Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voer voor lories

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Inderdaad in een kennisenkring van 20 jaar zal het inderdaad anders zijn.
    Voor mij is dit nog maar een jaar of 4 en daarom mischiens dat iedere kweker gelijk is.
    Er zijn er in het buitenland inderdaad die deze kopen en verder verkopen, en deze maken ook maar een heel klein kansje dat ze vogels kunnen kopen van mij. tenzij ze voor mij ook iets kunnen vinden.
    Ook ben ik van dit jaar gestart met het noteren van gegevens van de vogels, en naar waar ze gegaan zijn zodat ik later ook nog weet waar ze zitten.
    Aangezien ik me nu meer ga toeleggen op een aantal soorten, is dit geen overbodige luxe. Ik had het eigenlijk al eerder moeten doen.

    Opmerking


    • #17
      Dat noteren van de kopers Iggino, zelfs van welk paar en de bloedlijnen waar ze vanaf komen doe ik ook.

      Zeker in een kleine genpool is het van belang dat je weet hoe bloedlijnen lopen, dit kan straks ook een voordeel zijn als je zelf eens vogels moet kopen.

      Het geeft ook een goed beeld waar je vogels blijven, als mensen ze na een paar maanden / half jaar doorverkopen zal men een goed verhaal moeten hebben om hier nog meer vogels te kopen.

      Omdat je zelf 4 jaar bezig bent heb je wellicht nog niet veel terug hoeven te kopen omdat er bij je eigen paren vogels verloren gingen. Een contactlijstje waar op je kunt terugvallen werkt dan in het algemeen zeer goed. Mensen die van jouw vogels hebben gekocht zijn in het algemeen sneller geneigd jouw hun nakweken weer te verkopen.

      Aangezien semihandelaren niet of nauwelijks kweken kun je hier beter niet aan verkopen.
      Gert

      Opmerking


      • #18

        Opmerking


        • #19
          is dit een vraag over lorrie's of gaan we over centen lopen zeuren

          pfffffffffffffffffff zijn erbij die vette euro tekens zien hier.

          wat een gedonder allemaal vogels zijn hobby en hobby mag paar centen kosten.
          de een gaat voetballen en dan nazitten kost ook elke week een 50 tot 10 euro de ander doet dat niet en gaat na een poosje vogels kopen .
          het is maar net waar je je prioriteit legt.
          dus AUB NIET ZEUREN OVER CENTENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.

          Opmerking


          • #20
            Prijzen

            Hallo Lonewolf,

            Dus ik begrijp van jou dat het je niet uitmaakt om 1000 euro voor een koppel te betalen i.p.v. 600 euro wanneer dit de normale prijs zou zijn?
            Je hebt gelijk dat een hobby wat mag kosten maar absurde bedragen gaat mij toch iets te ver.

            Verder is het ook zo dat mensen die hun vogels te duur verkopen ook zelf vaak de hoofdprijs zullen moeten gaan betalen wanneer zij iets zoeken.

            er zijn natuurlijk wel kwekers die teveel geld zullen betalen omdat ze een bepaald soort gewoon willen hebben en dan deze dure prijs er maar bij nemen.
            Maar wanneer je verschillen ziet voor bijvoorbeeld de blauwe bergen tussen de 180 euro of 350 euro per koppel dan klopt er toch iets niet helemaal.

            Peter

            Opmerking


            • #21
              prijzen

              ja de dure prijs is jammer voor deze vogels want zoals ik wil graag beginnen maar kom op de markt spannen tegen van 400euro en las hier op dit forum van dat er soms een span wordt aangeboden voor rond de 200, dat scheeld de helft en voor mij als student toch echt genoeg. ik ben de laatste half jaar al aan het rond kijken naar informatie over de lori van de blauwe bergen. i.v.m. dat we gaan verhuizen kan ik niet beginnen met het houden van deze mooie vogels. de dure prijs is echt een hele hoge drempel denk ik toch wel voor een heel hoop mensen wat toch jammer is.
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #22
                eens

                pfffffffffffffffffff zijn erbij die vette euro tekens zien hier.

                wat een gedonder allemaal vogels zijn hobby en hobby mag paar centen kosten.
                de een gaat voetballen en dan nazitten kost ook elke week een 50 tot 10 euro de ander doet dat niet en gaat na een poosje vogels kopen .
                het is maar net waar je je prioriteit legt.
                dus AUB NIET ZEUREN OVER CENTENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.

                Ik ben het wel met je eens lonewolf. Vogels mogen geld kosten. Echter de prijzen stijgen de laatste tijd wel heel erg hard. Dit is niet alleen bij de lories maar sinds dat de grenzen dicht zijn bij bijna elke kromsnavel.

                Soms heb ik met bekende deze discussie ook. maar je moet eigenlijk kijken wat je voor het geld krijgt en of je het, het waard vind.

                Voorbeeld: ik wil nog een koppel witbuik caiques koste rond de 1000 euro.
                voor mij het geld waard maar als ik dit tegen mijn vrouw zeg verklaart ze me voor gek. dan zegt ze kun je beter 5 koppels pruimekoppen kopen en dan heppie nog geld over.

                En zolang mensen de centen er voor blijven geven die er gevraagd worden blijft de prijs hoog.

                groetjes Egon

                Opmerking

                Working...
                X