Mededeling

Collapse
No announcement yet.

open kant voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • open kant voliere

    hallo

    In het najaar wil ik beginnen met de bouw nieuwe voliere de open kan komt naar het westen en een kleine kant op het noorden. De zuid kant wil ik dicht maaken of met glas is dit een probleem. wel of niet dicht van boven?
    Wat voor vogels ?(als ik de prijzen zien van tropen moet dat nu zo duur?)
    eens kijken wat bles kan trekken,
    vrgr aad

  • #2
    de zuid kant kun je dicht maken opzich niet een probleem als je kan kiezen tussen glas of een niet licht doorlatend materiaal dan zou ik kiezen voor glas is warmer in de winter en heb je altijd beter licht in je voliere.

    mijn voorkeur gaat uit naar een voliere dat aan de bovenkant open is. dit omdat ik van natuurlijke beplanting hou en dit groeit alleen goed als het genoeg licht en water krijgt. een stukje overkapt is nog mooier zodat vogels die gaan broeden hun nest niet kan natregenen.
    een ander zou zeggen maak je hele hok dicht tegen ontlasting van zieke vogels maar als je je vogels overal tegen beschermd kunnen ze ook nergens meer tegen en zijn ze ook veel fatbaarder voor ziektes en gaan ze alsnog bij het minste of geringste dood.

    hoop dat je hier wat aan heb mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      en wat betreft prijzen voor vogels op dit moment.. de vogels zijn nu als ik alles een beetje volg het duurste. iedereen heeft zijn koppel compleet, doet weinig weg en de vraag is hoger omdat er nog best wel wat mensen vogels wil gaan koppelen. je zal zien dat ze in de zomer en herfst goedkoper worden omdat er dan meer aanbod is.
      Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
        en wat betreft prijzen voor vogels op dit moment.. de vogels zijn nu als ik alles een beetje volg het duurste. iedereen heeft zijn koppel compleet, doet weinig weg en de vraag is hoger omdat er nog best wel wat mensen vogels wil gaan koppelen. je zal zien dat ze in de zomer en herfst goedkoper worden omdat er dan meer aanbod is.
        Ben
        bedank voor het bericht, op bodem beton of gewoon tuingrond
        beplanting dan grote potten of een gedeelte beton en gedeelte tuin grond voor de beplanting, wel of geen grond bewoonders,

        Opmerking


        • #5
          Open voliere een ?

          Hallo Aadvogel zelf ben ik een voorstander van een open voliere,als ik zie dat de vogels in een regenbui zich wassen en zelf tropen in de winter vaak buiten slapen kan het niet verkeerd zijn.Tegenwoordig moeten alle jongen op stok zie de prijzen,het is een afweging die je zelf moet maken bij zulke temperaturen als afgelopen zomer word het al gauw te warm in een afgedekte voliere en dat komt de vogels ook niet ten goede.Bij mij hebben allerlei tropen en brilvogels, europese cultuurvogels, braziliaanse dwergrallen zich altijd in de open voliere goed gevoeld.Alleen bij het aanschaf van nieuwe vogels moet je opletten of ze uit een voliere komen of geleidelijk aan de temperatuur wennen het is de moeite waard vrg Rob.

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              ik heb een voliere die is afgedekt met transparante lichte golfplaten, De vogels kunnen dus overal nestelen zonder dat het nest nat wordt
              de voliere is begroeid met coniferen, buxus, klimop, bamboe en struiken

              aan de voorzijde van de voliere is een goot bevestigd en helemaal links loopt die middels een pijp omlaag en vervolgens middels een pvc buis door de gaas naar achter en verder op 2 cm afstand van de achterwand door de kooi (op 5 cm hoogte) In die buis zitten om de 25 cm gaatjes geboord (in het voorste stuk wat hoger) zodat het regenwater de voliere kan besproeien.
              Je hoeft dan de begroeiing niet te bespoeien (wat ik voorheen deed en alleen maar onrust bij de vogels veroorzaakte)

              Opmerking


              • #8
                Hoi , dat van die regenbuis lijkt me interessant heb je daar ook een foto van?
                Groeten,
                Gerrit

                Opmerking


                • #9
                  op dit moment niet
                  als ik een foto kan maken is het alleen van de zijkant waar de pijp de kooi inloopt van de achterzijde is niets te zien daar staan struiken voor

                  Opmerking

                  Working...
                  X