Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge rode rosella's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jonge rode rosella's

    Hallo,
    Ik heb in mijn voliere 5 jonge rode pracht rosella;s gekweekt. Ze zijn nu ongveer een week uitgvlogen. Wat mij nu opvalt is dat 3 van de 5 jonge wat geel op de borst hebben en 2 hebben zelfs een soort band over de borst heen lopen. Weet iemand of dit na de rui zal verdwijnen of dat dit vaker voorkomt?. Ik heb vorig jaar uit hetzelfde koppel 4 jongen gekweekt en deze hadden dit niet.
    Mvg.
    Andre

  • #2
    Gele band en vlekken

    Hallo Andre 22.
    De gele vlekken en band zitten in het jeugdkleed van de jonge vogels. Dit zalna de rui ver weg trekken als het koppel te minste het zelfde is gebleven. Geef je rosella's ook wortel dit is goed voor de rode kleur. Succes.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      gele vlekken

      De rode rosella is een op rood geselecteerde opaline factor. Kijk ook naar de roodrug parkiet hier zie je vogels zonder en vogels met rood en alles wat er tussen zit. Er kunnen dus altijd vogels geboren worden die wat geel op de buik laten zien.
      Het is wel zo dat de vogels na de rui roder worden en dit kan zelfs nog in de jaren erna. (Ik zie dit ook bij mijn opaline collie's).
      Wortels (of kleurstof) geven om het rood te bevorderen heeft geen invloed op de kleur bij parkieten en papegaaien. Dit gaat alleen bij kanaries, kapoetsensijzen e.d.

      m.v.g.

      Coert.

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de informatie en de tips.
        Gr Andre

        Opmerking

        Working...
        X