Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ziekte goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ziekte goudvink

    Wie kan mij helpen.

    Het betreft een goudvink, de vogel is opzich niet ziek wel heeft hij aan de zijkant van het kopje een verdikking, rond, ongeveer 4 mm hoog en iets kleiner als een ouderweds dubbeltje met in het midden een gaatje (putje).
    De kleur van dit bultje is rose.

    Is er misschien iemand wie weet wat dit is


  • #2
    Beste Henk, is het geen insekten steek?

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk de g
      Is er misschien iemand wie weet wat dit is
      Veel postuurkanarie kwekers komen weleens 'lumps' tegen, een veer die in zijn folikel is uitgegroeit en dus helemaal opgepropt in de huid vast zit. Dit komt incidenteel ook bij goudvinken voor.
      Omdat jij zegt dat er een putje in zit, hier steekt normaal gesproken de veer door naar buiten, moet het haast wel een lump zijn. Correct me if i'm wrong.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        Er is nu een foto bijgezet, is er iemand die kan bevestigen wat dit is?

        Opmerking


        • #5
          In dit geval zou dat putje ook haar oor kunnen zijn, dus ben ik niet zeker van een lump. Wat zegt de dierenarts?


          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Dat gaatje is inderdaad het oor de bult is denk ik een ontstoken muggenbult als het gaatje in de bult zat kwam er wel troep uit. van harte beterschap

            Opmerking


            • #7
              Het lijkt op een ontsteking (abces), Je kan hier het beste mee naar de dierenarts gaan die dan de wond kan schoonmaken en eventueel de viezigheid uit de wond kan halen. Hij zal je dan ook een antibiotica kuur geven.

              Opmerking

              Working...
              X