Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe goudvinken mannen mooi op kleur krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door goudmantel
    Ben afgelope week weer kampioen geworden met een van me goed vinken met 92 punte op een tt er zaten kngeveer 15 soortgelikke vogels dus dat ik weg gekeurd zou worden tegen vogels die gekleurd zijn met root intensief denk dat het wel mee vald en is ook geen tovals treffen speel eigenlijk ieder jaar wel in de prijze met me rode biete kook vocht en roze bottels

    Mvg
    Daarom schreef ik ook dat ik dat knap vond en bewonderigenswaardig,als je het op deze manier kunt.
    Gefeliciteerd met dit resultaat.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #32
      zeer leuk voor je!. altijd fijn om te horen tot je met natuurlijke producten toch kunt winnen op een tt.

      mijn nieuwe aanwinst is straks hier (werd tijd).
      3 schotse agaat groenvinken en een mooie rode natuurlijk gekleurde kruisbek man.

      zal strx eventjes foto's plaatsen van ze, kruisbek man wordt eventjes in een gewonen zelf gemaakte kooi van draadgemaakt in gezet. want kruisbekken en houtekooien geen slim idee.

      Opmerking


      • #33
        nieuwe aanwinst, rode man kruisbek natuurlijk rood gekleurd met wat de natuur allemaal te bieden heeft.

        blijft voor de moment in die kooi want is pas aangekomen hier, hier blijft die een weekje tot 2 weken in en dan mag die bij de pop samen in de voliere.
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door goudmantel
          Ben afgelope week weer kampioen geworden met een van me goed vinken met 92 punte op een tt er zaten kngeveer 15 soortgelikke vogels dus dat ik weg gekeurd zou worden tegen vogels die gekleurd zijn met root intensief denk dat het wel mee vald en is ook geen tovals treffen speel eigenlijk ieder jaar wel in de prijze met me rode biete kook vocht en roze bottels

          Mvg
          ik heb nog een vraagje in verband met het opkleuren met rode bieten: Hoe gaat dat dan? Je kookt de rode bieten en je geeft het overblijvende water(met het bietensap) koud aan de vogels? Zou graag ook zonder kleurstof mooi opgekleurde goudvink mannen willen kweken.
          Jeugd: 14 jaar
          2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

          Opmerking


          • #35
            ik zelf geef lijsterbessen en rode paprika aan mijn goudvinken, deze hebben in mijn ogen dezelfde kleur als in het wild, ik ben in rosmalen op de cultuurvogel tt geweest , daar zaten goudvinken met de kleur van een brandweerwagen, dit vind ik persoonlijk te, ook het formaat van diverse goudvinken, de grote van een merel, daarom speel ik zelf geen tt meer, maar smaken en meningen verschillen nu eenmaal.

            Opmerking


            • #36
              kleuren

              ik heb in een ander topic al aangegeven dat er van alles gebeurt wat niet in de haak is hieronder mijn reactie.
              ben gisteren op de show van de bec geweest. als ik daar de putters hoor zingen dan waan ik me op een kanarie show.
              ook heb ik goudvinken gezien zo groot als een "merel".
              ik wist niet wat ik zag, mooi maar naar mijn mening niet helemaal zuiver.
              zo deed het woord de ronde dat er groeihormonen aan te pas komen.
              ik weet dat voor geld veel gedaan wordt,maar zo een hobby uitoefenen gaat mij te ver..
              ik houd het bij 4 koppels putters en als ik dan aan het eind van het kweekseizoen niet al te veel geld erbij moet leggen dan ben ik dik tevreden.
              ik hoop dat ik niet overkom als een oude zeurpiet maar dit gaat voor mij te ver
              maar nogmaals iedereen bedankt voor de reacties.

              Opmerking


              • #37
                ik geef dus ook alleen maar natuurlijken producten aan mijn goudvinken, en ze zijn tans mooi rood?.

                veel lijsterbes, veel onkruid en kruidzaden gemengd onder elkaar,paardebloemen,geitebaard enz, ook geef ik extra kruisbek mengeling een mijn goudvinken klinkt mss dom om dat het voer duur is, maar ze worden er dus ook wel rood van.

                zonder kleurstof of dergelijken te geven aan de vogels, wat schadelijk kan en is voor de vogel zelf.

                goudvink123, ik doe het overblijfstel mengen met water en dan laat ik het een dagje in de ijskast staan en dan geef ik het aan mijn goudvinken pas, weet niet hoe dit zelf tegoei ging dus deed ik er ook nog gewoon water bij, mss ben ik fout bezig als dit het geval is hoor ik het graag.

