Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spenlingpapegaaitje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • spenlingpapegaaitje

    hey

    wie weet een link spelingpapegaaitje???

  • #2
    Forpus

    Sperlingpapegaaitjes is het duitse woord voor muspapegaai oftewel vogels onder de familienaam Forpus. Dus even googelen op forpus.

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      msn of een pop??

      hey

      hoe ken ik zien of het een man is of een pop?

      mvg michael

      Opmerking


      • #4
        Alle mannen van de familie forpus hebben blauwe vleugelpennen, en op de groenstuit na , hebben alle forpus mannen een blauwe stuit.
        Poppen missen dat, deze zijn geheel groen.
        Poppen van de colestis hebben weleens een blauwe stuit, zeker niet zo blauw als een man.
        Dit is trouwens een hele grotefout als men mee doet aan tentoonstellingen.
        Ook een groenstuit man vertoont wel eens blauw in de stuit, deze is dan ook niet fokzuiver.
        Er wordt nog weleens poppen van de soorten onderling verwisseld.
        Dus als je een koppel aanschaft, let op dat de poppen zuiver zijn.

        Henk
        vriendelijke groet
        Henk

        Opmerking


        • #5
          Even wat rechtzetten

          Broto schrijft:"Alle mannen van de familie forpus hebben blauwe vleugelpennen, en op de groenstuit na , hebben alle forpus mannen een blauwe stuit. Poppen missen dat, deze zijn geheel groen''
          De man van de Geelmaser Forpus xanthops is inderdaad violetachtig blauw, maar de pop heeft wel degelijk ook een blauwe stuit, zij het dan veel lichter getint, meer lichtblauw.
          Harrie

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Harrie van der Linden
            Broto schrijft:"Alle mannen van de familie forpus hebben blauwe vleugelpennen, en op de groenstuit na , hebben alle forpus mannen een blauwe stuit. Poppen missen dat, deze zijn geheel groen''
            De man van de Geelmaser Forpus xanthops is inderdaad violetachtig blauw, maar de pop heeft wel degelijk ook een blauwe stuit, zij het dan veel lichter getint, meer lichtblauw.
            Harrie
            ik ben vandaag naar een kweeker
            geweest die die ze dat het een forpus was en ik het nu een koppel

            mvg michsel

            Opmerking

            Working...
            X