Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: diamantduifjes

Lid
    Thanks
    0

Wink fokken diamantduiven

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Sinds dit jaar heb ik een compleet stel diamantduiven. Wie kan mij meer vertellen over de vrije fok. Dus niet in kweekhokken. maar gewoon in de buiten en/of binnenvoliere.

Senior lid
    Thanks
    0
    Gewoon enkele kanarienestjes bijhangen en de rest doen ze zelf. Broedsel bestaat uit twee witte eieren. Duiven beginnen algemeen vrij vroeg (als eersten) in het voorjaar met broeden en durven algemeen laat op het seizoen doorgaan.
    Als je zeker een koppel hebt, en er zijn geen andere vogels die eieren of nest roven, mag dit geen enkel probleem vormen.
    Succes

Lid
    Thanks
    0

geen kanaries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tropic
    Gewoon enkele kanarienestjes bijhangen en de rest doen ze zelf. Broedsel bestaat uit twee witte eieren. Duiven beginnen algemeen vrij vroeg (als eersten) in het voorjaar met broeden en durven algemeen laat op het seizoen doorgaan.
    Als je zeker een koppel hebt, en er zijn geen andere vogels die eieren of nest roven, mag dit geen enkel probleem vormen.
    Succes
    ik heb geen kanaries in mijn voliere hoe kom ik dan aan die nestjes, of kan ik ze zelf maken c.q. kopen?

Lid
    Thanks
    0

Smile kanarienestjes?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tropic
    Succes
    Helaas tropic heb ik geen kanaries in onze voliere. Dus wat nu te doen. Kan ik ze maken c.q. kopen????

Lid
    Thanks
    0

Smile kanaries???

Beste tropic, helaas bezitten we geen kanaries dus hebben we het probleem niet opgelost. Kan ik zelf wat in elkaar fabriceren of kan ik nestjes kopen die ze gebruiken. Help!!!

Senior lid
    Thanks
    0
    Kanarienestjes zijn de plastic oranje voorgevormde nestjes die je in iedere vogelzaak kan kopen. Ze bestaan er ook in een soort voorgevormd vierkant huisje, zodat je vogels rustig zitten. Bij de losse nestjes kan je er gewoon een stuk brem naast hangen.

Senior lid
    Thanks
    0
    Ziehier een foto van de bedoelde nestjes,

Lid
    Thanks
    0

kanarienestjes?

bedankt. nu kan ik morgen eens verder gaan met de diamantduifjes. Laat het nog wel weten als ze echt gaan broeden.

Junior lid
    Thanks
    0
    Diamantduifjes zijn erg gemakkelijke broeders als je eenmaal een goed koppeltje hebt. Ik heb meestal 3 tot 5 nestjes per seizoen, Vaak zet ik ze uit elkaar omdat ze anders nog door zullen gaan.

Ze zitten bij mij in een twee van mijn volieres, beide zijn goed beplant en 6x1,5x2 (lxbxh). De ene is een volere met enkele kanaries en een goudvink, de andere wordt alleen bewoont door een koppel rode kardinalen (en de duifjes).

Succes!

Pedro

Senior lid petra's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erna007
    Sinds dit jaar heb ik een compleet stel diamantduiven. Wie kan mij meer vertellen over de vrije fok. Dus niet in kweekhokken. maar gewoon in de buiten en/of binnenvoliere.
    Hallo erna,

als je de nestjes van kanaries gebruik zou ik wel even met een draadje
    het viltje wat je er in leg vast zetten .
    anders heb je kans dat ze met de nagels het vilt er uit trekken en dan vallen de eitjes stuk.

heb zelf grote tortelduiven gehad hebben in zo'n klein nestje 2 jonge grootgebracht.

was gewoon zielig om te zien hoe ze zaten maar wilde geen schaal om in te broeden dus maar toegegeven.

zou wel het viltje even met u2 in spuiten en laten drogen i.v.m.bloedluis.

groetjes petra.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten