Mededeling

Collapse
No announcement yet.

legnood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    vogel zit dik vaak constand met de snavel over de stok wrijven .
    zich te pikken aan onderkant
    op de bodem zitten draaien je ziet gewoon dat hem iets in de weg zit .

    maar van badwater mijn vogels baderen niet in een schaaltje op de bodem die wassen zich alleen in badje wat aan de kooi kunt hangen .
    2 keer per week doe ik badzout erin rest van dagen iedere dag fris water en laat hem enkel uurtjes hangen

    Opmerking


    • #17
      Kanarie met legnood..
      Er word hier gezegt van "warm zetten" hoe en waar doen jullie dit?
      in een apparte kooi met een lamp erbij?
      of eventueel een broedmachine?
      Of een terrarium .
      ik noem maar een paar voorbeelden .
      Of slaan deze dingen nergens op?

      Opmerking


      • #18
        wij gebruiken thuis een ziekenkooi waar we de temp. mee kunnen regelen.

        groetjes van Simone
        Don't judge me. You only see what i choose to show you.

        Opmerking


        • #19
          ik pakte van morgen de vogel even vast om te kijken hoe het ging met de legnood (want heb ook zo een vogel) pakte toe voorzichtig de staart vast en toen had ik in eens alle veren in de hand?? kan diut nog door de rui komen of ook door de legnood?

          tjonge jonge ik schrok me dood poeehh.. k voel me best klote ,had ik het vogeltje maar niet gepakt

          denken jullie dat de veren nog aangroeien of moet hij wachten op de volgende rui?

          groeten

          Opmerking


          • #20
            Dit komt door de rui denk ik dat de veren wat los in de schachten zitten.

            Staart en vleugenpennen heeft een vogel nodig, die zullen altijd meteen weer aangroeien.

            Maar nooit de vogel aan de staart pakken, maar je hebt je lesje wel geleerd
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #21
              jaa tjonge jonge ik schrok me dood poeehhh , die vogel heeft ook een soort lichtbruine poep (diare)?? moet ik hier wat mee doen de andere vogels hebben gewoon zwart met wit

              Opmerking


              • #22
                Dat zag je tijdens het vangen? of in het algemeen?
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #23
                  in het algemeen heb het vogeltje gister opgehaald , zat een tijdje voor de kooi en scheiden een soort lichtbruine met witte stront af.. is dit erg ?

                  het zit het vogelje wel mee trouwens...

                  ik had de vogel al apart gezet , maar had geen grit of wat.. dus heb hem weer in de volliere gedaan.

                  Opmerking


                  • #24
                    Tja, pas opgehaalde vogels hebben altijd wel last van stress en daardoor wat waterige ontlasting, Maar ook bij jou ander voer kan lijden tot tijdelijk darmproblemen.

                    Maar nieuwe vogels hoor je toch zeker wel een week of 2 in qaurantaine te laten zitten.

                    Maar ieder op zijn manier.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #25
                      oke bedankt voor de uitleg , ik heb al de vogels van hem gekocht en nooit problemen gehad komt wel goed !

                      bedankt voor de info in iedergeval!\

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                        ik heb al de vogels van hem gekocht en nooit problemen gehad
                        Er hoeft er meer een tussen te zitten die ziek is en je hele bestand kan besmet raken.

                        Maar ja, hou hem/haar in de gaten.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #27
                          moe helaas vertellen dat et vogeltje dood is , hij werd in het nachthok gepikt tot heden toe ,mischien omdat hij gaan staart had? hij was van de stok gevallen in de waterbak , en vond hem vanmorgen helemaal doodweekt dood in een hoekje tjonge jonge baal als een stekker dit wil ik niet nog een keer mee maken pfff bah zulke dingen , en dan is het nog maar een kanarie van 10 euro waar je je aan hecht! op een of andere manier had ik echt hart voor dat beest. maarja einde verhaal.

                          Opmerking

                          Working...
                          X