Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help me kiezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • help me kiezen

    welke soorten grasparkieten zijn er? en wat is het verschil tussen de verschillende soorten grasparkieten?
    Groeten, Ben

  • #2
    Er is eigenlijk maar 1 soort, de grasparkiet zelf.
    Wel worden er al jaren verschillende formaten gekweekt, de zogenaamde Engelse en "de gewone".
    Engelse grasparkieten zijn veel groter, anders van vorm en ze vliegen minder goed. Dat is eigenlijk het enige echte verschil, de oorsprong is dezelfde.

    Wel worden er grasparkieten gekweekt in heel veel verschillende kleuren, kleurslagen genoemd.
    Op www.grasparkiet.com kun je een overzicht zien van tot nu toe gevraagde kleuren (gevraagd wil zeggen, gevraagd op tentoonstellingen).
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      oke bedankt.
      is er ook nog verschil in karakter? ik hoor vaak dat gewone grasparkieten agressiever zijn en meer aan het hok knagen.
      op marktplaats zijn de engelse grasparkieten vaak te zien met langere bevedering. gewone hebben vaak een strakke bevedering. hoe komt dit?
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Hallo Ton
        Ik heb ook eens even op www.grasparkiet.com gekeken. Daar kun je inderdaad al een hele keus uit maken. Ik mis er trouwens ook nog een paar: leiblauw (slate); dominante clearbody (Easly clearbody); geslachtsgebonden clearbody (Texas clearbody en de saddleback. Geen kleurslagen die massaal gefokt worden, maar in Nederland toch wel in voldoende aantallen aanwezig zijn. Ze staan overigens wel op het vraagprogramma van de COM.
        Harrie

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ben,
          Op 27 september j.l. zette ik een bijdrage onder deze rubriek op deze site met de titel Veertypes bij de grasparkiet. Als je dit gelezen hebt, zullen je vragen op dit gebied al voor een heel stuk beantwoord zijn. Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.
          Harrie

          Opmerking


          • #6
            ja Harrie over de agressie van grasparkieten. want ik hoor nu dat er gezegt word in de andere topic van mij. grasparkieten zijn niet de meest sociale parkieten maar van engelse grasparkieten hoor je dat nooit. hoe komt dat? of klopt het niet wat ik zeg?
            ik weet gewoon van een kennis had gewone en engelse grasparkieten. 2 verschillende formaten vogels krijg ik op deze topic te horen. maar die gewone zaten de engelse achterna. die engelse heeft hij nog steeds en de gewone niet. die knaagde het hok kaal ik vind de grote niet belangrijk maar hoe het karakter is van het vogeltje. de kleur heb ik al met je besproke in een eerder topic. kleur kan ik altijd nog zien.
            Groeten, Ben

            Opmerking

            Working...
            X