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                  ik geef dus ook alleen maar natuurlijken producten aan mijn goudvinken, en ze zijn tans mooi rood?.

                  veel lijsterbes, veel onkruid en kruidzaden gemengd onder elkaar,paardebloemen,geitebaard enz, ook geef ik extra kruisbek mengeling een mijn goudvinken klinkt mss dom om dat het voer duur is, maar ze worden er dus ook wel rood van.

                  zonder kleurstof of dergelijken te geven aan de vogels, wat schadelijk kan en is voor de vogel zelf.

                  goudvink123, ik doe het overblijfstel mengen met water en dan laat ik het een dagje in de ijskast staan en dan geef ik het aan mijn goudvinken pas, weet niet hoe dit zelf tegoei ging dus deed ik er ook nog gewoon water bij, mss ben ik fout bezig als dit het geval is hoor ik het graag.
                  ik heb mijn vogels mooi kunnen opkleuren met rood eivoer voor kanaries, dit gemengd met mijn eivoer. Maar ik weet al te goed dat dit de vogels te veel belast en wil ik het op een natuurlijke manier doen. Ik heb verder geen ervaring met het opkleuren van goudvinken.
                  Jeugd: 14 jaar
                  2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                  Opmerking


                  • #39
                    zo zien mijn goudvinken eruit zonder kleurstoffen geef alleen lijsterbes als dat er is en wortel,en volgens mij is dit een natuurlijke kleur
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst
                      zo zien mijn goudvinken eruit zonder kleurstoffen geef alleen lijsterbes als dat er is en wortel,en volgens mij is dit een natuurlijke kleur
                      zeer mooie forse vogel Gert
                      Jeugd: 14 jaar
                      2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                      Opmerking


                      • #41
                        mooi natuurlijk gekleurd gert!, er zijn genoeg natuurlijke dingen wat goed zijn voor goudvinken, je kunt dus wel genoeg vinden in de natuur voor de op kleur te krijgen, tot je dit niet kunt vinden is zever, als je geen goesting hebt om het te zoeken vind je dit idd niet.

                        ik zoek meestal tusse 2 en 4 uur voor ik terug na huis ga, maar dan heb ik wel 2 zakke vol onkruiden en dergelijken voor mijn vogels te kleuren.

                        en is nix schadelijks tussen, want dit eten ze in de natuur dus ook.

                        Opmerking


                        • #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                          mooi natuurlijk gekleurd gert!, er zijn genoeg natuurlijke dingen wat goed zijn voor goudvinken, je kunt dus wel genoeg vinden in de natuur voor de op kleur te krijgen, tot je dit niet kunt vinden is zever, als je geen goesting hebt om het te zoeken vind je dit idd niet.

                          ik zoek meestal tusse 2 en 4 uur voor ik terug na huis ga, maar dan heb ik wel 2 zakke vol onkruiden en dergelijken voor mijn vogels te kleuren.

                          en is nix schadelijks tussen, want dit eten ze in de natuur dus ook.
                          Zijn de jouwe ook zo mooi opgekleurd?
                          Jeugd: 14 jaar
                          2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                          Opmerking


                          • #43
                            ik kan je zeggen, 1 man krijg maar bepaalde zaken voor te kleuren van natuurlijke zaken, en de andere krijgt alles wat ik vind voor hun, en ik kan zeggen tot de man wat buiten in de voliere zit, zeer mooi gekleurd is, en die wat binnen zit wat mindere zaken krijgt ook minder mooi gekleurd is.

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                              ik kan je zeggen, 1 man krijg maar bepaalde zaken voor te kleuren van natuurlijke zaken, en de andere krijgt alles wat ik vind voor hun, en ik kan zeggen tot de man wat buiten in de voliere zit, zeer mooi gekleurd is, en die wat binnen zit wat mindere zaken krijgt ook minder mooi gekleurd is.
                              Ook niet vergeten dat er intensieve vogels zijn en schimmel vogels. Meestal zijn de intensieve vogels gevoeliger voor kunstmatige kleurstoffen, als je dat weet dan kan je er wat aan doen.
                              Groetjes,
                              Guy

                              Opmerking


                              • #45
                                klopt, maar ik moet eerst proberen alles te geven ook aan de andere wat minder krijgt.

                                tot ik zeker kan uitmaken als 2 verschillende zijn of de zelfde, want nu jha ene kreeg meer kruid en andere ook dus kan het moelijk zeggen nu, maar ga het zelfde doen kan ik binne kort wel meer zeggen.

                                Opmerking

                                Working...
                                X