Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met zaadmengelingen bij cultuurvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ervaringen met zaadmengelingen bij cultuurvogels

    Welke zaadmengelingen gebruiken jullie bij cultuurvogels?
    En wat zijn jullie ervaringen?

    Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar de mengelingen van Blattner en moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben. Alleen zijn deze mengelingen aan de dure kant. Daar tegen over staat dat ze restloos worden gegeten. Zeker als je zoals ik gerantsoeneerd voerd.

    Mvg Lucky

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
    Welke zaadmengelingen gebruiken jullie bij cultuurvogels?
    En wat zijn jullie ervaringen?

    Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar de mengelingen van Blattner en moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben. Alleen zijn deze mengelingen aan de dure kant. Daar tegen over staat dat ze restloos worden gegeten. Zeker als je zoals ik gerantsoeneerd voerd.

    Mvg Lucky
    Hierover kan ik meepraten; de blattner mengelingen van Prestige (versele laga) zijn duur maar worden ook geheel opgenomen door de vogels.
    Een paar slecht zittende appelvinken veranderde na aankoop door mij in een stel strakke levendige vogels. Ik denk dat dit te maken heeft met de samenstelling van het voer, er zitten veel zaden in die onze vogels in de natuur ook zouden eten, de vogel krijgt wat hij nodig heeft.
    Op dit moment gebruik ik het ook voor de goudvinken, en er blijft vrijwel geen voer meer liggen. Dit was wel zo met de gewone wildzang mengeling van de dierenwinkel.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      Zadenmengelingen

      Schijnbaar willen jullie over dit thema niks of nauwelijks iets kwijt. Ik zou graag van mensen die andere zaadmengelingen gebruiken hun ervaringen willen horen.
      Wie gebruikt bv. Hungenberg of de J. Dirks en wat zijn uw ervaringen hier mee zitten er zaden in die niet of net wel graag gegeten worden ? Komen uw vogels goed door de rui zijn ze in goede conditie of komen ze goed cq makkelijk in broedstemming? Moeten in deze zaden mengelingen zaden bij gevoegd worden? Hoe is de kwaliteit?

      Mvg Lucky

      Opmerking


      • #4
        Zaadmengeling

        Beste Lucky;denk niet dat men er niks over kwijt wil maar er zijn zo veel mengelingen.Als je er goede resultaten mee hebt zou je toch niet hoeven te wisselen.Zelf gebruik ik van witte molen een wildzang mengsel zonder raapzaad aangevuld met wildezaden en snoepzaad als hoofdvoedsel.Dan elke dag een aanvulling zoals zonnepitten,sla,lijn,neger,pirellazaad,safloorpitt en.Als je overweegt eens wat anders te voeren verander dan pas na het broedseisoen.Heb eigenlijk geen problemen met de rui sinds ik CARMIX toevoeg aan het eivoer, voer in lange bakken zodat alle vogels tegelijk kunnen eten en er niet een de baas over het voer kan zijn vr.gr.Rob.

        Opmerking


        • #5
          Ervaringen met zaadmengelingen

          Beste Rob 2 , Bedankt voor je reactie. Maar ik wil helemaal niet wisselen van zaad daar ik met mijn zaadmengelingen zeer tevreden ben maar heb wel interesse voor andere zaadmengelingen. Ga namelijk regelmatig naar een gespreksgroep waar veel over zaadmengelingen en eivoer ,insekten en alle andere voeder en bijprodukten wordt gesproken. Vandaar mijn interesse.

          Mvg Lucky

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
            Schijnbaar willen jullie over dit thema niks of nauwelijks iets kwijt. Ik zou graag van mensen die andere zaadmengelingen gebruiken hun ervaringen willen horen.
            Wie gebruikt bv. Hungenberg of de J. Dirks en wat zijn uw ervaringen hier mee zitten er zaden in die niet of net wel graag gegeten worden ? Komen uw vogels goed door de rui zijn ze in goede conditie of komen ze goed cq makkelijk in broedstemming? Moeten in deze zaden mengelingen zaden bij gevoegd worden? Hoe is de kwaliteit?

            Mvg Lucky

            Het zal ongetwijfeld ook iets te maken hebben met het mooie zomerweer en de vakanties. Niet iedereen zit nu nog dagelijks achter de pc. Ik ben zeer tevreden met het voer wat ik nu gebruik maar dit onderwerp spreekt mij wel erg aan. Het is nooit slecht om eens te kijken wat een ander voert en wat de ervaringen daarmee zijn. Op deze manier kun je zelf misschien nog wat verbeteringen aanbrengen in je voedselaanbod.
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #7
              Chia zaad?

              Heefd iemand ervaring met chia zaad? Is een klein maanzaad achtig donker bruin zaadje. Schijnt veel in zaadmengelingen voor amerikaanse sijzen te zitten. Wie?
              Wie voert verschijdene aangepaste mengelingen en wie voert een mengeling voor zijn hele bestand? Wat zijn jullie ervaringen?

              Greetings Lucky

              Opmerking

              Working...
              X