het verstrekken van nestmateriaal gaat de pop vaak over op dit materiaal en worden de jongen met rust gelaten.Zelf heb ik altijd cocosvezel door het gaas gevlochten ook als de poppen broeden en jongen hebben,op deze manier word het niet smerig,als de pop weer aan een nieuw nest toe is zal ze hier aan gaan trekken.Als je dat opmerkt geef je meer zodat ze de jongen met rust laten,sommige vogels blijven anders hun jongen kaal plukken en zul je ze weg moeten doen succes vrg Rob.

Lid kanarie's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo,

nou dat heb ik ook geprobeerd gewoon een nieuw nest en nestmatriaal geven maar dit helpt absoluut niets ze hebben liever de veren van de jongen als nestmatriaal. Het enigste wat helpt is inderdaad de babykooi en daar doen ze het soms ook nog wel eens doorheen het verenpikken.

Het is echt een ellende al dat verenpikken

kanarie

Junior lid
    Thanks
    0

kaalplukken jongen

het beste is om hiervoor babykooitjes te gebruiken, die kun je voor de broedkooi hangen; de ouders voeren dan wel door het front.
    Ook is het belangrijk om voldoende nestmateriaal te verstrekken en dan het liefst op tijd, voordat er met plukken wordt begonnen.
    De man met de jongen verplaatsen naar een andere ruimte/ kooi is ook een mogelijkheid, want meestal is het alleen de pop die plukt.
    veel succes!

groetjes,
    Teake

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TEAKE NICOLAI Bekijk Bericht
    het beste is om hiervoor babykooitjes te gebruiken, die kun je voor de broedkooi hangen; de ouders voeren dan wel door het front.
    Ook is het belangrijk om voldoende nestmateriaal te verstrekken en dan het liefst op tijd, voordat er met plukken wordt begonnen.
    De man met de jongen verplaatsen naar een andere ruimte/ kooi is ook een mogelijkheid, want meestal is het alleen de pop die plukt.
    veel succes!

groetjes,
    Teake
    hallo Teake

waar kan je die baby kooitjes kopen? voor de broedkooi hangen wist ik niet dat dat kon, mijn vader had altijd 2 kooien naast elkaar met gaas ertussen en zo werden ze gevoerd maar die moesten weg omdat kunstof beter is en bij die nieuwe kooien hebben wij dat niet.

van jackie

Senior lid dijkkamp's Avatar
    Thanks
    0
    voor aanschaf babykooien zie

http://www.gehu.nl/

en dan accessoires en dan op de 6 foto staat een babykooi.
    Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0

Babykooitjes

Even kijken onder:
    www.birdshopping.nl

onder toebehoren met foto. Ook de prijs is zeer aantrekkelijk.

Veel succes!
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Junior lid
    Thanks
    0

baby kooien

Ik heb grote kooien gekocht en tegen de buitenkant van de kooi gehangen en dit werkt goed.Zet ook weleens de man erbij en deze voert de jongen dan.

bedankt voor de informatie
    groeten Ron.

grasparkieten

en bij grasparkieten??

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten