Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldsamadines.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gouldsamadines.

    Hallo.

    Graag wil ik jullie vragen die ook gouldsamadines hebben of dat jullie ze ook gemalen en gekookte kabeljauw vis geven en rode bietjes.

    het is voor mij nog allemaal nieuw en ik heb dit door gekregen maar ik wil graag weten of dat jullie hier ook ervaring mee hebben.ze doen het door het eivoer heen.

  • #2
    [QUOTE=petra]Hallo.

    Graag wil ik jullie vragen die ook gouldsamadines hebben of dat jullie ze ook gemalen en gekookte kabeljauw vis geven en rode bietjes.


    Ik doe dit niet, geef zelfs geen levendvoer. Maak zelf eivoer met een hoog eiwit gehalte, doen ze het prima op.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      eiwit gehalte eivoer

      mijn eivoer bestaat uit 25% gekookte eieren (eieren hebben 12% eiwit)
      en 25 % gekookte vis (koolvis bestaat uit 48% eiwit) de andere helft is of paneermeel of gemalen wittebrood. dit wordt door alle vogels goed opgenomen. daarnaast zijn deze vorm van eiwitten betaalbaar, de hoog geconcentreerde eiwitten die te koop aangeboden worden zijn veel te duur en je weet nooit welke eiwitten gebruikt zijn. vis is en blijft goed.

      Opmerking


      • #4
        eivoer

        Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
        mijn eivoer bestaat uit 25% gekookte eieren (eieren hebben 12% eiwit)
        en 25 % gekookte vis (koolvis bestaat uit 48% eiwit) de andere helft is of paneermeel of gemalen wittebrood. dit wordt door alle vogels goed opgenomen. daarnaast zijn deze vorm van eiwitten betaalbaar, de hoog geconcentreerde eiwitten die te koop aangeboden worden zijn veel te duur en je weet nooit welke eiwitten gebruikt zijn. vis is en blijft goed.
        DAG MENEER,

        GRAAG WIL IK VAN U WETEN HOE DAT EIVOER GOED HOUDT.

        MET VRIENDELIJKE GROETEN PETRA.

        Opmerking


        • #5
          eivoer

          hallo,
          in het kweekseizoen doe ik wel eens gemalen koolvis(gekookt) door het eivoer om de jongen van de nodige dierlijke eiwitten te voorzien en peenwortels fijn gemalen ;van rode bietjes heb ik nog nooit gehoord dat die gemengd werden door het eivoer.zijn deze dan afgekookt of worden die rauw gegeven.

          m.vr.gr.Harry
          m.vr.gr. Harry

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
            hallo,
            in het kweekseizoen doe ik wel eens gemalen koolvis(gekookt) door het eivoer om de jongen van de nodige dierlijke eiwitten te voorzien en peenwortels fijn gemalen ;van rode bietjes heb ik nog nooit gehoord dat die gemengd werden door het eivoer.zijn deze dan afgekookt of worden die rauw gegeven.

            m.vr.gr.Harry
            Dag Harry,

            Die worden rauw gemalen gegeven in het eivoer 1 keer per week.

            groetjes petra.

            Opmerking


            • #7
              Bewaren Eivoer

              in de vriezer per portie, zo maak ik in een keer een grote hoeveelheid, en maak dan porties voor twee dagen.

              Opmerking

              Working...
              X