Mooie foto,s wederom Heidi.
Nog een vraag: maak jij de erwten fijn?
Grt,
Ge
Afdrukvoorbeeld
Mooie foto,s wederom Heidi.
Nog een vraag: maak jij de erwten fijn?
Grt,
Ge
Hallo Gee, neen ik maak ze niet fijn.
Ook de jonge vogels pikken ze kapot. Het duurt wel iets langer als bij de ouder vogels, maar het lukt.
Ik vind het ook heel belangrijk dat de vogels iets te doen hebben/bezig zijn/moeite moeten doen.
Hallo lieve mensen,
Het is al weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen hier.
Dat komt omdat het even niet zo goed gaat met mijn gezondheid.
Hierdoor is gericht kweken een beetje op de achtergrond geschoven.
Mijn hart laat me een beetje in de steek.
Mijn handen daar zitten ontstekingen in.
Nu heb ik al verschillende cortisose spuiten gehad om de pijn te verdrijven, maar dat helpt maar even. Over 1 ½ wordt ik aan mijn handen geopereerd. Geen ernstige zaak maar wel pijnlijk.
Mijn hart baart mij wat meer zorgen. Maar ik ga ervan uit dat de medici dit wel op lossen.
Zo genoeg hierover.
Mijn vogels zijn ook uit conditie. Alle koppels vliegen nu samen in de grote volière.
Op enkel kapoetsensijsje na. Die heb ik nog in kweek kooien zitten.
De verzorging is nu voor mij iets makkelijker.
Er is wel wat ruzie onderling. Vooral de kapoetsensijsjes en de geelbuiksijsjes, die moeten elkaar dus echt niet.
De zwartborstsijsjes zijn wel wat fel, zeker de 3 jonge, maar het gaat wel.
Ondanks alles zitten er toch 1 koppel kapoetsensijsjes op eitjes en 2 koppels Gouldjes waarvan bij 1 koppel ik vanmorgen jonge heb gehoord.
Zo dat was even een update.
O ja. Het tweede broedsel zwartborstsijsjes was niet goed gegaan. Ik had de man erbij gelaten.
Gezien mijn problemen en de leeftijd van het koppel, dacht ik het gaat misschien wel goed. Niet dus. Op de dag dat de eitjes uit zouden komen, lag alles kapot op de grond. De 3 jonge dood.
De man erbij laten gaat dus echt niet. Ik had er toch wel spijt van, maar het ging even niet anders.
Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Is de operatie aan je handen over 1 1/2 week of maand. Een evt. hartoperatie is ook geen pretje maar dat overleef je ook wel, alleen het hoesten na de operatie is pijnlijk. Bij het hoesten kun je het beste een opgerolde badhanddoek met beide handen tegen je borst gedrukt houden, dan is het minder pijnlijk.
groetjes fons
heel veel sterkte Heidi, we leven met je mee.....:)
sterkte en een redelijk spoedig. Ik weet niet hoelang zoiets duurt, maar tegenwoordig gaat alles altijd erg snel.
Zal naar je uitkijken.
Sterkte hopelijk herstel je snel.
Ik wou ook even een paar foto's van mijn koppel kapoetsensijsen plaatsen, die zitten sinds vanmorgen in de volière. Ik heb ze gekocht waar ze uit een buiten volière komen maar voor de veiligheid toch nog 2maandjes binnen gehouden op 10°.
Nu de nachten niet meer zo koud zijn zitten ze dus in de volière. Ik had een beetje gevreesd dat mijn diamantvink man zou vechten met hen maar die doet juist niks tegen hen wat me erg verwonderde gezien die zijn nest met een straal van 2 meter zeer fel verdedigd. Alles tot hier toe dus goed gegaan.
Iemand nog tips?
Bijlage 25492Bijlage 25491Bijlage 25490
grtjs
Yoran
Das niet zo mooi Heidi. Ontstekingen hebben vaak met hartproblemen en of geblokkeerde aderen te maken zodat de bloed toevoer naar die plaatsen vaak niet optimaal is. Hoe dan ook, sterkte de komende tijd.
Vogels kweken gaat vaak niet van een leien dakje en als je er niet de tijd in kan steken die het nodig heeft dan gaat het nog wel eens mis en natuurlijk komt er ook nog een dosis geluk bij kijken.
Hallo Heidi goed om weer een bericht van je te lezen al is het dan niet zo positief.
Allereerst van harte beterschap gewenst en dat de klachten/beperkingen spoedig achter de rug zijn.
Wat de vogels betreft is het op meerdere plaatsen kommer en kwel met de Amerikaanse sijzen. Maar ook daar leren we weer van.
We horen graag hoe het verder met je gaat.
Ik had laatst hier een post gezien betreft het verwijderen en weer terugzetten van de mannen tijdens de broed, ik kan hem alleen niet meer terugvinden.
het ging er over dat als een man zich agressief gedraagd tegenover de pop deze tijdelijk in een apparte kooi te zetten.
wat ik graag wil weten :
wanneer de man verwijderen en wanneer weer terugzetten?
De man in zicht van de vrouw of uit het zicht?