Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is de andere benaming van de Barretkwartel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat is de andere benaming van de Barretkwartel?

    Ik heb enkele Barretkwartels maar wat is nu eigenlijk de andere benaming van deze Kwartels daar ze niet beschreven staan in het vraagprogramma van de N.B.v.V.
    Het zijn momenteel kuikens en ze komen uit eieren van de broedmachine.

  • #2
    barretkwartel

    misschien is het beter om een foto te plaatsen geeft meestal wel een oplossing.

    Opmerking


    • #3
      Barretkwartels

      Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
      misschien is het beter om een foto te plaatsen geeft meestal wel een oplossing.
      Het zijn kuikens die uit de broedmachine komen.

      Opmerking


      • #4
        Barret Kwartel.

        Ik heb inmiddels vernomen dat het een ondersoort is van Virginische boomkwartel alleen lichter van kleur Hij zit voorwat de kleur betreft tussen de
        Virginische en Mexicaanse boomkwartel in.
        Weet alleen nog niet hoe ik hem moet omschrijven op het inschrijfformulier maar dat kan ik dus pas na zo'n 4 a 5 maanden zien aan de kwartel zelf.

        Opmerking


        • #5
          contoleer raszuiverheid

          hou er wel rekeningmee dat bastaarden tussen kwartel soorten niet gevraagd worden. want de Mexicaanse boomkwartel is een mutatie van de virginische boomkwartel, het is geen apart soort.
          ik wil je niet ontmoedigen, maar als je met kwartels wilt kweken, waarom neem je dan geen bekende en erkende soort. kom je ook niet voor teleurstellingen te staan en het kweken blijft net zo leuk, misschien leuker zelfs. als je zelf niet weet welke soort het is, en ook niet degene waar je ze vandaan hebt, wat wil je dan verwachten van de keurmeester die ze te keuren krijgt?

          Opmerking


          • #6
            Ondersoort

            Van de Verginische Boom Kwartel zijn ongeveer 15 ondersoorten, dat ze nog niet allemaal beschreven staan is voor mij ook een vraag.
            Daar de Mexicaanse en de Barret beiden onder soorten zijn van de Verginische
            Boom Kwartel.
            De Barret Kwartel is wel erkend in o.a. België en in meerdere landen.

            Opmerking


            • #7
              mexicaanse kwartel

              dit is geen soort welke in de natuur voorkomt, het is gewoon een kleur variant.

              Opmerking


              • #8
                Gestreept


                Is het niet het engels/amerikaanse woord "barred" wat gestreept betekend.


                Greetzzz

                Opmerking

                Working...
                X