Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niet voeren van de jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • niet voeren van de jongen

    mijn kanarie pop voerd de jongen niet.
    dus ze gaan dood. de man voerd de pop en niet de jongen.
    wat kan ik doen om dit te verkomen.
    moet ik de man als de eieren uit komen bij de pop weghalen of niet.
    ik hoor het wel.

  • #2
    Voeren van jongen

    Je zou eens kunnen proberen of het beter gaat als de man uit de kooi verwijderd is. In dat geval moet de pop van het nest af om te eten en wanneer ze terug op het nest komt zullen de jongen sperren. Wat gekiemd of geweekt zaad door het eivoer wil ook wel eens helpen net als een klein stukje appel. Geef een aantal keren per dag een beetje eivoer, dat geeft meestal een impuls aan de ouders om te gaan eten.
    Voldoende rust in het kweekhok, een redelijke temperatuur zijn ook zaken om in de gaten te houden.
    Vaak gaat het de tweede ronde al een stuk gemakkelijker.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Niet voeren jonge.

      Beste Bijbo,
      Je hebt hier te maken met een zogenaamde luie pop die liever gevoert word door de man dan dat ze zelf gaat eten. Als je de man erbij laat voert de man de pop. Door de man nu uit het hok te halen dwing je de pop om van het nest te komen. Dit is meestal de enige oplossing voor dit soort problemen. Als de jonge een paar dagen oud zijn kun je de man er weer eens bij laten meestal voeren ze dan wel de jonge. Voert hij dan nog steeds alleen de pop dan moet je hem er meteen weer uit halen. Succes.
      Groet Goudvink.

      Opmerking


      • #4
        Kanariepop Voert De Jongen Niet

        Hallo!
        Geen gedonder. Gewoon de man eruit en liefst niet meer terugzetten.
        De pop kan de jongen best zelf voeren.
        Al dat gedoe levert geen jongen op. Zelf pas ik wisselbroed toe
        en heb nergens last van.
        Volg verder het advies van RobK.
        Voorts in de fokkerij alleen vogels inzetten,die voortkomen uit goed
        voerende poppen.
        Denk idd.ook aan de temperatuur.Dus liefst niet onder de 15 gr.C.
        De poppen komen dan niet van het nest.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Hallo!
          Geen gedonder. Gewoon de man eruit en liefst niet meer terugzetten.
          De pop kan de jongen best zelf voeren.
          Al dat gedoe levert geen jongen op. Zelf pas ik wisselbroed toe
          en heb nergens last van.
          Volg verder het advies van RobK.
          Voorts in de fokkerij alleen vogels inzetten,die voortkomen uit goed
          voerende poppen.
          Denk idd.ook aan de temperatuur.Dus liefst niet onder de 15 gr.C.
          De poppen komen dan niet van het nest.
          ja ik zal het proberen wat jullie zeggen.
          en de tempratuur is altijd 16 gradenof iets hoger.

          Opmerking


          • #6
            niet voeren

            Ik heb bij slechtvoerende kanaries altijd een heel klein beetje groen door het eivoer gedaan b.v. heel fijn gesneden muur. Maar een heel klein beetje.
            Kanaries zijn nieuwsgierig, dus net als Rob zegt, ook proberen wat vaker te voeren

            Opmerking


            • #7
              vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door RobK
              Je zou eens kunnen proberen of het beter gaat als de man uit de kooi verwijderd is. In dat geval moet de pop van het nest af om te eten en wanneer ze terug op het nest komt zullen de jongen sperren. Wat gekiemd of geweekt zaad door het eivoer wil ook wel eens helpen net als een klein stukje appel. Geef een aantal keren per dag een beetje eivoer, dat geeft meestal een impuls aan de ouders om te gaan eten.
              Voldoende rust in het kweekhok, een redelijke temperatuur zijn ook zaken om in de gaten te houden.
              Vaak gaat het de tweede ronde al een stuk gemakkelijker.

              Groet,

              Rob.
              nog even over het voeren bij mij voeren man en pop de eerste 6tot7 dagen
              samen gaat de pop eten dan gaat de man verder.
              maar dan is het afgelopen de pop eet en komt op het nest kijkt naar
              de jongen en gaat liggen de man zit er bij en kijk er naar
              de bekjes zijn moei rood er is geen luis daar zoek ik heel goed naar
              de man jacht ook niet achter de pop aan
              ik heb het meste last bij de frise kanarie?

              Opmerking


              • #8
                Niet voeren

                Waarom een ouderkoppel vroeger of later stopt (of niet begint) met voeren is over het algemeen lastig te achterhalen. Meestal is het toch een vicieuze cirkel waarin jongen, ouders en liefhebber belanden.
                De ouders beginnen met wat minder te voeren waardoor de jongen wat zwakker worden. Zij zullen dan minder fel sperren wanneer de pop op het nest terug komt. Ja, waarom beginnen die ouders dan minder goed te voeren?

                Een aantal mogelijke oorzaken die het misschien waard zijn om eens te overlopen;
                Wanneer beide ouders in de broedkooi zijn kan je beginnen met de man te verwijderen. Soms wordt de pop dan toch wat rustiger waardoor ze meer aandacht voor de jongen zal hebben.
                Wanneer de pop alleen in de broedkooi het werk moet doen kan je proberen of het helpt als je de man erbij plaatst.
                Hebben de vogels 's nachts wel voldoende rust? Denk aan nachtverlichting die blijft branden, straatverlichting die (via-via) in de kooi of kweekruimte schijnt, ongedierte (luis-muis).
                Hebben de vogels overdag voldoende rust of is er sprake van veel lawaai of veel aanloop? Radio's die 24 uur per dag op stand 11 staan te bulderen doen meer kwaad dan goed. Uit dat ding dan ook in de broedtijd.
                De hoeveelheid licht. In een kamertje van 2 x 2 meter hoeven geen 10 TL-buizen van 120 cm te branden. Twee waxinelichtjes doen evenmin de truc.
                Temperatuur in de kweekruimte. Bij te lage temperatuur zal de pop na het ontlasten en eten weer snel op de jongen willen plaatsnemen om ze op te warmen. Koud geworden jongen zullen ook veel minder fel sperren.

                Zorg voor meer dan voldoende ventilatie in de kweekruimte. Beter een kwartje extra uitgeven aan stookkosten, dan met minder gezonde dieren komen te zitten door een gebrek aan frisse lucht. Nog te vaak kan je op vogelhokken komen waar de atmosfeer bedompt en bijna om te snijden is.
                Geef de ouders meer "voerimpulsen". Hoe vaker je vers eivoer geeft des te vaker zal de pop van het nest komen om wat te halen. Een beetje rammelen met het zaadbakje en wat schilletjes wegblazen kan de pop ook al verleiden om te gaan onderzoeken wat nieuw is. Evenzo het verversen van drinkwater of het verstrekken van een stukje appel of iets dergelijks.

                Zorg voor een rul en smakelijk eivoer. Natte kleffe klonten die naar niks smaken zullen als niet ter zake doende in het bakje achterblijven. Daarentegen zullen eivoeders die na een uur kiezelhard zijn geworden ook alleen worden gegeten als het echt niet anders kan. Meng je eivoer dan ook met rusk of cous-cous waardoor het meerdere uren smakelijk blijft.
                Sterkte met de kweek!

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  niet voeren jongen

                  Hoi ik kweek al 15 jaar kanaries. en mijn ervaring is als de jongen niet worden gevoert dan haal ik de man weg zodra de pop begint met broeden. en 2 dagen voor het uitkomen begin ik weer met het voeren van krachtvoer. als de man de pop op het nest voert wordt de pop te vet en gaat ze niet voeren. ik hoop je op weg geholpen heb suc6

                  Opmerking


                  • #10
                    hoi even over het eivoer en natuurlijk over het broeden

                    ik geef altijd gewoon eivoer van het merk: sluis

                    ik doe er helemaal geen spul doorheen kan het kwaad, ik maak het alleen rul

                    de pop eet het wel op en de jongen worden er ook wel groot mee

                    ik voer gewoon in een andere bak zaad en in een ander bakje water en meer

                    geef ik ze niet moet er nog wat bij voor in de broedkooien??

                    ik doe het al een poosje zo en het gaat me wel aardig goed maar misschien

                    hebben ze toch te weinig??

                    eneee ik pas wisselbroed toe ik heb maar 6 mannen en wel 16 poppen en die

                    hebben ook echt elke keer bevruchte eieren die mannen komen er maar heel

                    erg kort bij na 3 dagen zijn ze meestal al bevrucht en dan gaat de man naar

                    de ander en dan laat ik ze nog appart zitten tot de volgende ronde

                    mvg: jackie

                    Opmerking


                    • #11
                      ik doe het al een poosje zo en het gaat me wel aardig goed maar misschien hebben ze toch te weinig??
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X