Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekker in broedkooien Europese cultuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Zeoliet is in Nederland verkrijgbaar. Ik gebruik het sinds kort in de volieres en het bevalt prima. Wekelijks de plaatsen waar veel mest ligt verversen en verder heb je er weinig werk van. Het is niet goedkoop en zwaar in de conainer maar dat neem ik voor lief..

    Ik heb nl. geen schimmels meer, iets wat ik bij de maisbodembedekker wel had en wat zeer waarschijnlijk de oorzaak is geweest van een grotere sterfte onder mijn vogels dit najaar.

    meer info klik hier voor meer info over zeoliet
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #32
      Maar dit moet ik even kwijt iedereen die zijn vogels op gaas of roosters zet zou ik willen vragen of ze zelf ook de hele dag op blote voeten op gaas of roosters lopen ( niet zo prettig lijkt mij)

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
        Beste Termeer,

        Het kan aan mij liggen maar af en toe valt u in herhaling. Bij deze post maar ook bij een ander topic. Dit maakt de tread onnodig lang en ingewikkeld.

        Vr. gr.

        Wim
        Beste wim ,

        het kan aan mij liggen maar ik heb nog niet zolang een computer en dan ben ik niet altijd overtuig dat mijn post wel verzonden is, vandaar!
        En wil jij mij mischien uit leggen wat TREAD in het Nederlands betekend , want ik heb het in geen enkel Nedelands woordenboek kunnen vinden en de Nederlandse moedertaal schrijven in vogelcafe is voor iedereen wel zo makkelijk Toch!!!

        Opmerking


        • #34

          Opmerking


          • #35
            Ook ik gebruik zeoliet zowel binnen als buiten.
            perfect spul bij het strooien even iets sproeien dan heb je geen last van de stof . Maar zoals iemand eerder hier al melde meeste stof komt van de vogels zelf. In ieder geval bij mijn kaketoes wel

            Henk
            www.mijnkaketoes.nl

            Opmerking


            • #36
              De vogels waar jij het hier over hebt ,hebben de keus ,en kunnen overal zitten en lopen ,rondscharrelen.
              Als je in je kooi een gaasbodem hebt is er voor de vogels niet veel keus meer .
              Op de bodem zullen ze niet slapen ,maar de meeste vogels ,en zeker als er jongen zijn ,zullen graag over de grond scharrelen en daar van alles eetbaars zoeken ,en vinden.
              Als je een volliere hebt moet je maar eens wat voer op de grond zetten ,badwater op de grond geven ,groenvoer op de grond geven ,en je zult zien dat bijna alles op de grond zal zitten.(in kooien is dat ook zo.

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Als je een volliere hebt moet je maar eens wat voer op de grond zetten ,badwater op de grond geven ,groenvoer op de grond geven ,en je zult zien dat bijna alles op de grond zal zitten.(in kooien is dat ook zo.
                in de uit vlieg ruimte heb ik een voeder tafel ( voer op gaas staan) moet je eens kijken als ik daar voer, badwater en groenvoer geef ze zitten allemaal op de voeder tafel

                in de kooien geef ik voer in "speciale bakjes" die je aan de kooien hangt, badwater ook in "speciale badjes" die aan de kooi gehangen worden en voor wat groenvoer zijn "speciale clips of een was knijper voor groenvoer, ze hoeven dus helemaal niet op de bodem te komen voor het voer.

                trouwens voer op de grond trekt muizen aan, en die wil ik al helemaal niet in de voliere hebben.
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #38
                  Ze "hoeven " niet op de bodem ,maar ze "willen" wel op de bodem.,dat is ook veel natuurlijker.
                  En dat argument over muizen slaat nergens op ,want juist in de kooien binnen willen sommige draadbodems in doen.

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Ze "hoeven " niet op de bodem ,maar ze "willen" wel op de bodem.,dat is ook veel natuurlijker.

                    Zijn dit de resultaten van een of andere studie?

                    Probeer het zelf eens Animal. Biedt je voer aan op een voedertafel van 1m hoog en zet een identiek schaaltje met hetzelfde voer op de grond. Waar gaan ze van smullen?

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                      Zijn dit de resultaten van een of andere studie?

                      Probeer het zelf eens Animal. Biedt je voer aan op een voedertafel van 1m hoog en zet een identiek schaaltje met hetzelfde voer op de grond. Waar gaan ze van smullen?
                      Van alle bij ,maar dat is nog steeds geen goede reden om een tralie bodem te hebben.

                      Opmerking


                      • #41
                        mee eens

                        in deze ben ik het met Animal eens, vogels scharrelen graag over de bodem. ik voer zelf ook op een plank in de voliere, en er valt zo goed als niets op de grond, maar heel vaak, zijn ze toch aan het scharrelen op de bodem. dat is denk ik ook hun instinct of zo, om op de bodem te zoeken.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Van alle bij ,maar dat is nog steeds geen goede reden om een tralie bodem te hebben.

                          Opmerking


                          • #43
                            Wim . Je geeft een erg goede reden , maar is dit nog liefde voor het dier !

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door termeer
                              Wim . Je geeft een erg goede reden , maar is dit nog liefde voor het dier !

                              Opmerking


                              • #45
                                aubiose

                                Oorspronkelijk geplaatst door Frater07
                                Ik nu iets nieuws op advies van de dierenspecialzaak
                                Zeoliet en Aubiose zegt iemand dat iets
                                aubiose is goed en kurkdroog

                                Opmerking

                                Working...
                                X