Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: A.I.D controle

Stamgast
    Thanks
    0

A.I.D controle

hallo luitjes,
    Vertel mij eens hoe een controle van de AID gaat?
    maw: wat zijn uw rechten,wat zijn uw plichten,wat mogen ze (controleurs) wel doen en wat niet,wanneer is een huiszoekingsbevel nodig en wanneer niet,mag men ze weigeren of mag men dit niet,wat gebeurt er als men overgaat tot in beslag name en wat gebeurt er als je dit niet wilt en een afstandverklaring niet tekend etc etc etc etc.
    Dit onderwerp(topic hier) kan in de toekomst een leidraad gaan worden voor mensen,want een openbaar forum (de naam zegt het al) is voor iedereen toegankelijk.
    maw vertel uw ervaring / mening,quot stukjes etc etc en zet dit hierop,zo kan men dan goed lezen wat wel en wat niet kan tav de vogels die in bezit zijn,ring, ( cites) soort en hoe men moet/kan handelen bij zo'n controle.
    ben benieuwd wat er volgt (want ook hierover bestaat nog veel onduidelijkheid over).
    gr

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465

AID en haar bevoegdheden.

Kijk hier maar ff.

http://www.aid.nl/taken

Kort maar krachtig:
    Voor het opsporingswerk beschikken de ambtenaren AID (net als de politie) over opsporingsbevoegdheden van het Wetboek van Strafvordering (bijv. het aanhouden verdachten, het betreden van plaatsen en het in beslag nemen van voorwerpen).

Stamgast
    Thanks
    0
    geen persoonlijk ervaringen ,iemand?
    bij mij kwamen ze eens een keer (de eerste keer,lang geleden)met groot vertoon (veel mensen en wagens)de dijk oprijden,stuk afgezet rondom mijn huis,na enige tijd alles gecontroleerd te hebben(vogels,vogelspullen,en schuren, incl diepvriezer) gingen ze met lege handen naar huis.

wat er sindsdien gebeurd is:
    voor mijn mede dijkbewoners was ik toen gelijk betiteld alszijnde een boef en was dus vanaf die dag op voorhand schuldig (want de mens is nu eenmaal sensatiebelust en altijd heel snel met iets denken of denken te weten).
    Nu is het zo dat ik mij daar weinig verder van aantrekt maar ik heb ook nog een gezin,vriendjes en vriendinnetjes kwamen toen opeens eventjes niet meer spelen (waarom?).
    Sommige van de uit ons zeer conservatieve dorp wilden ook eventjes niet eens meer groeten of praten.
    EN DIT ALLEMAAL VOOR EEN PAAR VOGELTJES.
    Ik heb dit(en nog andere dingen) toen ook aan de AID gemeld en sindsdien zijn ze bij mij wel bijna elk jaar langs geweest maar wel in burger.
    zo zie je maar het zijn ook allemaal gewoon mensen.
    Ik heb toen ook gevraagd waarom ze bij mij kwamen,antw: men was getipt.
    Mijn vraag door wie ,werd niet beantwoord (waarom niet? men mag wel mij schade doen berokkenen maar degene die dit heeft veroorzaakt mag ik niet weten?waarschijnlijk een jalours iemand).
    Als de mannen(en vrouwen) komen bied ik ze altijd een bak koffie aan en blijft vriendelijk want IK heb toch niks te verbergen.
    (maar vind het wel altijd zonde van de tijd die ik eraan kwijt ben).
    heeft men wel iets te verbergen dan zou ik in iedergeval alle aangereikte info (zoals de links hierboven of in bv de bec en sec boekjes etc etc)goed doorlezen en nog eens bedenken ofdat die het allemaal wel waard is.
    gr

