Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: mexicaanse roodmus.

Junior lid davey's Avatar
    Thanks
    0

mexicaanse roodmus.

hallo vogelliefhebbers mijn mexicaanse roodmussen zitten in broedkooien van 80 bij 40 bij 40 en ze schieten steeds van de ene naar de andere kant van de kooi.
    nou dacht ik dat is gewoon wennen maar nu zitten ze al een week of vijf apart, mijn vraag is hoe krijg ik ze rustig?
    andere liefhebbers hebben al aangeraden om meer blauwmaanzaad door het zaadmengsel te doen werkt dit? of zijn roodmussen niet rustig te krijgen?

alvast bedankt Davey

Senior lid Birdfarm's Avatar
    Thanks
    0
    Blauwmaanzaad word voor een tentoonstelling wel aan onrustige duifjes gegeven om de duifjes rustiger te krijgen, werkt kalmerend zeg maar.
    Maar het werkt ook vervettend, zeker als je het kombineert met een verblijf in een broedkooi, wat de kweekprestatie's niet ten goede komt. Persoonlijk zou ik de roodmussen onderbrengen in een vluchtje. Suc6

Greetzzz

Dat maanzaad wordt wel gebruikt voor korte tijd (TT's inderdaad), het is echter vergelijkbaar met een verdovend middel, dat kan nooit goed zijn op langere termijn.

Ook wat beschutting kan helpen de vogels wat minder onrustig te maken. Zet eens wat coniferentakken aan één kant in de kooien en scherm daarmee ook een stukje voorfront af. Bijna zeker voelen ze zich dan al een stuk veiliger.

Sommige vogels blijven echter ongeschikt om klein gehuisvest te zijn.
    Succes.

Junior lid davey's Avatar
    Thanks
    0
    hallo liefhebbers

Ik heb wat nepgroen om mijn nestkastjes gedaan en ze zitten hier vaak in.
    ook is het eerste nest al gebouwd.

bedankt voor jullie reacties
    groetjes Davey

Forum Rechten