Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Somalische Goudbuik-gorzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    3 koppels zegt u?
    Komt me bekend voor,toevallig in Maasdijk?
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #17
      Toevallig niet, en ik heb 3 geringde koppels. Er worden de laatste tijd veel van deze vogels aangeboden, maar vooral mannen. Ik heb dit jaar al enkele keren bij handelaars in Noord Brabant gestaan die beweerde dat ze koppels hadden maar alleen mannen hadden zitten.

      Opmerking


      • #18
        Ok,was zomaar een vraagje,ik had hier mijn man toendertijd vandaan en hij kweekt ze nog steeds en ook met drie paar vandaar.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door stick Bekijk Bericht
          Ik heb er 3 koppels van zitten, vorig jaar ook mee gekweekt. Zeer aangename en sterke vogel. En als je een goed koppel hebt kweken ze ook gemakkelijk. Ze worden inderdaad de laatste tijd veel aangeboden, er word zelfs redelijk mee gekweekt. Ik zelf heb nog een man op overschot zitten.
          kan je deze soort bij elkaar houden tijdens de broed, of heb je ze apart zitten ?

          en wat voor voer geef jij ze zoal, ook insecten/levend voer ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #20
            Niet bijelkaar plaatsen,wordt oorlog,mannen kunnen zeer fel zijn.
            Ik had ze hier op een goede tropenmengeling,onkruidzaden met veel graszaden en lvend voer waren ze hier gek op.
            Kwam de man ook uit de hand halen,eigenlijk alles wat ik ze voorzette,pinkies,buffalo's,miereeitjeszowel uitvde diepvries als levend.
            Meelwormen zullen ze vast ook eten maar die voer ik al jaren niet meer.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #21
              ben ook niet zo gek op meelwormen.

              geef liever buffalo`s. heb net nog een doosje krekels nr 7 gekocht. de jappen zijn er gek op.

              wil later als het wat warmer word ook wasmotlarven gaan voeren.

              voor de gorzen, heb ik een gorzen mengeling gekocht, en eivoer.

              voor de rest kunnen ze met de pot mee eten.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #22
                1 koppel zit alleen in een voliere (2,5x1,5 m), 1 koppel deelt een voliere (3x2m) samen met een koppel zwartkopgroenvinken en 1 koppel deelt een voliere (5x3) samen met 1-1 zwartkopgroenvink en 1-2 barmsijs. Dat verloopt allemaal goed. Ik zou nooit 2 koppels in dezelfde voliere plaatsen.
                Als voeding krijgen ze gewoon mengeling inlandse, om ze in kweekstemming te brengen geef ik alle weken eens wat eivoer met diepvriesinsecten. En tijdens de kweek 2 a 3 keer per dag eivoer met diepvriesinsecten (meelwormen, buffalo, pinkies, wasmotlarven, hermetia). Wanneer voorhanden krijgen ze ook vogelmuur en herderstasje en af en toe trosgierst. En ook nog wel eens een stukje appel.
                Hier doen ze het bij mij prima.
                Op dit moment zijn er 2 koppels nest aan het maken, dus ik verwacht de komende weken eieren!

                Opmerking


                • #23
                  geef je ze geen levend voer ?

                  niet alle vogels eten diepvries denk ik.

                  net wat ze gewend zijn dan.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #24
                    Hallo,

                    zijn geelbuikortolanen vogels die aan het aanwezige groen in de voliere eten? Of slopen ze de knoppen van de planten?
                    Mijn voliere is namelijk behoorlijk begroeid met vanalles en alhoewel ik deze vogels zeer mooi vind, laat ik ze aan mij voorbij gaan als ze aan het groen zitten.
                    Groeten,


                    -J.J.-

                    Opmerking


                    • #25
                      Kweek deze al een paar jaar en bij hebben ze nog nooit aan het groen gezeten.

                      Opmerking


                      • #26
                        Bedankt voor het snelle antwoord!
                        Groeten,


                        -J.J.-

                        Opmerking

                        Working...
                        X