Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: voer voor lories

Senior lid Birdfarm's Avatar
    Thanks
    0

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iggino
    Zelf verkoop ik schubbenlori's momenteel voor 400 euro het koppel. Ik merk wel dat ze tegenwoordig 500 euro voor een koppel kosten dus mischiens in de toekomst dat ik dit ook ga vragen.
    -----

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iggino
    ik heb net een aantal nieuwe koppels opgezet
    Hiermee creëer je vraag en loopt de prijs op, weet je zeker dat op het moment dat je volop in de jongen zit die vraag nog steeds aanwezig is?

Greetzzz

Junior lid
    Thanks
    0

Smile

Ik vind dat je eigenlijk wel onderscheid moet maken in prijs.

1. Bij een echte liefhebber waarvan je weet dat je kunt samenwerken (en ruilen) en waar de vogels een goed verblijf krijgen, heb ik mijn nakweken liever zitten, dus een lagere prijs. (ik verkoop ook niet voor huiskamers)

2. In het buitenland waar je maar moet afwachten waar ze terecht komen en (of je nog ooit iets terug kunt kopen voor je normale prijs) waar sowieso hogere prijzen worden gevraagd, moeten ze maar "hun eigen gekke" marktprijzen hier ook maar betalen.

Ik vind behoud en samenwerken belangrijker dan een snelle verkoop aan een of ander land. In het najaar komen hier weer busladingen vol buitenlanders alles opkopen wat los en vast zit. Dit geeft een prijsopdrijvend effect. Een beginnende loriliefhebber zal hier op deze plaatsen vaak ook meer betalen.

Met lori's kweken verdien je geen ene cent om je kosten te kunnen dekken. Koppels opzetten om er mee te verdienen, vergeet het.

Met het handelen ervan misschien wel, maar ook hier kan veel misgaan.

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
    -----

Hiermee creëer je vraag en loopt de prijs op, weet je zeker dat op het moment dat je volop in de jongen zit die vraag nog steeds aanwezig is?

Greetzzz
    Zoals ik al zei, ik heb net een aantal schubbenlori's gekocht voor koppels op te zetten. En ik moet overal 250 euro per stuk betalen.
    Ook heb ik in het begin van het jaar aan iemand er verkocht welke ze nu een maand geleden ook verkocht voor 500 euro.
    Waarom zou ik in de toekomst dan ook geen 500 mogen gaan vragen???
    Vraag achter schubbenlori's heb ik genoeg, want met vorige week een paar koppels op de lorishow te zetten zijn er een aantal kwekers die er al besteld hebben. En nog een aantal die er in de toekomst ook gaan houden, maar niet besteld hebben omdat ze anders te lang moeten wachten, aangezien ik zeker dit jaar er geen meer kan verkopen buiten degene die besteld zijn, tenzij mijn 2 andere koppels ook gaan beginnen.
    Het kan goed zijn dat over een aantal jaren, de vraag terug gezakt is en de prijs terug wat gedaald. Het maakt mij niet uit hoor of de prijs dan gedaald is.
    Ik kweek voor het instandhouden van soorten en niet voor het geld (want dan was ik zeker niet met lori's begonnen)

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gert
    Ik vind dat je eigenlijk wel onderscheid moet maken in prijs.

1. Bij een echte liefhebber waarvan je weet dat je kunt samenwerken (en ruilen) en waar de vogels een goed verblijf krijgen, heb ik mijn nakweken liever zitten, dus een lagere prijs. (ik verkoop ook niet voor huiskamers)

2. In het buitenland waar je maar moet afwachten waar ze terecht komen en (of je nog ooit iets terug kunt kopen voor je normale prijs) waar sowieso hogere prijzen worden gevraagd, moeten ze maar "hun eigen gekke" marktprijzen hier ook maar betalen.

Ik vind behoud en samenwerken belangrijker dan een snelle verkoop aan een of ander land. In het najaar komen hier weer busladingen vol buitenlanders alles opkopen wat los en vast zit. Dit geeft een prijsopdrijvend effect. Een beginnende loriliefhebber zal hier op deze plaatsen vaak ook meer betalen.

Met lori's kweken verdien je geen ene cent om je kosten te kunnen dekken. Koppels opzetten om er mee te verdienen, vergeet het.

