Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 87

Onderwerp: de kleine graspakiet

hoe nu verder?

hoe krijgen we het voor elkaar dat deze leuke, mooie vogel er komt?

Dit forum kan helpen, maar ik denk dat als veel afdelingsbestuurders hier aandacht voor vragen op de districtsvergaderingen, dat het ook wel op de agenda komt.
    Ik zal het in elk geval opnemen in ons clubblad en de mening van onze leden polsen. Bij een redelijke respons zal ik tzt een voorstel doen.

De reden dat ik zelf lang geleden gestopt ben met grasparkieten, is omdat ik ze veel te groot vond worden. Smaken verschillen nu eenmaal, ik vind van heel veel vogels de "wilde vorm" het mooist. Vind nu nog eens een mooie wildkleur grasparkiet van origineel formaat. Ik zou dat graag weer willen proberen.

Ton Koek
    Vogelvereniging Haarlem

Welke ringmaat moeten ze dan hebben?

@ ton ook ik zal bij ons op de vereniging vragen om het mee tenemen naar de districtvergadering.

Senior lid
    Thanks
    0

ringmaat

4 mm is genoeg voor deze kleine vogels

Lid
    Thanks
    0
    Waarom geen Speciaalclub opgericht,of eventueel een aparte tak gecreeerd van een speciaalclub.
    De weg langs de bonden afdelingen districten enz is een lange die zeer lange tijd in beslag neemt,als een speciaalclub zich erover heeft ontfermt zou alsnog de weg naar de bond ingeslagen kunnen worden.
    Ger.

Senior lid
    Thanks
    0

speciaal club

ik ben er van overtuigt dat als er een speciaalclub kleurgrasparkietjes wordt opgericht dat het een fluitje van een cent is om met deze vogel aanvaard te worden. omdat er altijd geschermd wordt dat speciaalclubs in feite de behoeften aangeven welke er binnen de bond is. de speciaalclub grote en grasparkieten heb ik al eens op dit punt aangeschreven, maar als reactie heb nog niet eens een brief bevestiging gehad, laat staan antwoord. neem van mij aan dat de grote grasparkieten mensen dit alleen zullen tegenwerken als je het probeerd vanuit de huidige speciaalclub grote-en grasparkieten. ik heb dit nl al een aantal jaren geleden overlegd met met collega's grasparkieten keurmeesters en deze waren er resoluut tegen om dit soort graspakieten te keuren, ze voelden hier helemaal niets voor om deze vogel te promoten. persoonlijk schakel ik zelf mijn eigen smaak met keuren uit omdat ik altijd objectief wil blijven. en de vogels die terkeuring gebracht zijn, zijn wel vogels van een andere liefhebber die in die vogel wel heel veel plezier heeft en daarom is het toch te doen binnen een hobby? daar hoeft perse het grote geld geen rol bij te spelen. als je grote grasparkieten bij de grote namen in deze wereld wilt aanschaffen zul je heel veel geld moeten meenemen. persoonlijk denk ik dat deze twee vogels absoluut geen concurrenten van elkaar zullen zijn omdat de mensen van deze twee soorten absoluut een andere smaak hebben wat de een mooi vindt, vindt de ander afgrijselijk, maar in een hobby moet dit volgens mij kunnen. onze neus hoeft niet perse de zelfde richting op te staan.
    en het kan makkelijk een speciaalclub worden omdat kleine kleurgrasparkieten geen onderdeel van de huidige grote-en grasparkieten.
    de ned. forpussen club kon geen speciaalclub genoemd worden maar studiegroep omdat zo oordeelde men de forpussen onderdeel zijn van de grote parkieten binnen de speciaalclub en dus niet haar eigen speciaalclub mocht oprichten. hier ligt het dus totaal anders, ze willen die kleine kleurgrasparkiet niet anders hadden ze mij een paar jaar geleden wel antwoord gestuurd met de redenen waarom niet, maar niets laten horen was de weg van de minste weerstand.

Junior lid
    Thanks
    0

grasparkiet

Kijken jullie dan eens op :
    http://www.bush-budgies.net , daar willen we weer gaan proberen om de originele australische grasparkiet terug te kweken.
    Maar daar hebben we heel veel liefhebbers bij nodig.

gr. Ankie

Senior lid
    Thanks
    0

kleine grasparkiet

het is prima als de kleine groene grasparkiet gevraagd wordt en dit dan de oervorm wordt. maar het is absoluut te weinig om alleen groenen te vragen. de groene kun je betietelen als wildkleur, maar alle overige ontstane kleuren kun je moeilijk negeren. juist dit is de charme van dit vogeltje om dus heel goede kleuren te kweken, dit is nl bij de grote grasparkiet ondergeschikt, ondanks dat dit op het keurbriefje de hoogste rubriek is, is de kleur bij de keuring totaal bijna onbelangrijk. het is nl een postuurvogel. en hier moet dus de kans liggen voor de kleine.
    daarbij denk ik dat juist de mensen deze vogels houden omdat hier een hele grote kleur variatie in is, er zijn meer gangbare kleuren als bij de groten, mn de regenboog kleuren, welke je bij de groten nooit tegen komt.

Budgerigars

Jammer dat deze discussie op twee plaatsen gevoerd wordt: jeugd en grasparkieten.
    De NBvV is inderdaad nogal star. Maar de ANBvV en de Parkieten Societeit niet. De Nederlandse Grasparkieten Club is wat terughoudend. Euro Parrot wacht af.
    Zie voor mijn reactie de site van de originele Budgie-kwekers: www.bush-budgies.net. Daar gaat het niet om kleine parkietjes in allerlei kleuren, maar speciaal om de 'wildvorm', dus wel een ander uitgangspunt. En niet om keuring en wedstrijden.

Senior lid
    Thanks
    0

kleine kleurgrasparkiet

ik ben deze post begonnen. met het doel er een serieuze tt vogel bij te krijgen en in alle kleuren. nu er mensen zich sterkmaken voor alleen de wildvorm (bij ons de lichtgroene genoemd) vind ik prima dat ze mee willen varen in de wind van deze zeilboot die ik probeer te laten varen. maar ik wil er nadrukkelijk erop wijzen dat ik alleen maar bezig ben er een mooie tt vogel bij te krijgen met andere kwaliteiten dan de nu aanvaarde grote postuur grasparkiet. de mensen die alleen maar de wildvorm willen vind ik prima, maar is niet mijn opzet mij alleen hiervoor sterk te maken omdat ik van mening ben dat hier alleen interesse voor is bij een heel klein groepje mensen.
    ik ben van mening dat deze mensen het recht hebben om hun mening te verkondigen maar mijn opzet is dit niet. ik probeer een heleboel mensen gelukkig te krijgen als deze vogels gevraagd gaan worden op shows. daar zijn hun eveneens bij welkom, maar je moet wel begrijpen als er kleurgrasparkieten gevraagd gaan worden dat er in een aantal jaren ook een bepaalde ontwikkeling zal gaan plaats vinden. mn in de kleuren en tekeningsvelden. ik wil gewoon een tegenhanger creëren zoals de kleurkanarie een echte showvogel dus.

Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten