Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals Vogelgriep In E.u.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nogmaals Vogelgriep In E.u.

    .................................................. ..............................
    ______________________________
    Technische info voor gouldkwekers
    http://natuurgould.blogspot.be/
    http://natuurgould.be/

  • #2
    Ik had het al gelezen, in een nieuwsbrief van de C.O.M.
    Eerlijk gezegd kan het me nu niet meer zoveel schelen. Wat mij betreft mag nu die griep de hele bio-industrie wel platleggen, levert het tenminste ook nog wat gunstigs op.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      hoeveel gezinnen worden er geruineerd door deze ziekte? hun inkomen hangt er wel van af. denk niet dat het de manier van samen leven is als je zulke dingen andere toewenst. maja hoop in ieder geval dat het niet veel dichterbij komt en de schade beperkt blijft.
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ik heb niets tegen de gezinnen van kippenhouders, maar ik vind de manier waarop dieren behandeld worden in de bio-industrie verwerpelijk. Dieren zo slecht behandelen mag van mij verboden worden. Als vogelgriep daarbij "helpt", zal ik geen traan laten.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            We weten nu met z'n allen stilaan dat er vogelgriep is, we weten ook dat er importstrop is, rechtstreeks of onrechtstreeks gevolg daarvan.
            In de toekomst zal vogels zouden zeer, ja zeer moeilijk zoniet bijna onmogelijk gemaakt worden.
            De krant zet een artikeltje "KLEIN" in de linkerbenedenhoek.
            Wat doen wij zogenaamde liefhebbers???? wel we starten een topic op het forum, dat niet alleen door vogeliefhebbers gelezen wordt.
            Dat wordt dan gebracht door zogenaamde wetenschappers die met hun ellenlange antwoorden en liefst zo intelectueel mogelijke woordenschat op dit forum zitten.
            Begrijpe wie kan.
            Ik zie gewoon het nut niet in van zulk een sensatiegericht bericht.

            Opmerking


            • #7
              dat vanaf 2003 wereldwijd aan ten minste 163 mensen het leven heeft gekost.
              In 2006 in Nederland 1000 doden door griepvirus!!
              Dus waar praten we over(even grof gezegd).

              Vorige week Ab Oisterhuis (viroloog)op de tv gezien, waar hij in het verleden heel consequent was over het slepen met dieren, wilde dieren, vogeltrek etc, vermeed hij dit nu. Leek onzeker, ook over grote uitbraken en kleine uitbraken na de trek.
              Ik heb het idee dat men de pandemie(of het uitbreken ervan) heeft overschat.

              Uiteraard moet men waakzaam blijven, maar het is wel duidelijk dat de importstop hier helemaal niet mee te maken heeft.
              (Waarom zegt men dat dan gewoon niet!!!)

              Opmerking


              • #8
                waarom al die paniek laatte we eerst maar eens zorgen dat het in nederland buiten de duer blijft als het hier uitbreekt hebben we pas iets om bang voor te zijn en alle extra regels moeten we dan maar op koop toenemen maar ben het er wel mee eens dat de kweek en de vogelsshows hier jammer genoeg onder moeten lijden en het treft vaak de wat jongere kweekers of de kleinere berijven maar de grote blijven vaak buiten schot terwijl dat volgens mij veel meer zin heeft om die aantepakken

                Opmerking


                • #9
                  opnieuw h5n1 in duitsland

                  in duitsland is opnieuw de voor mens gevaarlijke h5n1 uitgebroken het betreft 2 gevallen in 3 dagen tijd het eerste geval ging het om 8 watervogels en nu al weer 2 ganzen ten zuiden van leipzig

                  Opmerking


                  • #10
                    Vogelgriep

                    Hallo allemaal,
                    Volgens mij loopt het niet zo'n vaart hoor. De vogeltrek is nog niet begonnen, en dat zeker de grotere bedrijven hun dieren over het algemeen niet echt goed behandelen daar ben ik het mee eens. Als je ziet hoeveel dieren er op zo'n bedrijf in toch relatief ruimte worden gehouden dan vind ik is dit vragen om problemen. Ik denk dat de eigenaren van die bedrijven heel goed weten dat als er zo iets als de vogelgriep uitbreekt dat de stallen dan snel leeg kunnen zijn vooral omdat de afstand tussen deze bedrijven vaak niet echt groot is. Hierover klagen door de eigenaren van dit soort bedijven vind ik dan ook overbodig en niet terecht. Misschien moeten daar eens een paar goede regels voor worden opgestelt. Sorry ik wil niemand voor het hoofd stoten maar zo denk ik er over. De stallen van dit soort grote bedrijven zijn naar mijn mening veel te vol.
                    Groet Goudvink.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking

                      Working...
                      X