Mededeling

Collapse
No announcement yet.

duur ???????????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • duur ???????????

    hallo

    ik keek een beetje rond op de vogelmarkplaats, ik schrok tocht wil van de prijzen 90 euro voor koppel mozabiquesijsjes.Ik ben bang dat vogel hobby
    voor de gewoone man of vrouw niet meer betaalbaar is,dit werk de foute handelaren in de hand voor 100 euro wel een risico willen lopen.door wild vang, oost europa deze kant op komen (kofferbakhandel) ik weet dat aanbod prijs bepaalt, vrgr aad

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Op vogelarena is geen biedsysteem, bedoel je niet marktplaats?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Tja, en de prijzen zullen nog gekker worden. Het is wat de gek, sorry wij vogelgekken er voor geven.

        Greetings Lucky

        Opmerking


        • #5
          volgens mij zijn het de handelaren die de prijzen opdrijven

          ik had een paar weken gelden ook een edelzanger te koop
          wat bleek, de eerste bieders waren handelaren die zeer hoge prijzen boden
          daardoor wekken ze de indruk dat hun biedingen gangbare prijzen zijn. Maar als je mailde akkoord te gaan met het bod lieten ze niets meer van zich horen.
          Nietwetende kijkers die die biedingen op zo'n verkoopsite zien krijgen zo de indruk dat die prijzen normaal zijn.

          Als handelaren dezelfde vogels hebben bieden ze die vervolgens voor zeer hoge prijzen aan en de nietwetende kijker betaalt.

          Als het enigzins mogelijk is verkoop ik niets meer maar probeer te ruilen. De knip blijft dicht (evt wat bijbetalen) en je helpt elkaar vooruit.

          Opmerking


          • #6
            Ik vind over het algemeen vogeltjes spotgoedkoop.

            Een kooi voor in de huiskamer kost al gauw 200 euro, geen probleem. Voerbakjes en drinkbakjes en snoepbakjes en wasbakjes etc. etc. kost ook al gauw een tientje. Komt er nog een speeltouw of kunstmatige aanplant of weet ik wat voor accesoires (afhankelijk van het soort vogel).

            Aan voeding zal het niet ontbreken, dus allerlei onzinnige dure toevoegingen aan mineralen vitamine enzo wordt ook overmatig verstrekt (ff iets overdreven).

            En dan moet er nog een vogeltje in het kooitje, en die mag dan niet duurder zijn dan een paar tientjes...........

            Opmerking


            • #7
              met het door jou geschetste voorbeeld ben ik het eens Nico

              maar in het geval van een liefhebber die al jaren in een voliere kweekt is het toch anders als het gaat over aanschaf van vogels zoals blauwfazantjes, blauwgrijzeroodstaarten, edelzangers, vuurvinken, japanse nachtegalen, mozambiquesijsjes etc

              bv:in juni 2005 kocht ik nog koppels blauwkopblauwfazantjes en vuurvinken voor 25 euro

              het geeft wel aan dat we ons best moeten doen om met deze soorten goede kweekresultaten te halen want van import zal geen sprake meer zijn

              Opmerking


              • #8
                Ik vermoed dat de particulieren eerder $-tekens in de ogen gekregen hebben, want over het algemeen verdient een handelaar z'n brood niet met de verkoop van vogels, wel eerder met de accessoires, bijproducten, etc..., zoals Nico al aangaf.

                En meer dan vroeger dienen de handelaren de vogels te gaan zoeken bij particulieren (wat het algemeen kostenplaatje volgens mij drukt, zonder vogelvangers, vliegtuigreis, dierenarts, quarantaine, etc...) En toch stijgen de prijzen voor sommige exoten buitensporig. Hoekomtda?!!
                www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Er is weer een flinke partij nachtegalen op de markt gekomen, dus verse import bestaat nog ondanks alle regels.
                      Je ziet op beurzen de prijs alweer wat zakken.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        duur

                        Als de vogels niet meer geinporteerd worden gaat automatisch de prijs naar boven omdat het aanbod gering is en dat zie je ook aan alle andere dingen kijk eens naar de olie prijs is ook gewoon schande en dan zit er hier ook nog dat kwartje van kok op;de schatkist wordt zo wel erg onterecht gevuld maar dat terzijde.Ik probeer ook meestal te ruilen en vaak lukt dat vandaag nog weer rkpapagaaiamadines geruild voor gouldamadiens verschillende kleurslagen een beetje rondkijken op internet en zelf ook aangeven in een advertentie dat je evt ook wel wilt ruilen.
                        Wat de afrikaanse soorten betreft de kwekers (althans verschillende)hier van ,hebben een sociteit opgericht die de kwekers van afrikaanse vogels verplicht (zij die lid zijn ) om de vogels eerst aan de leden aan te bieden om zo samen het bestand verder uit te breiden er zijn verschillende groepen die ieder weer een aparte soort kweken om zo een zo groot mogelijk bestand te kweken en daardoor de kostprijs wat te kunnen drukken,vogels die over zijn worden dan aangeboden aan anderen liefhebbers.

                        m.vr.gr.Harry
                        m.vr.gr. Harry

                        Opmerking


                        • #13
                          helemaal mee eens

                          zag zojuist op marktplaats 2 advertenties van edelzanger te koop
                          de een vraagt 25 euro en de ander 75 euro

                          Opmerking


                          • #14
                            mensen laat je niet gek maken voor wat betreft prijzen voor vogels.

                            er is al jaren zo dat vraag en aanbod de prijs van een vogel bepaald en natuurlijk wat de gek er voor geeft.

                            tevens kun je er eens over nadenken vraagprijs is b.v. 25 euro maar wie zegt dat dit dan ook de verkoop prijs is.
                            wat is een bieding waard als ze niet worden verkocht.

                            een ander voorbeeld zebravinken ze worden verkocht voor 1,25 p/st maar ook voor 20 euro p/st een verschil van 1600 %.

                            en dat de handelaren alles kapot maken voor wat betreft de prijzen dus weinig geven en veel vragen ik heb persoonlijk nog nooit een liefhebber gesproken die zijn vogels voor niks weg geeft en er zelf duur voor betaald
                            Henk Dijkkamp

                            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                            Opmerking

                            Working...
                            X