Met het handelen ervan misschien wel, maar ook hier kan veel misgaan.
    Hey Gert

Aan een goede kweker waar je mee kunt samenwerken, kan je net zo goed de prijs vragen wat de vogel waard is. de prijs maakt het verschil niet of je kunt samenwerken of niet. Daar spelen andere factoren in mee.
    Wat betreft het buitenland. Ik heb ook enkele heel goede contacten in het buitenland, welke voor mij ook vogels zoeken als ik dat wil. Ik laat regelmatig wat meebrengen naar zwolle, nu ook een koppel musschenbroeken en mischiens meyer lori's.
    Je moet niet enkel verkopen maar je moet ook ruilen, anders blijft er inderdaad hierachter niets over.
    En hier in belgië en Nederland zijn ook een aantal kwekers waar ik ze liever niet zitten heb, dit is niet alleen in het buitenland.
    Wat betreft de gekke marktwaarde vind ik dat in Nederland stilaan zeker niet moeten onderdoen, maar dit heeft dan weer te maken door de vele verkoopsites op internet, en de europese lorilijst.
    Want het is zoals je zelf ooit gezegd heb, dat we moeten samenwerken, europees gezien en niet enkel landelijk want dan is het snel gedaan met lori's. Als die buitenlanders (bv. Italianen) ook allemaal gaan denken we verkopen webers enkel hier in Italië bv. wat ben je er dan mee dat al je "vrienden" jongen hebben welke dan allemaal verwant zijn? Samenwerken moeten we doen! en geen vrienden clubje maken. Voor mij is iedereen gelijk, wie eerst besteld eerst jongen krijgt, ongeacht een bekende of onbekende, die onbekende kan later ook van pas komen als hij wat zitten heeft wat je wil of als hij ergens kan aangeraken.

Ik heb ook nooit beweerd dat ik er geld mee verdien, maar ik kom wel mooi uit de kosten van het voer en kan met de rest regelmatig wat nieuws kopen. Meer moet dat niet zijn voor mij.

Wel even bijvermelden dat ik in het begin wel veel geld erin gestokken heb.
    Voor ik er goed mee kweekte.
    Maar dat had ik dan weer verdient van de jongen van mijn andere vogels.

Junior lid
    Thanks
    0

Smile

Hoi Iggino,
    Zoals je weet verkoop/ruil ik ook in het buitenland, maar dan wel met kwekers waarvan ik weet dat we hiervan ook vogels kunnen kopen.

In het voorjaar heb ik bv. ook een rosenberg geruild tegen een weber van een Italiaan en 2 webers daar gekocht. Dit soort mensen help ik wel omdat ze wat voor je terug doen. (precies wat jij ook doet)

Dit is ook wat de European Loribreeders beoogt, namelijk samenwerken zoals je eerder schreef.

Echter je moet wel opletten aan wie je ze verkoopt. Een aantal buitenlandse kwekers is hier puur voor de koop en wederverkoop, een onderscheid hierin is wenselijk. (je weet immers niet waar je nakweken blijven, hetgeen belangrijk is bij bloedverversing in onze kleine soorten groepen van lori's)

Zolang de vogels voor hun zelf zijn en goed gehuisvest, en hierdoor bijdragen in het kweken ervan vind ik het geen probleem.

Maar in je eigen kennissenkring van lori's van 20 jaar oud waar men andere hobby-prijzen hanteerd kun je moeilijk frans/italiaanse prijzen gaan rekenen.
    (dat is not done)

Daar integen als je veel in het buitenland moet betalen voor wat nieuwe bloedlijnen mag je ook gerust hoger rekenen voor je eigen kweken.
    Gert

Junior lid
    Thanks
    0
    Inderdaad in een kennisenkring van 20 jaar zal het inderdaad anders zijn.
    Voor mij is dit nog maar een jaar of 4 en daarom mischiens dat iedere kweker gelijk is.
    Er zijn er in het buitenland inderdaad die deze kopen en verder verkopen, en deze maken ook maar een heel klein kansje dat ze vogels kunnen kopen van mij. tenzij ze voor mij ook iets kunnen vinden.
    Ook ben ik van dit jaar gestart met het noteren van gegevens van de vogels, en naar waar ze gegaan zijn zodat ik later ook nog weet waar ze zitten.
    Aangezien ik me nu meer ga toeleggen op een aantal soorten, is dit geen overbodige luxe. Ik had het eigenlijk al eerder moeten doen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Dat noteren van de kopers Iggino, zelfs van welk paar en de bloedlijnen waar ze vanaf komen doe ik ook.

