Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belichting bij vogels.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Belichting bij vogels.

    Graag wil ik van jullie horen hoe jullie het doen met de belichting, mijn vogels zijn gewoon buiten in de voillere maar kunnen ook naar binnen.
    Nu is mijn vraag welke verlichting gebruiken jullie en hoe lang laten jullie het branden.
    het gaat om de gouldamadines.

    groetjes petra.

  • #2
    hai
    ook ik heb een buitenvoliere met nachthok waarin hoofdzakelijk tropen en 4 grasparkieten en s'ochtends om half 8 gaat het licht aan tot 9 uur s'avonds
    dit is dus 131/2 uur licht

    Opmerking


    • #3
      o ja zou ik bijna vergeten
      het is een spaarlamp van 8 watt dit komt dacht ik overeen met 40 watt gewone verlichting

      Opmerking


      • #4
        Wanneer wil je broeden?

        Petra is het de bedoeling dat je van de zomer in de buiten voliere wilt broeden en is er nu zo voldoende licht in het nachthok zodat de vogels hun voedsel kunnen vinden dan hoef je niet veel bij te lichten.Veel vogels hebben in hun land van herkomst ook een rustperiode voor de broedperiode.Bij mij word alleen s'avonds verlichting aangedaan zodat ik na het werk de vogels kan voeren,de meesten blijven gewoon buiten slapen (tl tot 19uur).Dit deed ik in het verleden met spitsstaarten,goulds,diamantvinken en brilvogeltjes en dat ging heel goed veel plezier met je hobby vrg Rob.

        Opmerking

        Working...
        X