Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even voorstellen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • even voorstellen...

    Hallo vogelliefhebbers !

    Al van jongs af aan hebben wij vogels gehad; mijn ouders een buitenvoliere en
    ik heb altijd binnen vogels gehouden. Vroeger een grote binnen-voliere met diverse tropen maar het schoonmaken en uitvangen van de vogels gaf veel problemen. Inmiddels heb ik een mooie grote kooi waar een koppel goulds met 3 jonge inzitten, een kweekkooi goulds met 4 jongen, en een koppel kleine barmsijsjes (bruin) die vorig jaar jongen hebben gehad. Verder ben ik in het bezit van een lachduif die los mag vliegen(zomers in een lange kooi in de tuin en s'winters in de gang/keuken. Ook lopen er rond de vogelkooien 3 honden en staat er een aquarium in de huiskamer. Al met al een echte beestenboel.
    Het eerste koppel goulds dat jongen kreeg was zelf nog erg jong(te jong volgens de boeken)maar begonnen toch met baltsen e.d. Volgens de kweker moest ik er niet teveel van verwachten maar wel een nestkastje erin hangen. Nou dat ging dus hartstikke goed: 3 gezonde jonge vogels op stok! Helaas is vorige week de pop overleden;ze kreeg een soort stuip/aanval zat daarna gestrekt "vreemd"op stok en lag de volgende dag dood in de kooi. Ik ben druk aan het zoeken op internet wat dit geweest kan zijn.(toch te jong? of een tekort aan iets?het lijkt me iets in haar koppie).
    Het tweede koppel is wildkleur en twee jongen zijn erg licht van kleur ben benieuwd wat voor kleur dit uiteindelijk gaat worden.
    Nou dit was "in t kort" mijn verhaal.
    Ik ga snel verder lezen op het forum en wens iedereen heel veel plezier met deze vogel- hobby!!!

  • #2
    Van harte welkom!
    Jammer van de gouldpop, je zou best gelijk kunnen hebben met "iets in het koppie", wat bij mensen een beroerte genoemd wordt.

    Hopelijk nog tot vaak hier op het forum.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Hallo plaatsgenoot !

      Hallo Ton,

      Bedankt voor je reaktie!
      Ik zie dat je ook uit Haarlem komt!! Leuk en toevallig !
      Mooie foto van blauwfazant, een geweldig vogeltje, heb ik vroeger ook gehad, een mooi slank koppeltje wat ook aan het nestelen gegaan was.(heel mooi indrukwekkend nest) Helaas was de pop door legnood overleden. En met een andere pop heeft het nooit meer geklikt......
      Ik heb daarna ook nooit meer zo'n mooi koppel gezien als ik toendertijd gekocht had. (mazzel geweest).
      Ik ga nu ff neuzen op de site.

      Groetjes

      Opmerking

      Working...
      X