Zeker in een kleine genpool is het van belang dat je weet hoe bloedlijnen lopen, dit kan straks ook een voordeel zijn als je zelf eens vogels moet kopen.

Het geeft ook een goed beeld waar je vogels blijven, als mensen ze na een paar maanden / half jaar doorverkopen zal men een goed verhaal moeten hebben om hier nog meer vogels te kopen.

Omdat je zelf 4 jaar bezig bent heb je wellicht nog niet veel terug hoeven te kopen omdat er bij je eigen paren vogels verloren gingen. Een contactlijstje waar op je kunt terugvallen werkt dan in het algemeen zeer goed. Mensen die van jouw vogels hebben gekocht zijn in het algemeen sneller geneigd jouw hun nakweken weer te verkopen.

Aangezien semihandelaren niet of nauwelijks kweken kun je hier beter niet aan verkopen.
    Gert

Smile Prijzen

Hallo,

Het is inderdaad snel gegaan afgelopen jaar met de stijging van de prijzen van onze lori's.

Ik heb wel het geluk gehad een aantal koppels voor redelijke prijzen te kunnen kopen.
    Het koppel viooltjes waar Gert eerder over sprak is hier een voorbeeld van en dan ook al meteen jongen erbij.
    Verder heb ik mijn Arfak lori's voor bijna de helft van de prijs gekocht en ook andere kwekers hieraan geholpen.
    De prijzen zijn bij deze kweker wel iets gestegen sinds ik ze makkelijk voor hem kon verkopen maar nog steeds goedkoop.
    Ik verkoop momenteel mijn jongen van deze koppels ook onder de richtprijs aan bevriende kwekers.
    Ik ben dan wel de europese lorilijst begonnen en ken dus al een heleboel kwekers maar voor naaste bekenden die mij ook helpen gaan de vogels dus goedkoper weg.
    Zo gaan straks mijn 2 viooltjes weg voor maar € 280,00.

Ik was blij dat ik voor Gert de Weber lori's uit Italië heb kunnen regelen.
    er staan hiervan nog steeds enkele in bestelling bij verschillende Italiaanse kwekers die ze mij met alle plezier willen verkopen en zo komt er toch weer wat terug naar Nederland ook.

Door mijn contacten weet ik dus wie er uit het buitenland naar de vogelmarkten komen en kan zo tevoren al iets regelen.

Groet,
    Peter

lonewolf
    Guest

is dit een vraag over lorrie's of gaan we over centen lopen zeuren

pfffffffffffffffffff zijn erbij die vette euro tekens zien hier.

wat een gedonder allemaal vogels zijn hobby en hobby mag paar centen kosten.
    de een gaat voetballen en dan nazitten kost ook elke week een 50 tot 10 euro de ander doet dat niet en gaat na een poosje vogels kopen .
    het is maar net waar je je prioriteit legt.
    dus AUB NIET ZEUREN OVER CENTENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.

Unhappy Prijzen

Hallo Lonewolf,

Dus ik begrijp van jou dat het je niet uitmaakt om 1000 euro voor een koppel te betalen i.p.v. 600 euro wanneer dit de normale prijs zou zijn?
    Je hebt gelijk dat een hobby wat mag kosten maar absurde bedragen gaat mij toch iets te ver.

Verder is het ook zo dat mensen die hun vogels te duur verkopen ook zelf vaak de hoofdprijs zullen moeten gaan betalen wanneer zij iets zoeken.

er zijn natuurlijk wel kwekers die teveel geld zullen betalen omdat ze een bepaald soort gewoon willen hebben en dan deze dure prijs er maar bij nemen.
    Maar wanneer je verschillen ziet voor bijvoorbeeld de blauwe bergen tussen de 180 euro of 350 euro per koppel dan klopt er toch iets niet helemaal.

Peter

Forum Rechten