Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelgriep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogelgriep

    de vogelgriep doet heel onze hobby naar de vaantjes en dat komt enkel de groene en de leden van GAIA ten goede , zij wrijven zich in de polletjes om onze mooie hobby nu aan banden te leggen door te zorgen dat het alle dagen in het nieuws komt en zo de mensen bang te maken

  • #2
    Vogelgriep

    Hoi Ronneke
    Ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat dit pas ech gevolgen heeft voor onze hobby als wij vogelliefhebbers ons bang laten maken. Als we ons dus niet bang laten maken zal het allemaal niet zo'n vaart lopen. Ik maak me voorlopig geen zorgen.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      vogelgriep

      Ronneke er is nog geen uitbraak geweest bij onze volierevogels,het is dus zaak om dat zo te houden dus uitkijken waar je vogels haalt.Op sommige markten zie je handelaren die wel 40 of meer vogels in een kooi hebben,koop het liefst bij de liefhebber en loop zulke handelaren voorbij.Er zijn er genoeg die het veel beter doen en maar 2 of 4 vogels in een kooi doen,daarmee kunnen we zelf bijdragen tot een gezonde vogelbestand gr.Rob.

      Opmerking


      • #4
        vogelgriep

        hallo jongens volledig met jullie eens , ikzelf heb vorig jaar in september toen de meeste mensen zegden dat het gedaan was met de vogelkweek nog 6000 euro geinvesteerd in een volledige nieuwe kweekruimte met centrale verwarmng voor mijn catharina's, VOLHOUDEN MOETEN WE DOEN !!!!!!!!!!!!!!!

        Opmerking


        • #5
          Vogelgriep in Spanje

          Las vandaag 8 juli 2006 in de krant LD. Tot mijn ontzetting stond er in dat er een geval van vogelgriep in Spanje (provincie Alava) is vastgesteld.
          Het is nog wel de gevreesde variant H5N1.
          Ik vrees het ergste voor het Mundial, de COM wereldtentoonstelling die dit kweekjaar (januarie 2007) in Montilla, Spanje gehouden zal/zou worden.
          Indien het Mundial wederom zou moeten worden afgeblazen. Vraag ik me af welk land cq bond zich nog met dit financiele risiko wil opladen. Ik zie zwart voor de toekomst wat betrefd import en TT's.

          Tussen hoop en vrees maar toch met groeten Lucky

          Opmerking


          • #6
            Hoi Lucky,

            Ik heb even voor de mensen die het weten willen het stukje uit het Limburgse Dagblad opgezocht.

            http://www.ld.nl/nieuws/wereld/article687960.ece

            Groetjes Peter.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Het gaat maar door...

                Nieuwsbrief NBvV nr 17 jaargang 2
                Verdenking vogelgriep bij jonge uiltjes

                12-08-2006 - Bij twee gestorven uiltjes uit Diergaarde Blijdorp in Rotterdam zijn in het kader van een routine onderzoek door het Wild Life Health Centre (Erasmus MC Rotterdam/Universiteit van Utrecht) aanwijzingen gevonden voor een besmetting met het vogelgriepvirus H5N1. Vervolgonderzoek van het laboratorium in Lelystad (CIDC) bevestigt deze verdenking. Nader onderzoek moet uitwijzen of het een daadwerkelijke besmetting met het vogelgriepvirus betreft. Het gaat om twee jonge, niet gevaccineerde dieren. Hoewel een groot deel van de vogels in Blijdorp is gevaccineerd moet de dierentuin uit voorzorg de vogels zoveel mogelijk ophokken of afschermen. De Voedsel en Waren Autoriteit zal de komende dagen aanvullende monsters nemen van vogels in Blijdorp.

                Mensen kunnen alleen met H5N1 besmet raken door intensief contact met besmette vogels of hun uitwerpselen. Daarom kan volgens de gezondheidsautoriteiten de Diergaarde openblijven voor bezoekers en worden alleen voor de betrokken verzorgers maatregelen genomen. Toch moet de dierentuin voor alle zekerheid maatregelen nemen om contact tussen vogels en bezoekers te voorkomen.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  vogelgriep dierentuin

                  het is gewoon stom als er een kippenbedrijf met de vogelgriep besmet is dan mag er niemand komen en 3 kilometer erom heen wordt ook geruimt

                  in de dierentuinen moeten ze dan ook alles afmaken

                  (dan zeggen hun zekker ONEE DIE ZIJN VEEL DUURDE DAN DIE KIPPEN )

                  maar dat moet ook bij de kippen dusz kan het ook wel bij hun anders komt er nog meer uitbereiding en is het in het hele land en dan zit iedereen met de gebakke peren maar daar denken ze niet aan

                  gewoon ombeschoft

                  mvg don-roy
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Vogelgriep KO voor COM Spanje

                    Dan is het dan toch zover het COM te Spanje gaat definitief niet door.
                    Jammer, weer een gevolg van de maatregelen tegen deze voor onze sport vreselijke ziekte.
                    Hopenlijk hebben onze zuiderburen volgend jaar meer geluk maar ik vrees nu, een jaar voor dato, reeds het ergste.

                    Greetings Lucky

                    Opmerking

                    Working...
                    X