Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijstvogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rijstvogels

    Kan mij iemand vertellen hoe men rijstvogels africht voor de tt?

    Groetjes
    Peter

  • #2
    Rijstvogels africhten

    Ik ben ook in het bezit van rijstvogels. Ik had hetzelfde probleem. Daarbij werd mij het volgende advies verstrekt.

    Direct nadat de jongen bij de ouders wegkunnen ze verhuizen naar tentoonstellingskooi. Nadat ze aan deze kooi gewend ze elke dag even met de plantensproeier nat spuiten. Probeer later met je hand naar de vogel te gaan. Dit net zo lang herhalen tot hij hier niet meer bang voor is.

    Bovenstaand advies heb ik ook weer van anderen maar ik wil het wel eens proberen.

    Ik plaats een aantal jonge rijstvogels direct in een tt-kooi en een aatal niet. Vervolgens hoop ik het verschil te zien.
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

    Opmerking


    • #3
      africhten

      een tt kooi met maar 1 zitstok en een krant voor de kooi doen waar de vogel net niet over heen kan kijken, zo gaat de vogel zich strekken om er overheen tekijken, krijgt hierdoor prima houding. en alleen witzaad en gebroken haver geven, hier krijgen ze een prima vol model van. ik zette ze zes weken in de huis kamer voor de tt en tijdens de tt waren ze bijzonder rustig met een prima houding en mooi geblokt model.

      Opmerking


      • #4
        Africhten rijstvogels

        Louis,

        Bedankt voor de tip. Spuit jij die vogels ook nog weleens nat. Zoals ze mij verteld hebben?

        Heb jij misschien nog mooie foto's van rijstvogels?

        M.vr.gr.
        Wim van der Linden
        M.vr.gr.
        Wim van der Linden
        http://www.vvvogelvreugd.nl/

        Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

        Opmerking


        • #5
          rijstvogels

          ik heb ze nu zelf niet meer ,maar wel jaren gekweekt. Het is goed om ze regelmatig nat te spuiten maar doe dit niet een paar maal per dag en als je dat doet, dan een klein beetje azijn in het water dan gaan ze glanzen.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X