Mededeling

Collapse
No announcement yet.

papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • papegaai

    heey wij hebben thuis een papegaai een tamme wordt ook niet gebruikt voor kweek en ik heb een paar vraagjes als je hem een pinda wil geven gaat hij weg en ook als je hem op je hand wil laten ziten kan dit angst zijn of niet en je kan hem kusjes geven en je kunt alles verder wel met hem doen maar als je met zijn hand naar hem toe gaat gaat hij weg lopen en gaat hij krijzen

    ps de papegaai doet niks tegen mijn parkietje die er ook bij in zit wel leuk ze gaan ook elkaar achter na als de een weg vliegt en gaan iedere keer bij elkaar zitten en in de kooi hebben ze allebei hun eigen plekjes

    mvg roy (vogelfreak)
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Tamme papegaai

    Vogelfreak,
    Als ik dit zo lees kan ik me niet voorstellen dat je papegaai echt helemaal tam is. Als hij echt tam is loop hij niet weg of probeert op een andere manier weg te komen. Een papegaai kun je veel leren zoals kusjes geven of praten en voedsel aannemen maar dat kost heel veel tijd en ik denk dat jou papegaai nog niet helemaal zover is. Dat betekent dus nog goed oefenen. Succes.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      Probeer eens wat kleine stukjes fruit, veel gezonder dan pinda's. Pinda's zijn helemaal niet goed voor papegaaien.
      Daarnaast, zoals al gezegd, veel geduld, er is veel vertrouwen nodig bij de vogel.
      Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        oke is goed hij wordt al tammer alleen is hij vandaag aanevallen door 1 van onze honden en heeft hij bijna alle staartveren verloren en het is mij eergisteren gelukt hem een pinda te geven die ik in mijn mond had ook voor het eerst
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          ik zou toch stoppen met de pinda's. Daar kunnen schimmels inzitten die erg slecht zijn voor de kromsnavels.

          Opmerking


          • #6
            Pinda's; oppassen met voeren.

            Pinda's voeren deed men vroeger veel in dierentuinen de vogels zouden te veel vervetten zei men toen .Nu steeds meer mensen er mee kweken zie je in de voeding die in de handel te koop is ook niet zo veel pinda's meer je moet maar eens bij een kweker informeren.Dat de vogel bang is kan zijn dat deze als kuiken niet zulke goede ervaringen heeft met mensen of weinig contact heeft gehad met zijn verzorgers,hopenlijk hebben jullie nog jaren plezier van deze vogel met geduld kun je een hoop bereiken vogelfreak vrg Rob.

            Opmerking


            • #7
              oke bedankt ik zou wel gewoon door gaan proberen en ik geef hem wel minder pinda`s maar bij ons in het voor zit het ook al dusz daar krijgt hij het ook van

              mvg vogelfreak
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Dat is dan niet zo heel goed voer... Fabrikanten weten al veel langer dat pinda's slecht zijn.
                Maar goed, in elk geval veel plezier en geduld gewenst.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Pinda's zijn niet per definitie slecht, het gaat erom hoe de verkregen calorieen worden verbrand. Bij een huiskamervogel zijn de kooien vaak dermate klein dat de vogel niet in staat is voldoende calorieen te verbranden zodat deze gespaarde calorieen worden opgeslagen in het lichaam in de vorm van vet.
                  Heb je jouw vogels echter in een ruime voliere waar voldoende ruimte is voor beweging, dan zal het lichaam alle calorieen verbranden zodat er niets over blijft voor opslag (vetreserve).
                  En inderdaad er bestaat een schimmeltje welke de pinda dodelijk kan maken(aflatoxine). Echter kom je deze alleen in zeer slechte partijen tegen. Elke dierenwinkel zal hiervoor waken, een slechte naam heb je maar zo. Bekijk je voer goed, is het overdreven stoffig zou ik terug gaan en verse halen.

                  Greetzzz

                  Opmerking


                  • #10
                    Los van eventueel te vet, in pinda's zitten vaak sporen van een schimmel. De afvalstoffen van die schimmel zijn extreem giftig. Dat spul heet aflatoxine. Pinda's voor menselijke consumptie worden behandeld met zwaar gif om gevrijwaard te zijn van deze schimmel, je zou je kunnen voorstellen dat bij (goedkopere) diervoeders deze behandeling mogelijk wat minder zorgvuldig gebeurt.
                    Aflatoxine is een zogenaamd stapelgif, het stapelt zich op in de lever tot een fatale dosis. Vogels hebben een veel gevoeliger lever dan mensen.

                    Waarom pinda's voeren als er zoveel gezonde alternatieven zijn?
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik denk dat het even anders ligt.
                      Pinda's, maar ook granen, noten en peulvruchten, voor menselijke consumptie hebben een wettelijk toegestane tolerantie voor aflatoxinen van 2 microgram/kg, voor diervoeders is die tolerantie tien keer zo hoog namelijk 20 microgram/kg. Zou het dan niet zo zijn dat onze vogels meer aflatoxinen kunnen binnen krijgen via door ons verstrekte diervoeding? En dat we dan beter pinda's kunnen geven welke geschikt zijn voor menselijke consumptie?
                      Overigens word de aflatoxine met de urine uitgescheiden.

                      Greetzzz

                      Opmerking


                      • #12
                        Als je het echt wilt weten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aflatoxine
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X