Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herkennen man pop bij mutatie turquoisine de 094-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • herkennen man pop bij mutatie turquoisine de 094-06

    hier de andere pop / man
    man of pop?
    Mutatie?
    wordt het wat voor de TT?
    wat er tegen zetten?
    Piet




  • #2
    Deze is wel heel bont en onregelmatig rood getekend.

    Ik kweek deze ook en probeer dan wel om het bont zo regelmatig mogelijk te houden de rest gaat weg voor de verkoop.

    Ik zou zeggen een pop.

    Tentoonstelling geen idee...
    Mijn leven...........


    Opmerking


    • #3
      herkennen man pop mutatie turquoisine de 094-06

      Hallo Piet
      Jou vogel op de foto is een man roodbuik,opaline overgoten en is niet geschikt als tt vogel gezien zijn vlekkerige kleur.
      deze vogel heeft niets met bont te maken zoals een ander opmerkte, dit verspreide rood komt door de opaline factor.
      normaal hebben mannen een rode vleugel balk ,maar door de opaline factor verdwijnt deze bij de man en bij de pop wordt deze juist zichtbaar, maar een pop blijft wel een kleiner en fletser masker houden bij de opaline's.
      de naam overgoten is de enige juiste , deze mutatie factor is jarenlang onjuist als pastel genoemd, maar daar is hij veel te licht en egaal voor,
      wat kun je hierhet beste tegen aan zetten. persoonlijk zou ik hier een roodbuik opaline pop tegen zetten en deze pop moet aan de voorzijde geheel rood zijn en ook de mantel moet al een grote rode driehoek tonen, wanneer deze pop ook nog eens split overgoten is zou het helemaal geweldig zijn.
      Zet er nooit geen geelbuik tegen, want je krijgt allemaal tussenvormen waar niemand op zit te wachten. Je kunt ook al een overgoten pop nemen ,maar dat raad ik af gezien de overgoten factor vaak wat achter blijft in het formaat en je daarom het beste altijd wanneer U overgoten vogels wil kweken in wat voor combinatie ook dat er 1 overgoten vogel in het broed koppel zit en 1 split ,maakt niet uit of dit de man of pop is.
      De wijze van vererving
      Roodbuik int- dominant, Roodbuik is een selectie vorm die er zeer moeilijk uit te kweken is wanneer hij er 1 maal in zit
      opaline geslachtsgebonden recessief (SL)
      overgoten =autosomaal recessief.
      hopend U hiermee en ook andere lezers van dienst te zijn geweest.
      Jan de Nijs Curacao

      Opmerking


      • #4
        beste Jan
        wordt dit popje rood genoeg


        piet

        Opmerking


        • #5
          herkennen man pop bij mutatie turquoisine

          hallo Piet
          Dit is wat ik precies bedoel met een opaline welke een fraai egaal rode mantel kleur bezit, als dit een pop is perfect, zo kom je gelijk 3 stappen verder in de kweek van mooie TT geschikte mutaties !!

          Gr Jan de Nijs, Curacao

          Opmerking


          • #6
            oke
            je kan volgend jaar de foto`s te gemoet zien van de verdere opaline kweek
            ik denk dat ik zelfs een man heb die meer rood laat zien als de man op de eerste foto

            Piet

            Opmerking

            Working...
            X