Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over kweek en verder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraag over kweek en verder

    hallo beste vrienden

    mischien is het een domme vraag van me maar ik ben pas bezig met het houden van vogels ( kanaries )
    nu heb ik broedkooien waar ik mee gekweekt heb 2 rondes
    en ook heb ik enkele jonge koppeltjes erin zitten nu stop ik mee kweken
    En nu is me vraag moet ik de mannen van de vrouwtjes vandaan halen of kan ik de koppeltjes gewoon bij mekaar laten
    en als ze van mekaar moeten welke maand moet ik ze dan weer bij elkaar zetten
    hopelijk kunnen jullie me dat vertellen zodat ik er weer wat bij leer mvg Wim

  • #2
    kweek kanaries

    bent u al lid van een vereniging? zoniet dan zou ik dat eerst doen omdat dit soort dingen van elkaar geleerd worden.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
      bent u al lid van een vereniging? zoniet dan zou ik dat eerst doen omdat dit soort dingen van elkaar geleerd worden.
      ik ben toch vrij om het hier te vragen
      en niemand kan mij verplichten om ergens lid van te worden het is gewoon een hobby van me

      maar nu heb ik nog geen antwoord op me vraag

      Opmerking


      • #4
        Apart of bij elkaar?

        Wanneer de mogelijkheid er is kan je het beste overjarige vogels gescheiden houden van de jonge vogels. Heb je nog meer mogelijkheden is het raadzaam om overjarige mannen van overjarige poppen gescheiden te houden. Bij de kweek volgend jaar kan je ze dan weer bijeen plaatsen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wdonker
          hallo beste vrienden

          mischien is het een domme vraag van me maar ik ben pas bezig met het houden van vogels ( kanaries )
          nu heb ik broedkooien waar ik mee gekweekt heb 2 rondes
          en ook heb ik enkele jonge koppeltjes erin zitten nu stop ik mee kweken
          En nu is me vraag moet ik de mannen van de vrouwtjes vandaan halen of kan ik de koppeltjes gewoon bij mekaar laten
          en als ze van mekaar moeten welke maand moet ik ze dan weer bij elkaar zetten
          hopelijk kunnen jullie me dat vertellen zodat ik er weer wat bij leer mvg Wim
          Hallo W.Donker.

          Zelf heb ik al jaren kanaries voor de lol ik ga er niet mee naar een tentoonstelling,dus hiermee wil ik je adviseren als je de ruimte er voor heb laat alles dan gewoon bij elkaar vliegen dat doe ik ook en het gaat zeer goed
          dit jaar kom ik om in de jonge kanaries, wel is het verstandig wat lopane ook zeg om bij een vereniging te zijn daar leer je erg veel van en kun je ook met vragen terecht wat ik ook wel eens doe, je moet alleen zorgen dat je geen inteelt krijg door af en toe nieuwe vogels er bij te kopen.

          als je toch in de broedkooi verder wil gaan moet je ze wel scheiden,en dan kun je ze in februari of maart weer bij elkaar zetten.

          groetjes petra.

          Opmerking


          • #6
            Als je de vogels bij elkaar laat zullen ze waarschijnlijk nog meer rondes doen, dat is meestal niet echt gezond voor de vogels.
            Mannen en poppen apart houden en goed (blijven) voeren en verzorgen, na de kweek moeten ze echt lekker bijkomen, ruien en dan weer in topconditie komen voor het volgende jaar.
            De jongen kun je best lang allemaal bij elkaar laten tot je ook daar mannen en poppen kunt onderscheiden.
            Het mooist is als je volgende keer kweekt met een aantal jongen en je mooiste oudere vogels. Wel oppassen voor inteelt, dus zoveel als mogelijk onverwante koppels samenstellen. Kies gewoon de vogels uit die je zelf het mooist vindt, de (eventuele) rest kun je verkopen als je dat wilt (leuke "onkostenvergoeding").

            Veel plezier met de prachtige hobby.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wdonker
              hallo beste vrienden

              mischien is het een domme vraag van me maar ik ben pas bezig met het houden van vogels ( kanaries )
              nu heb ik broedkooien waar ik mee gekweekt heb 2 rondes
              en ook heb ik enkele jonge koppeltjes erin zitten nu stop ik mee kweken
              En nu is me vraag moet ik de mannen van de vrouwtjes vandaan halen of kan ik de koppeltjes gewoon bij mekaar laten
              en als ze van mekaar moeten welke maand moet ik ze dan weer bij elkaar zetten
              hopelijk kunnen jullie me dat vertellen zodat ik er weer wat bij leer mvg Wim
              Hallo,

              Je kan het beste oude en jonge vogels gescheiden houden ikzelf doe alle jonge vogels van dit jaar in een vlucht en ik doe de oude poppen bij elkaar en de mannen bij elkaar zo heb je alles gescheiden en zodra je volgend jaar weer wil gaan kweken mak je de koppels weer. Je kan ze in februari - maart weer bij elkaar zetten en probeer weer zo veel mogelijk met jonge vogels te kweken.

              mvgr

              Kanarie

              Opmerking

              Working...
              X