Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beplanting Buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beplanting Buitenvoliere

    Hallo,

    Wie kan me helpen. Al een jaar of 3 hebben wij een redelijk grote voliere buiten. Maar met de beplanting wil het maar niet lukken. Echt alles wordt helemaal kaal gevreten. Zelfs struiken die al jaren oud zijn, die door ons niet kapot te krijgen waren, zijn helemaal kaal en nu dus dood.
    Er zitten kanaries, zebravinken, japanse meeuwen, japanse kwartels en nog meer tropen in.

    Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen, ik wil graag voor de vogels (maar ook voor mezelf) een mooie groene voliere, maar dat lukt me op deze manier niet. Ze eten normaal, iedere dag vers. Ook iedere dag vers water, er zit een watervalletje in, daar gaan ze in bad. Ze komen niets te kort (volgens mij).
    HELP ME.......

    Groeten Henk

  • #2
    beplanting

    Dag Henk

    Het probleem van de beplanting kan door verschillende oorzaken komen.
    echter de meest voor de hand liggende zijn denk ik toch de kanaries.
    Ik weet natuurlijk niet het aantal vogels wat je voliere bewoond.

    Kanaries staan er toch om bekend dat het echt alles eters zijn, zeker op spruitend groen zijn ze verzot.

    je zal beplanting aan moeten brengen welke een zeer snelle bladgroei kent,
    een van de soorten welke toch min of meer sucses vol in voliere"s met kanaries kan overleven is een vlierstruik.

    Een andere oplossing zou kunnen zijn ze afgezonderd te huisvesten tot aan het moment dat er zich een zeer goede bladgroei heeft ontwikkeld pas daarna de kanaries aan het vogelbestand toe voegen.

    sucses met je voliere
    met groeten Theo van Kollenburg

    Opmerking


    • #3
      Beplanting voliere.

      Beste Henk
      Beplanting in een voliere geeft bijna altijd problemen. Ik kan me niet voorstellen dat je iets verkeert doet. Maar inderdaad ik denk ook dat dit door de kanarie's komt ze zijn gek op jonge blaadjes en knoppen. Wat normaal het ook goed doet zijn coniferen (GEEN TAXUS DEZE ZIJN GIFTIG). Bij de taxus zijn de pitten in de bessen giftig. Verder zou je inderdaad ook moeten kijken welke vogels de struiken kapot vreten en deze even uitvangen. Het hoeven namelijk niet alleen maar de kanarie's te zijn. Verder alleen snel groeiende planten en struiken gebruiken. Succes.
      Groet Goudvink

      Opmerking


      • #4
        Beste,
        Je mag bij mij komen kijken, mijn voliere is een oase van groen, ik moet er zelfs planten in snoeien en wegdoen.
        Een zeer veel gemaakte fout is echter dat er meer vogels inzitten dan dat er bladknoppen kunnen groeien, en dan houd je natuurlijk niets over; dus het is vrij simpel: ofwel zorg je meer planten (liefst snelgroeiende); ofwel zorg je dat er minder vogels inzitten.
        Trouwens , de planten die afgegeten zijn , zijn niet kapot. Als je dit of volgend jaar de gelegenheid krijgen om botten te vormen is er niets aan de hand.
        Alvasts succes

        Opmerking


        • #5
          Beplanting

          Hallo Tropics,

          Heb je ook kanaries in zitten?

          Ruben Geertsma
          Ruben

          Opmerking


          • #6
            Beste Ruben,

            Er vliegen inderdaad ook enkele kanaries tussen, maar wat maakt dat uit??
            Er zitten chinese, japanse en affiniappelvinken bij, en ik kan je verzekeren dat die meer groen verzetten dan een kanarietje.

            Groeten

            Opmerking


            • #7
              Hallo Theo, Tropics en Ruben,

              Bedankt voor jullie antwoord, we zijn nu aan het kijken welke planten/struiken we erin kunnen zetten.

              Mag ik vragen waar je vandaan komt Tropic, omdat je me uitnodigt om te komen kijken??

              Wij wonen zelf in Rotterdam.

              Groetjes Henk

              Opmerking


              • #8
                Beste,

                Ik ben woonachtig in belgisch limburg. Mocht je echt interesse tonen om eens langs te komen, geef me een seintje , dan kunnen we via mail afspreken.

                Sportieve groeten

                Opmerking


                • #9
                  Beplanting Buitenvoliere

                  Hallo Tropics,

                  Ik vroeg dat omdat ik ook een aantal kanaries in mijn voliere had zitten. En al mijn groen kaal plukten. Ik heb ze nou weggedaan en heb er geen last meer van.

                  Ruben
                  Ruben

                  Opmerking


                  • #10
                    Helaas Tropic, dat is een beetje erg ver fietsen, maar wie weet als we er ooit in de buurt op vakantie zijn.

                    Maar we blijven doorgaan met planten!!!

                    Opmerking


                    • #11
                      Altijd welkom riethof, en vooral volhouden met dat planten, want je kent toch het gezegde " de volhouder wint"??
                      Alvast veel sukses met je vogels en de plantengroei, en ik zou zeggen, laat eens iets weten als je voor de eerste maal moet terugsnoeien.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Dat is geen voliere meer, maar een subtropisch paradijs.

                          Complimenten hoor, ziet er echt waanzinnig uit, daar valt onze voliere bij in het niet!! Maar niet te min zijn wij ook trots op onze voliere.

                          We hebben er nu sinds 2 dagen gedeeltes van de heg uit de voortuin erin staan, en dat vinden de kanarie's erg leuk. De voortuin is nu wel kaal, maar dat is een ander verhaal!

                          Maar gaaf hoor die voliere, hoe groot is die eigenlijk??

                          Groetjes

                          Opmerking


                          • #14
                            Beplanting voliere.

                            Hoi Henk
                            Een voliere beplanten is alijd een probleem. De meeste vogels zijn gek op knoppen en jonge blaadjes. Mijn ervaring is dat ze wel van coniferen afblijven. Geen Taxus gebruiken want deze is zeer giftig. Verder kun je er het beste inderdaad snelgroeiers in zetten en zorgen dat er niet te veel vogels in zitten. Succes.
                            Groet Goudvink

                            Opmerking


                            • #15
                              Hulst in de voliere?

                              ik zou graag willen weten of hulst in de voliere een probleem is voor met name kanaries en sijzen?
                              De een zegt: is giftig niet doen.
                              De ander zegt: geen probleem.
                              Mvg,
                              Evert

                              Opmerking

                              Working...
                              X