Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozambiquesijssen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mozambiquesijssen

    Wat is de iedeale voeding/zaden voor mozambiquesijsen. Gewoon een tropisch zaadmengsel, kanariezaad of bestaat er speciaal zaad voor deze sijssen.

    Ik ben benieuwd naar uw reacties

  • #2
    jaren geleden heb ik ze regelmatig gekweekt, ik gaf gewoon tropenzaad, wel een wat meer "aangeklede" versie dus niet het goedkoopste van het goedkoopste.
    Daarnaast eivoer met als ze jongen hadden een redelijke hoeveelheid gekiemd negerzaad, plus wat levend voer (geen meelwormen) daar deden ze het bij mij erg goed op.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      ik geef mijn mozambique sijs kanarie zaad en krachtvoer en 1x in de week fruit


      hij is goed gezond en levendig
      _____________
      Groetjes jan

      Opmerking


      • #4
        mozambiquesijzen

        Ik geef mijn mozambiquesijzen tropisch zaad, gemengd met kanariezaad. Verder regelmarig eivoer en ik geef ze (diepvries)pinkies (een paar per vogel per dag; niet te veel!). Af en toe een beetje groenvoer (vogelmuur, wat sla enz.). Hier doen ze het bij mij goed op, al diverse jongen groot gekregen.
        groeten

        Opmerking


        • #5
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door pieter
            Wat is de iedeale voeding/zaden voor mozambiquesijsen. Gewoon een tropisch zaadmengsel, kanariezaad of bestaat er speciaal zaad voor deze sijssen.

            Ik ben benieuwd naar uw reacties
            Sijzen eten vaak tropisch zaad en trosgierst

            Opmerking


            • #7
              mozambiquesijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door stefan13
              Sijzen eten vaak tropisch zaad en trosgierst

              Ondanks de naam is de mozambiquesijs geen sijs en behoort tot de serinusfamilie(o.a ook kanaries) en niet tot de spinus familie.
              Verder geef je trosgierst het best als bijvoeding of aanvulling en niet als hoofdvoeding.
              mvg,
              Kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking

              Working...
              X