Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kardinalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kardinalen

    Mijn rode kardinalen zijn nu aan het broeden ,ik heb de man apart gezet omdat omdat hij te driftig is. wie heeft er ervaring met het broeden met de man apart??? waneer kan hij terug geplaatst worden???voert hij straks weer gewoon mee????
    groetjes wim.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door cubavink
    Mijn rode kardinalen zijn nu aan het broeden ,ik heb de man apart gezet omdat omdat hij te driftig is. wie heeft er ervaring met het broeden met de man apart??? waneer kan hij terug geplaatst worden???voert hij straks weer gewoon mee????
    groetjes wim.
    Is erg moeilijk te zeggen . Je hebt mannen dat je terug plaatst wanneer de jongen een dag of 8 oud zijn en die helpen voederen . Maar je hebt ook mannen die de jongen kapot maken .Proberen en goed alles opserveren is de beste oplossing.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door cubavink
      Mijn rode kardinalen zijn nu aan het broeden ,ik heb de man apart gezet omdat omdat hij te driftig is. wie heeft er ervaring met het broeden met de man apart??? waneer kan hij terug geplaatst worden???voert hij straks weer gewoon mee????
      groetjes wim.
      Hallo Wim,

      Je mag de man niet terug plaatsen als de jongen nog in het nest liggen, hij zal ze waarschijnlijk dan uit het nest gooien.
      Het beste is de man in een kleinere kooi in de vlucht te plaatsen en het levend voer naar nul brengen. Hij zal dan vanzelf rustiger worden.
      Als je hem er weer bij laat goed in de gaten houden wat hij doet tov de jongen, te agressief dan weer weghalen tot de jongen zelfstandig zijn.
      vr gr Wil

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door cubavink
        Mijn rode kardinalen zijn nu aan het broeden ,ik heb de man apart gezet omdat omdat hij te driftig is. wie heeft er ervaring met het broeden met de man apart??? waneer kan hij terug geplaatst worden???voert hij straks weer gewoon mee????
        groetjes wim.
        Probeer zijn agressiviteit te verminderen (te verplaatsen) naar de naast gelegen voliere, door het daar plaatsen van een roodkleurige vogel, als dat mogelijk is.
        Hij wil zijn territorium verdedigen (normaal verschijnsel) en komt in die beperkte ruimte alleen de pop tegen.

        Greetz...

        Opmerking

        Working...
        X