Mededeling

Collapse
No announcement yet.

komen ze iets te kort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • komen ze iets te kort?

    Hallo,

    Mijn chinese dwergkwartels leggen zo nu en dan eens een ei, nu heb ik gemerkt dat deze opgegeten worden door mijn pracht rosella's.

    Komen mijn rosella's iets te kort?
    En wat kan ik er aan doen om dit eieren pikken te voorkomen?
    De kwartels hebben namelijk geen vaste plaats van leggen.

    Ik geef zaad voor grote parkieten, ei- krachtvoer, kanariezaad (voor de mozaïkkanarie), universeelzaad voor de kwartels, trosgierst, onkruidzaad, maagkiezel uiteraard en verse groente en fruit, meelwormen en buffalowwormen.

    Graag uw advies.

    Groeten, Monique

  • #2
    eieren opeten

    Je Rosella's hebben vast een keer per ongeluk de smaak te pakken gekregen van een kapot kwartel ei. Hopelijk laten ze hun eigen eieren met rust. Je zou wat kunsteieren ter grootte van een kwartelei in de ren kunnen leggen hier en daar. Misschien kun je ze zo nog leren om van die eieren af te blijven. De kwartels zou ik bij de Rosella's uit het hok halen. Tenminste als je er mee kweken wil. Anders geeft het niet zoveel als je de eieren niet behouden kunt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      afleren eieren opeten

      He Monique je zou ze bebroede onbevruchte eieren kunnen voorleggen deze smaken niet zo lekker grote kans dat het eieren eten dan is afgelopen.Zou jammer zijn dat ze hun eigen eieren opeten,het schijnt dat vogels het heel lekker vinden.Als ze het blijven doen zul je weinig jongen groot krijgen zou toch zonde zijn ik heb niet het idee dat ze wat te kort komen veel succes Rob.

      Opmerking


      • #4
        Ik ben nog niet z'n kenner wat betreft bevruchte en onbevruchte eieren.
        Zijn deze ergens te koop? Ik zal ook eens op zoek gaan naar nepeieren. Misschien helpt het.

        Groeten, Monique

        Opmerking


        • #5
          bebroede onbevruchte eieren

          Nou deze zijn denk ik niet te koop. Het zijn eieren waarop is gebroed maar die niet bezet zijn met een kuikentje. Bevruchte eieren worden donker. Onbevruchte eieren blijven de eerste tijd licht van kleur. Er zijn schouwlampjes in de handel, als je daar het ei oplegt met het lampje aan, kun je zien of er bloedspiertjes in het ei zitten na enkele dagen broeden. Dit zijn de bevruchte eieren. Die moet je dus in het nestje laten liggen. Het zijn dus eieren van eigen vogels of van bevriende liefhebbers.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            aanvreten van eieren

            Wat bij mij wel heeft geholpen is het uit het nest halen van het goede ei en daarvoor in de plaats een plastic eitje leggen.
            Na een paar dagen leg je de eieren terug en als de pop dan vast zit is het eieren pikken vaak over, althans die ervaring heb ik bij collies, forpussen en catharinaparkieten.
            Ik keer de uit het nest gehaalde eieren wel elke dag een keer.

            Opmerking

            Working...
            X