Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse Nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse Nachtegalen

    Goedemiddag,

    Mijn japanse nachtegalen hebben met succes 2 maal gebroed en de jongen perfect groot gebracht. Begin september hebben ze nog een keer gebroed. Ook weer met 2 jongen. Die zijn wel uitgevlogen maar het duurt super lang voordat ze deze keer gaan vliegen. De ouder vogels voeren de jongen nog steeds goed.

    Mogelijk een gebrek aan vitamine?!?!

    Kan ik hier nog wat aan doen?????
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

  • #2
    gouden tip

    bij japanse nachtegalen zijn het vaak of goeie fluiters of goeie vliegers !
    ik denk dat jij nu hele goeie fluiters heb!

    Opmerking


    • #3
      Japanse nachtegalen

      Oorspronkelijk geplaatst door thebuuls
      bij japanse nachtegalen zijn het vaak of goeie fluiters of goeie vliegers !
      ik denk dat jij nu hele goeie fluiters heb!
      Ik kan mij niet voorstellen dat dit een serieuze reactie is!
      M.vr.gr.
      Wim van der Linden
      http://www.vvvogelvreugd.nl/

      Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

      Opmerking


      • #4
        Door het weer hebben de vogels kennelijk gedacht dat nog een ronde verantwoord was. Bijna altijd voelen vogels dit feilloos aan.

        Om de jongen toch wat te helpen zou je wat (extra) nectar kunnen geven, daar sterken veel vogels van aan.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          September kweek nachtegalen

          Ik heb een soortgelijke ervaring als WvdLinden, ik had in september 3 jongen waarvan er uiteindelijk 1 zelfstandig geworden is (zingt nu al volop). Ze waren uit de nest op de 10e dag en 2 dagen later vlogen ze al zelfstandig. Echter na een week bleven er 2 achter in de ontwikkeling en hebben het niet gehaald. Bij eerdere rondes zijn de jongen die zelf konden vliegen rond de 12e dag allemaal zelfstandig geworden. Ik vermoed dat de daglengte invloed op de ontwikkelkansen van de vogels heeft. Immers zonder bijlichten heb je eind september nog maar 11 uur licht, je mist een aantal uren waarin de jongen gevoerd kunnen worden.
          De nachtegalen laten zich in tegenstelling tot andere vogelsoorten niet afremmen door een kortere daglengte, je moet een broeds koppel echt dwingen om te stoppen met de kweek.

          Groeten,

          Cees

          Opmerking

          Working...
          X