Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lijsterbessen mier ( vogelmier)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lijsterbessen mier ( vogelmier)

    hoi ik geef mijn goudvinken iedere dag 8 lijsterbessen en een beetje vogelmier per koppel dit sinds een week nu is mijn vraag kan dit kwaad en doen jullie dat ook of welk groenvoer geven jullie en hoeveel
    ik ben vooral leergierig

  • #2
    is het niet intersant ik wil gewoon weten of ik iets fout doe

    ik krijg geen reactie dus vraag ik het nog een 2de keer doe ik het goed
    ik ben vooral leergierig

    Opmerking


    • #3
      natuurlijk voedsel.

      Hallo Gouvink Neerpelt die lijsterbessen kunnen zeker geen kwaad,de goudvinken zitten in de natuur ook veel op bessen en knoppen van vruchtbomen.Met groenvoer is het toch altijd iets meer uitkijken ze kunnen snel dunne ontlasting krijgen omdat er veel vocht in zit.Probeer meerdere bessen soorten af te wisselen met voeren komt de vogels ten goede.In tegenstelling tot sijzen en putters heb ik in de vrije natuur de goudvinken niet op de grond gezien alleen maar in struiken,kan dus niet met zekerheid zeggen dat ze dan wel vogelmier opnemen veel plezier nog met deze vogels Rob.

      Opmerking


      • #4
        Bij lijsterbessen uitkijken voor het zogenaamde blauwzuur. Overdaad schaad!
        Na een vorstperiode(diepvries?) schijnen ze beter te verteren te zijn maar dan nog uitkijken.

        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          bedankt

          bedankt voor jullie mening nu heb ik me weer veel leed bespaart ik waardeer dit hoor bedankt
          ik ben vooral leergierig

          Opmerking


          • #6
            ik geef mijn goudvinken en ook de anderen(kanarie's, putters, groenlingen) ook altijd vogelmuur ( 2x per week) de goudvinken krijgen ook lijsterbes zit in de goudvinkmegeling van blattner.
            verder geef ik nog paardebloem, stukje appel, stukje komkomer dat allemaal afwisselend, en natuurlijk grit/maagkiezel en eivoer en in het kweekseizoen pinkie's en buffelo wormpjes (diepvries).
            en 1 maal per week thee getrokken van brandnetel, mariedistel en paardebloem.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              thee voor de goudvinken

              die thee werkt die zuiverent en war haal je nu nog paardenbloemen hoeveel doe je van elk er in bv op een liter

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door de goudvink
                die thee werkt die zuiverent en war haal je nu nog paardenbloemen hoeveel doe je van elk er in bv op een liter

                als het niet meer in de natuur te vinden is haal ik het gedroogd bij de reform winkel en trek daar dan thee van.

                werkt even goed, en is niet veel werk.

                de thee moet wel nog doorzichtig zijn, anders is hij te sterk en nemen ze er weinig van op(drinken te weinig)
                www.fretteren.eu

                Opmerking

                Working...
                X