Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse Roodmussen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mexicaanse Roodmussen

    Beste Lezers/Lezeressen,

    Wie zou mij kunnen vertellen wat de beste nestgelegenheid is om aan de mexicaanse roodmus aan te bieden in een buitenvoliere. Zijn dit nestkastje (open of dicht) of open nestgelegenheid of iet anders.

    Bedankt alvast voor de reactie's

    Groetjes
    Gemarohb

  • #2
    Ga voor open kanarienestkastjes de zgn tralienestkast.

    Opmerking


    • #3
      Nestkast

      Gemarohb was gisteren nog bij een liefhebber die er mee kweekt hij gebruikt tralienestkastjes kaal zonder groen.Ze maakten bij hem een vrij slordig nest waar ze de eieren in leggen,is volgens hem een makkelijke kweekvogel die veel gebruikt wordt als pleegouders groetjes Rob.

      Opmerking


      • #4
        mexicaanse rood mussen

        heb zelf ook roodmussen,ik heb ze altijd in open nestkastjes voor kanaries,gaat prima,vr,gr,lamberto

        Opmerking


        • #5
          ik kweek ze zelf ook in broedkooien, zowel in tralie kastjes als in open nestjes gaat het prima

          Opmerking


          • #6
            mex.roodmus

            Oorspronkelijk geplaatst door gemarohb
            Beste Lezers/Lezeressen,

            Wie zou mij kunnen vertellen wat de beste nestgelegenheid is om aan de mexicaanse roodmus aan te bieden in een buitenvoliere. Zijn dit nestkastje (open of dicht) of open nestgelegenheid of iet anders.

            Bedankt alvast voor de reactie's

            Groetjes
            Gemarohb
            Hallo,ik heb dit jaar de mussen gewoon in een open nestkast laten broeden ongeveer 10 bij 12 bodem oppervlakte volgens mij maakt het niet zoveel uit waar ze in broeden probeer het maar. je moet wel een afdakje boven het nest maken voor het inregenen.
            m.v.g. martin

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door vogelvriend
              ik kweek ze zelf ook in broedkooien, zowel in tralie kastjes als in open nestjes gaat het prima
              ik was een beetje informatie aan het inwinnen over de mexicaanse roodmus, maar kan er tot nu toe nog niet zo heel veel over vinden. Om niet een extra topic te openen heb ik ook nog een paar vragen.

              In welke maat broedkooi kun je een koppeltje houden, en ik kan er ook geen standaardeisen over vinden op de site van de NBvV? Weet iemand of deze er ook zijn? B.v.d.

              Opmerking


              • #8
                Hallo Bozzee,

                Ik heb bastaarden van deze mooie vogels gekweekt in broedkooien van 60 x 40 x 40 cm, Mexicaanse Roodmus x Kanarie.
                Het kunnen wél behoorlijk "pittige" vogels zijn, dus ik denk dat ze in een vluchtje beter tot hun recht komen.
                Wil je ze in een broedkooi huisvesten, dan zul je de gang van zaken zéker goed in de gaten moeten houden.....

                Standaardeisen zijn er niet voor deze vogels, die zul je dus ook niet vinden.
                Ze worden dus op "conditie" gekeurd, zoals dat dan zo mooi heet.

                Mooie vogels, geef ze een béétje roodvoer en ze tonen hun mooie scharlakenrode kleur.

                Er zijn trouwens óók al verschillende mutaties bekend, vraag me niet welke precies.
                Degene die ik heb gezien hálen het niet in schoonheid bij de wildkleur.
                Dit geld in mijn ogen trouwens voor de meeste mutanten.....

                Groeten, en succes met deze vogels, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt voor de info, ik heb ze nog niet maar zit wel te overwegen om er een koppeltje van te gaan houden. Misschien daarna wel meer.

                  Vind het persoonlijk ook mooie vogels om te zien.

                  Gr. Edwin

                  Opmerking

                  Working...
                  X