Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met het voeren van insecten aan goudvinken als de eitjes gelegd zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stoppen met het voeren van insecten aan goudvinken als de eitjes gelegd zijn?

    Een kennis van mij beweert dat wanneer de goudvinken gaan broeden je weinig tot geen insecten moet voeren en hiermee weer moet beginnen zodra er jongen zijn.
    Dit om de man zo min mogelijk de pop te laten storen met paringsdriften tijdens de broed.

    Mijn vraag is:
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

  • #2
    [QUOTE=alexd]Een kennis van mij beweert dat wanneer de goudvinken gaan broeden je weinig tot geen insecten moet voeren en hiermee weer moet beginnen zodra er jongen zijn.
    Dit om de man zo min mogelijk de pop te laten storen met paringsdriften tijdens de broed.

    Hallo, indien je een man hebt die hiervoor gevoelig is heeft hij gelijk, Je kan het ook uit voorzorg doen. Dit geldt trouwens niet alleen voor goudvinken.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Hallo Alexd.

      Dit jaar s mijn eerste kweekjaar met grote goudvinken.
      Momenteel heb ik 3 koppels. 1 koppel maakt helaas nog steeds geen aanstalte om te beginnen.
      Van een ander koppel heb wel 4 eieren maar is de man overleden. Deze man heb ik wel weggehaald bij de pop op het moment dat ze haar 4 eieren terug kreeg.
      Dit heb ik gedaan omdat bij mijn derde koppel de man de eieren opgegeten of stuk gemaakt had nadat ik ze terug had gelegd. En ik eigenlijk geen risico meer wilde nemen.
      De pop met de 4 eieren (alle 4 bevrucht) krijgt per dag een stuk of 5 meelwormen. En deze eet ze altijd als eerste op.
      Ik zelf zou ze in ieder geval niet teveel geven.

      Groet Fedor.

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor de tips.


        Op dit moment geef ik ze nog een paar meelwormen per dag, maar ik merk eigenlijk niets aan de man. Gaat vast wel goed komen. Misschien heb ik geluk met de man.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking

        Working...
        X