Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Diamantvinken

Senior lid
    Thanks
    7

Diamantvinken

ik heb tegenstrijdige berichten gehoord/gelezen over het houden van diamantvinken in een voliere
    het betreft dan de evt agressieviteit

wat zijn jullie ervaringen?

diamantvinken.

hallo
    Ook hier geldt als de vogels voloende ruimte hebben en de voliëre goed is beplant dan gaat dat prima .hang dubbel zoveel nachtkastjes op dan koppels die je in de vlucht hebt zitten want er zijn ook vogels die slaapnesten gebruiken,zijn er genoeg dan is de strijd ook een stuk minder.

m.vr.gr. Harry

Junior lid Roy's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo,

Ik heb een koppel diamantvinken dat ik eerst een jaar in een broedkooi had wel eieren ook een keer jongen gehad maar ouders gingen alle keren van het nest. Toen heb ik ze in een vlucht(op zolder van een schuur dus met een schuin aflopend dak) gedaan maar daar deden ze helmaal niks. Dus ik van voorjaar op zoek naar een nieuwe koppel voor erbij heb een koppel gekocht op de beurs in Zwolle. Heb de twee koppels tegelijker tijd in de vlucht gedaan waar ik twee coniferen koppen in had gehangen. Een paar dagen ging het goed maar toen zat het oude koppel steeds op de grond en het nieuwe koppel zat op stok en zodra een van de oude op vloog ging er een van de nieuwe achteraan tot de oude weer op de grond zat. Uit eindelijk het oude koppel er maar weer uit gehaald en bij de vlucht ingedaan waar de turquoisines al in zaten. Nestkasten op gehangen nieuwe koppel heeft een mooi nest gebouwd eieren maar niet broeden, het oude koppel heeft een nest gebouwd en voor de rest de beurde er niks. het viel me wel op dat allebei de koppels veel achter elkaar aan zitten te vangen. Nu heb ik de twee poppen gewisseld en nu is het afwachten ik laat ze eerst een paar weken aan elkaar wennen en dan de nestkasten maar weer eens in hangen.

Als iemand nog suggesties of ideeën heb wat ik kan doen of wat ik verkeert doe dan hoor ik het graag.

Forum Rechten