Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamand duif zonder staart.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamand duif zonder staart.

    Hallo,

    Vandaag kwam ik in mijn voliere en toen bleek dat de staart van mijn vrouwelijk duif weg was! Bestaat er een kans dat de staart nog terug groeit?
    Het is eigenlijk geen zicht zo zonder staart.

    Datzelfde vrouwtje heeft recent een 2tal eitjes in een nest. Ze zorgt er goed voor maar het probleem is dat mijn mannetjes niet meer kan vliegen! Ik weet niet hoe het komt maar zit altijd op de bodem. Als ik hem dan op de stok zet en hij wilt wegvliegen valt hij als een blok op de grond. Nu heb ik ergens gelezen dat het mannetje meehelpt met het opvoeden van de kleintjes maar hij kan niet aan het nest. Wat is het beste dat ik kan doen? Op het eerste zicht heeft het mannetje een klein wondje op zijn vleugel maar het ziet er niet ernstig uit.

    mvg nixunior
    Have fun and live your live to te maximum!

  • #2
    staart ingetrokken

    Hallo nixunior, die staart die komt er wel weer uit, duurt zeker 6 weken voordat ie weer in orde is. Wat dat mannetje betreft, misschien geschrokken ergens van en zijn vleugel beschadigd, vleugellam dus. Als dat het geval is zou je ermee naar een dierenarts moeten gaan. Er kan maar zo een breuk in de vleugel zitten en dan vliegt ie echt niet meer. Maar hoelang heeft ie dat al? Als het te lang heeft geduurd dan zal het, als het een breukje is verkeerd aangroeien waarschijnlijk. Dan heb je aan deze man voor de kwekerij niet veel meer denk ik. Maar het is een veronderstelling, Dit kun je alleen door de dierendokter laten bekijken, dat is dus aan jou als verzorger/kweker.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Diamantdoffers broeden ook, afwisselend met de duivin.
      Ik zou deze doffer gewoon wegdoen en een nieuwe aanschaffen, ze zijn goed verkrijgbaar en niet duur.

      Opmerking

      Working...
      X