Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buffalo wormpjes + insectenval + lichtval

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    ik dacht al

    Ja, ik dacht al heb ik nou een foto gezien of niet? Maar er staat al weer een hele mooie voor in de plaats.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #17
      Dank je

      Ik vindt het helemaal top deze foto's. En ach wat je vrienden nog niet zijn kunnen het misschien altijd nog worden. Het zou ook te mooi zijn als ieder met de zelfde gedachten kronkels rondloopt. Dan wordt het ook saai toch?

      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #18
        Wijze woorden Henk3.
        Ik vind een foto er af en toe tussen veel fleuriger, en zeker van die mooie.
        Zoals Ton heeft ook af en toe van die mooie foto's, moet mijn dia's ook maar eens scannen kan ik die ook plaatsen.

        Greetzzz

        Opmerking


        • #19
          Insectenval

          Ik heb er een jaar over getwijfeld,maar na het zien van de vangst van zwartkopje ga Ik er toch maar eens 1 bestellen.

          Lijkt mij een zeer rijke aanvulling

          Groeten Rene

          Opmerking


          • #20
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #21

              Opmerking


              • #22
                inderdaad tropic,
                maar wat ik vergat te schrijven (en was dus niet duidelijk genoeg),is dat je de val idd in een voliere kan plaatsen
                maar dit ligt aan de bewoners ervan,bij de insekten eters (inheems/uitheems)zijn er nu eenmaal vogels die meer in de schemer/s'nachts aktief zijn.
                (wil niet zeggen dat ze midden in de nacht voeren),maar ze jagen wel en is gewoonlijk natuurlijk gedrag;denk aan bv blauwborst,roodborst,tapuit,roodkeelnachtegaal,bra ziliaans dwerguiltje ,siberische blauwe lijster , grauwe klauwier etc etc dus de vogelssoorten met de grote ronde ogen die duiden op schemer en nacht jagers.
                bij mij is het nu s'nachts een kakafonie aan territoriaal gezang,en zijn aktief met jagen en zingen.
                maw het licht stoort hen niet ,het is eerder in hun voordeel.
                mede daarom zijn de kleinere uitgave van een insektenval aangeschaft,kijk als je met een lichtbak aankomt met weet ik veel hoeveel aan wattage ,ja dan...... (het is ook niet de bedoeling dat je hele omgeving paarsblauw gekleurd raakt),wat ook een voordeel is als bv de vogels geschrokken zijn van iets (bv kat) kunnen zij altijd weer hun nestje/roestplek terug vinden.
                maw, met een klein beetje gezond verstand ,kan je dit zelf afstemmen naargelang je eigen vogels en hun gedrag.(zo zou ik nu altijd voor een grotere lichtbak gaan(want leverd meer op is mijn idee) ,want je kan altijd een gedeelte afplakken danwel een van de TL's draaien zodat deze dan uit geschakeld staat).
                mvg

                Opmerking


                • #23
                  Klopt winterkoning, maar ik formuleerde dit antwoord aan ton, die niet de hele nacht licht wilde laten branden.
                  Trouwens, hier brand altijd een lampje van 5 watt om de opgeschrokken vogels hun stok of nest terug te laten vinden.

                  Opmerking


                  • #24
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      dat had ik wel begrepen tropic ,(geen probleem) wilde mij alleen verduidelijke of het antwoord/de bevinding/mening aanscherpen om zo de INFO die ik geef completer te maken.
                      wat jij dus doe ,met jouw 5 watt lampje doe ik dus in principe met mijn insektenlamp/val en zo "vang ik dan twee vliegen in een klap".

                      wat ogen betreft; doe dit dus nu al jaren en heb zelf niet het idee dat het schadelijk is,alleen zeker weten kan ik het niet want ik heb daar dus nooit een wetenschappelijk rapport van gelezen oid.
                      kijk voor mensen ogen is het /kan het schadelijk zijn UV maar een vogel oog is anders van opbouw en genereerd het UV en kleur anders dan wij.dus voor mij,maar hoor het graag (wetenschapelijk onderbouwd aub,men kan wel van alles zeggen).
                      want het zal dan denk ik te maken gaan hebben met de hoeveelheid blootstelling aan uv licht en de sterkte van het uv licht .(daarom wederom weer gezegd ,want dat was dus ook een vraag die mij toen bezig hield,een wat kleiner model in de voliere met een wattage van 15 watt uv licht,is in onze situatie(lamp in voliere geplaatst) meer dan zat want het is/zijn de enige lichtbron(en) in de tuin).
                      kijk gaat men vangen buiten de voliere zou ik zeggen ,knallen en zet de val zo neer dat de vogels niet direct erin zouden kunnen kijken.
                      mijn mening.
                      gr

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                        "vang ik dan twee vliegen in een klap".

                        Opmerking


                        • #27

                          Opmerking


                          • #28
                            De insektenval heb ik in het verleden ook gebruikt, ben er echter om de volgende reden mee gestopt. De meeste insketen zijn verkoold en dus geen echte toevoeging op het vogeldieeet. Ik vind verbrand vlees ook niet lekker.
                            De grotere insekten worden nogwel gegeten de kleinere niet meer (verkoold).
                            Je kan beter een zgn lichtval maken die men gebruikt voor het levend vangen van allerlei insekten.
                            vr gr Wil

                            Opmerking


                            • #29
                              Conrad insectenval

                              Ik heb nu sinds 2 dagen de insectenval in gebruik,er worden redelijk wat (vooral) kleine insecten mee gevangen .

                              Deze verdwijnen als sneeuw voor de zon,als ik ze voer aan mijn spreeuwen,nachtegalen en lijsters.

                              Al met al een goede aankoop!

                              groeten Rene

                              Opmerking


                              • #30
                                Ik heb dit draadje even een paar dagen niet gevolgd, maar dank u dames en heren. Veel nuttige info en foto's. Ik weet alleen nog niet of ik wel een insectenval aan ga schaffen.

                                Voor de paar goudvinken die ik heb kan ik eerst nog wel toe met ingevroren meelwormen,buffalo's en pinky's.

                                Best wel grappig om te zien hoe een onderwerp kan veranderen naarmate het langer loopt. Daarmee bedoel ik; kijk eens naar de titel "buffalo wormpjes"
                                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                                Opmerking

                                Working...
                                X