Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hand opfok goudvink?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hand opfok goudvink?

    Hallo allemaal.
    Sinds eergisteren ben ik in het bezit gekomen van een jonge goudvink nu 8 dagen oud. Deze werd niet meer gevoerd door zijn ouders en de vorige eigenaar vroeg of ik er ruimte voor had.
    Ik had een koppel op 1 ei zitten wat al 9 a 10 dagen bebroed werd.
    De vrucht was ingedroogd en dus dacht ik laat ik het gokken wie weet gaan ze wel voeren. Niet dus.
    Nu heb ik al een paar keer fijn gemalen eivoer gegeven met een spuitje en dat gaat redelijk voorspoedig. Vanmiddag heb ik hand opfok voer gekocht en dat gaat er in als koek.
    Heeft mijn missie kans van slagen volgens jullie?
    En heeft iemand anders dit al eens geprobeerd?

    Groet Fedor.

  • #2
    Handopfok

    Beste Fedor je hebt heel veel kans van slagen met de handopfokvoer dat in de handel te krijgen is.Het is opletten dat je maar kleine portie's maakt en als je het in de koelkast bewaart, het enige tijd voor het voeren er uit haalt men voert het vaak te koud.De temperatuur in de krop van een oudervogel is hoger dan in de gemiddelde koelkast.Het is mij al vaker gelukt met eivoer gemengd met eenzelfde hoeveelheid universeel.Worden heel tam en je kunt (als het een mannetje is) hem een leuk deuntje leren succes ermee Rob.

    Opmerking


    • #3
      temperatuur voeding!

      Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
      Het is opletten dat je maar kleine portie's maakt en als je het in de koelkast bewaart, het enige tijd voor het voeren er uit haalt men voert het vaak te koud.De temperatuur in de krop van een oudervogel is hoger dan in de gemiddelde koelkast. Rob.

      Opmerking


      • #4
        handopfok

        Ik gooi mijn handopfokvoer of gemalen eivoer door een theezeefje neem hiervan een halve eetlepel maak dit aan met heet water en doe dit met een klein lepeltje achterin een spuitje. Als de jongen iets groter zijn af en toe een paar pinky,s die ik ontdooi in water waarin ik druivensuiker heb opgelost.Houd altijd de ontlasting in de gaten als die te nat is moet je eivoer iets droger.Wat het fluiten van een liedje betreft ook goudvinkpoppen kun je dit leren . succes eddie

        Opmerking


        • #5
          Helaas vandaag gestorven.

          Opmerking


          • #6
            Jammer

            Jammer voor het vogeltje, sterkte voor jou.

            Opmerking


            • #7
              Handopfok

              Oorspronkelijk geplaatst door Fedor
              Helaas vandaag gestorven.

              Beste Fedor
              Ik heb zelf ook al eens een goudvink met de hand gevoert en ook dit was niet gelukt. Naar mijn mening is de kans van slagen erg gering. De oorzaak is vaak dat er te veel gegeven word of niet het goede voer maar het kan ook zijn dat het voer te koud is. Op zich kunnen we veel voor onze vogels doen maar helaas nog niet alles. Wat het grootbrengen van jonge vogels betreft zullen we het toch aan de ouders van de jonge moeten overlaten en als die het niet willen doen denk ik alleen maar helaas. Maar ik vind het dan wel knap dat je het hebt geprobeert. Ik zelf doe dit niet omdat het maar zelde lukt. Mijn compliment.
              Groet Goudvink.

              Opmerking

              Working...
              X