Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale plek kop Goudvink???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kale plek kop Goudvink???

    Sinds kort heeft mijn Goudvink een kaal plekje, net boven de snavel. Er zijn daar wat veertjes weg. Kan dit misschien te maken hebben met het feit dat de ronde openingen in de voersilo te klein zijn waardoor hij telkens met zijn kopje tegen de rand schuurt of heeft het wellicht een andere oorzaak. Is er iemand die dit bij zijn Goudvinken herkent?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Paddy75
    Sinds kort heeft mijn Goudvink een kaal plekje, net boven de snavel. Er zijn daar wat veertjes weg. Kan dit misschien te maken hebben met het feit dat de ronde openingen in de voersilo te klein zijn waardoor hij telkens met zijn kopje tegen de rand schuurt of heeft het wellicht een andere oorzaak. Is er iemand die dit bij zijn Goudvinken herkent?

    Beste Paddy ;
    Ik denk dat je je over dat kale plekje geen zorgen hoeft te maken. Het kan verschillende oorzaken hebben. Een daarvan is inderdaad die voersilo. Ook kan het komen door vechten of doordat hij ergens tegen aan gevlogen is. Heb dit zelf ook al gehad bij mijn goudvinken en dat ging vanzelf weer weg.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      Goudvink

      Mijn Goudvink pop heeft ook kale plek boven haar snavel. Ik weet dat het mannetje dat heeft gedaan. Ik ben benieuwd of de man agressief blijft tegen de pop. Weet jij dat misschien?

      Groeten bas.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bas
        Mijn Goudvink pop heeft ook kale plek boven haar snavel. Ik weet dat het mannetje dat heeft gedaan. Ik ben benieuwd of de man agressief blijft tegen de pop. Weet jij dat misschien?

        Groeten bas.
        Beste Bas
        Dit is nooit van te voren te zeggen. Wat je dan zou kunnen proberen is de man in een tt kooitje te plaatsen en zo bij de pop te zetten. Maak aan dit tt kooitje wel een zitstok vast zodat de pop toch bij de man kan gaan zitten. Houd dit dan wel in de gaten en als je dan ziet dat de man niet meer aggressief op de pop reageert laat hem dan weer los. Wil dit dan ook niet lukken dan kun je het beste een andere man of pop gebruiken. Succes.
        Groet Goudvink

        Opmerking

        Working...
        X