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465

aid en tippen

Hoi Winterkoning,

Ik hoop eigenlijk dat er wel een stukje in de plaatselijke krant is verschenen toendertijd, zodat ieder heeft kunnen lezen dat je nergens schuldig aan bent.
    Helaas leven we in een wereld waar afgunst groot is. En een oordeel is zo geveld. Men verdiept zich niet in andermans zaken maar spreekt vaak zomaar wat uit. Dat is helaas niet alleen het geval als het om vogels gaat maar dat gaat gewoon veel verder en op allerlei gebied. Jammer maar helaas. Als ieder die de wereld wat verbeteren wil nou eens begint bij zichzelf en een oordeel aan de Rechtspraak over zou laten, dan waren wij al een stuk op de goede weg.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Ik heb gelezen dat er bij verschillende mensen een groot aantal<terecht of onterecht>vogels is meegenomen voor onderzoek door de aid volgens een van de gedupeerden kan het wel een half jaar duren voor hij zijn vogels terugkrijgt.Heeft de instantie die de vogels waaronder verschillende insekteneters de kennis en de nodige ruimte om deze vogels waarvan je de meesten ook nog eens apart moet houden in huis.En wat gebeurd er met vogels die dit niet overleven en je hele kweekseizoen wat naar de knoppen is? Worden die mensen als blijkt dat alles ok is dan schadeloos gesteld. Zomaar een vraag . groeten eddie

Stamgast
    Thanks
    0

A.I.D controle

ik zou het je niet durven zeggen girlitz.
    ik DENK dat dit niet te verhalen valt bij geen enkele instantie,ik denk dat daarvoor eerst weer een gerechtelijke procedure voor moeten zal worden gestart.en doe je dat voor de vogels? zoveel geld en tijd spenderen aan mischien opvoorhand hopeloze zaak,dit alles ligt natuurlijk aan de hoeveelheid vogels/geldwaarde waarover het gaat,toch?,ik denk niet dat je zoiets start voor een paar sijzen of barmsijzen,toch?
    ook denk ik als ze de vogels in beslag nemen en jij tekend een afstandsverklaring (word toch vaak aan de onwetende vogelliefhebber opgedrongen) zowiezo geen enkelt recht van spreken meer hebt.
    vroeger was het zo dat de gecontroleerde persoon zelf de vogels mocht blijven verzorgen totdat uitspraak was gedaan (maar dat is tegenwoordig niet meer).
    De adressen waar de vogels naar toe gaan worden niet vrijgegeven dus met die verstanden zou ik niet kunnen zeggen ofdat men wel kennis van zaken of ruimtes hiervoor heeft.(maw is niet te beoordelen).
    vogels kunnen overal doodgaan dus bewijs maar eens dat de oorzaak onkunde is,toch?
    zomaar gedachtes over een gestelde vraag.
    ook ik zou hierover wel eens een 100% goed antwoord willen zien verschijnen.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465

in beslag nemen van vogels

De A.I.D. zou er naar mijn idee beter aan doen om tijdens onderzoek naar correctheid van de ringen, deze beter bij de liefhebber in het hok kunnen laten zitten. B.v. op straffe van een dikke boete als men tijdens het onderzoek de vogels laat verdwijnen. De eigenaar zou dan gewoon verplicht moeten worden om zolang de vogels goed te verzorgen. Want reken maar dat er vogels zijn die die inbeslagname niet zullen overleven.

Ik heb juist gisteren gehoord uit nogal betrouwbare bron gehoord dat dat ook de strategie vaak is tegenwoordig. De AID wil meer ondersteunend zijn dan alleen maar boeman. De AID is echt "onze vijand" niet.

Moderator henk's Avatar
    Thanks
    2

contrôle door AID

Op blz. 356 van de jaargang 2002 heeft in "Onze Vogels" een artikel gestaan over controles door de AID. Het is een artikel dat in samenwerking met de AID is opgesteld.
    Ik weet niet of het nog helemaal "up tot date" is, maar in ieder geval de moeite van het lezen waard. Jammer ik heb het niet in digitale vorm kunnen krijgen.

Vriendelijke groet,
    Henk

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten