Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten voor in binnen volieres

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Planten voor in binnen volieres

    Kun je bijvoorbeeld taxus als begroeing neerzetten?

    Ik prakkizeer over een bak met aarde als bodem voor een binnenvoliere, met een laag houtsnippers daarbovenop en afgedekt met kokosvezel om het schoon te kunnen houden. Of wordt dat een vies boeltje?

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      aarde

      En als je de bak waterdicht afsluit zodat je de bodem kunt bevochtigen? Met een vernevelaar ofzo of de plantespuit of misschien wel een pomp met een slang en druppelbewatering?

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          lol, nee het gaat niet om de geur...

          Ik vind het mooi om planten erin te hebben, de omgeving zo natuurlijk mogelijk te laten tonen en alles goed te kunnen zien (plexiglas ofzo). Op zich maakt het me niet uit als er vezels en snippers en evt. blaadjes over de hele bodem liggen. Dan kan je de bovenlaag erafschrapen om het te reinigen en doe je weer nieuwe bodembedekker erop.

          Het gaat om kleine tropen tot 12 cm ofzo.

          Opmerking


          • #6
            hydrocultuur kan ook zeer goed
            http://members.home.nl/maurice.pieper

            Opmerking


            • #7
              Hydrocultuur: lijkt me ontzettend interessant - ook ingewikkeld... heb je daar ervaring mee? Ik zou wel willen weten hoe het binnenshuis te realiseren is...

              Opmerking


              • #8
                planten

                Voliere nadert nu voltooiing. Zijn hier nog suggesties voor?

                De voliere wordt voor Afrikaantjes, zomaar een stuk of 4-8. Dus een beetje Afrikaanse begroeiing zou wel mooi zijn...

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb zelf laatst bij Ikea een bak kleine varentjes gekocht, die plantjes kosten daar maar 50 cent. Staat er erg leuk als bodembedekker. Ik heb ze in kleine bakjes gezet en met de plantenspuit houd ik ze vochtig.

                  Echt Afrikaanse beplanting zou ik niet weten.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is een idee. Ik houd het in gedachten!

                    Opmerking


                    • #12
                      Ikzelf heb op aanraden van een lokale kweker gekozen voor de gewone Buxus , de ligustrum delavayanum en de Ligustrum japonicum.
                      Ze zouden in een redelijk donkere binnenvoliere kunnen en niet giftig zijn.
                      Iemand hier ervaring mee?

                      Opmerking


                      • #13
                        ik heb twee grote ( 1.5 mtr ) grote planten in de huis voliere staan,
                        in pot , met een bord er onder.
                        en ook nog een buiten conifeer, ( omdat dat erg goedkoop is)
                        de conifeer wordt lekker opgepeuzeld door diverse tropen
                        de bodembedekking is hout stukjes 8mm
                        het "hangende groen" zijn allemaal kunststof planten en bladeren

                        maar , ieder heeft zijn eigen idee,
                        een foto staat bij de "mijn voliere "(huiskamer voliere), in het fotoalbum

                        Opmerking


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam
                          Hallo,
                          Zijn er vogelliefhebbers die nog ficustakken[zijde] nodig hebben??
                          Ik heb nl een broer die in kunststofplanten doet en hij heeft nogal eens planten /bomen die vervangen moeten worden en dan mag ik dus de planten [bomen]die dus over zijn hebben.
                          Op het moment heb ik een heleboel takken liggen en kan zelfs nog meer krijgen alleen moet je ze bij mij thuis komen halen en...even onder de douche of tuinslang schoonspoelen.
                          Dus woon je in de buurt van Doetinchem en heb je belangstelling?laat het me even weten.
                          Gratis!!
                          groetjes,Mirjam
                          Hallo Mirjam,

                          Woon niet echt in de buurt, maar heb er wel belang bij. Ik gebruik alleen maar nepplanten in mijn vluchten, dus wat extra/reserve is nooit weg.

                          Alvast bedankt,

                          Hugo
                          Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X